Beantwoorden
Patrick-DR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

Ik  kreeg een datasimkaart,  inbegrepen in mijn ONE Up,  en installeerde die in mijn tablet (Samsung).

Voor de activatie van Whatsapp sturen die een code via SMS,  maar die komt niet binnen op dat 0480 nummer.

Is hier een oplossing voor?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: whatsapp via datasimkaart 0480 nummer

0 Likes
37 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Patrick-DR  

De data simkaart is niet voor bellen en smsen die. is enkel voor het gebruik van data. Dus je gaat daar op die kaart ook geen sms kunnen ontvangen. 

 

  • Datasimkaart: In ONE(up) is 1 datasimkaart gratis inbegrepen. De datasimkaart dient enkel voor het connecteren van extra toestellen, niet voor het gebruik in smartphones. Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen, niet om te bellen of sms’en. De gebruikte data maakt deel uit van de algemene datavolume van ONE(up). 

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@patrick37 

Ik zou deze data-SIM-kaart in mijn Dual-SIM telefoon willen steken:

SIM-kaart 1: Prijs volgens verbruik.

SIM-Kaart 2: Data-Sim-kaart.

Gaat dit?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart


@Ex-Netweter  schreef:

@patrick37 

Ik zou deze data-SIM-kaart in mijn Dual-SIM telefoon willen steken:

SIM-kaart 1: Prijs volgens verbruik.

SIM-Kaart 2: Data-Sim-kaart.

Gaat dit?


Ja, dat zou moeten lukken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Patrick-DR 

 

Ja hoor, hier is een oplossing voor.

 

Installeer  Google LLC als berichten-app. Die kan smsjes ontvangen onder de vorm van een data bericht. Ik heb een data-only simkaart in een oude smartfoon gestoken en op die manier WhatsApp aan de praat gekregen op die smartfoon. Die data-only kaart heeft natuurlijk ook wel een telefoonnummer eraan verbonden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Livia
Ex-Moderator
Berichten: 13
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

Hey,

 

Heb je reeds antwoord gekregen op je vraag?

Kan je in dat geval even de oplossing aanduiden?

 

Dank je wel alvast!


Livia | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart


@StefaanH  schreef:

@Patrick-DR 

 

Ja hoor, hier is een oplossing voor.

 

Installeer  Google LLC als berichten-app. Die kan smsjes ontvangen onder de vorm van een data bericht. Ik heb een data-only simkaart in een oude smartfoon gestoken en op die manier WhatsApp aan de praat gekregen op die smartfoon. Die data-only kaart heeft natuurlijk ook wel een telefoonnummer eraan verbonden.


Maar moet de verzender van die berichtjes dan ook niet die SMSsen als een data bericht sturen?
En moet de ontvanger die ook niet als een data bericht kunnen ontvangen?
Maw ben je zo compatibel met mobiele telefoons die enkel klassieke SMSsen ondersteunen?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Steven-E 

 

Ik zal dat eens testen met een oude klassieke gsm. Met de verificatie sms van Whatsapp heeft het alleszins gefunctioneerd.

 

Ik weet wel dat Google LLC alle smsjes kan ontvangen, zowel klassieke als data versies, maar ja, mijn foon kan sowieso ook klassieke smsjes ontvangen, dus dat zegt niks.

 

Ik zal dus als test eens een smsje sturen vanaf mijn oude gsm naar mijn foon met data-only kaart en Google LLC geïnstalleerd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Steven-E 

 

Het is wel zo dat "Google LLC Berichten" op een smartfoon zowel klassieke als data smsjes kan ontvangen. En er wordt ook gegarandeerd dat data smsjes die gestuurd worden naar een foon die niet over LLC beschikt gewoon als klassieke smsjes ontvangen worden.

 

Berichten

Google LLC

Blijf in contact met vrienden en familie. Berichten van Google is een messenger-app waarmee je sms- en mms-berichten kunt verzenden naar en ontvangen van elke telefoon. De app ondersteunt ook de nieuwe RCS-standaard die als opvolger van sms dient.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

Interessant! Dit is een app voor Android phones veronderstel ik?

ik vind hem niet in de Apple store.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Steven-E 

 

Correct, de app die ik ken is voor Android. Buiten een oude iPod Nano heb ik geen ei-producten, dus ben ik ook niet vertrouwd met die apps.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart


@Steven-E  schreef:

Interessant! Dit is een app voor Android phones veronderstel ik?

ik vind hem niet in de Apple store.


Dat is gewoon de Google (Android) versie van i-message 😊.

 

Toch geloof ik niet dat een OneUp data-only sim kaart berichten kan ontvangen op zijn (fictief) telefoonnummer, zelfs via Google LLC.

Indien wel, ben ik zéér benieuwd hoe dit technisch werkt op een sim kaart die volledig geblokkeerd is voor voice en sms.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Ex-Netweter 

 

Of het met een one-up data sim werkt weet ik niet, maar met een Surf Extra card van Orange, dewelke eveneens een data-only simkaart is, lukt het wel degelijk. Zonet nog getest, maar eigenlijk wist ik het al want ik heb er Whatsapp opgezet en dat lukt enkel na ontvangst van een sms met een code.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Ex-Netweter 

 

Ik ga er wel bij vertellen: als ik vanaf die foon met een data-only card en Google LLC berichten geïnstalleerd een sms verstuur naar mijn smartfoon die dat ook heeft, dat werkt ook. Een sms naar een klassieke gsm die dat allemaal niet heeft, dat werkt dan weer niet. Omgekeerd moet ik nog testen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie-SMS WhatsApp komt niet toe op datasimkaart

@Ex-Netweter 

 

Bij deze de omgekeerde test gedaan. Ik heb vanop een klassieke oude gsm een sms gestuurd naar de foon waar een data-only simkaart insteekt. Op die foon is dus ook de "Google LLC berichten" app geïnstalleerd.

 

Wel, de test was succesvol. Het smsje is perfect verstuurd en aangekomen.

 

Tegen beter weten in nogmaals andersom geprobeerd: neen dus, van de foon met data-only card en "LLC berichten" een smsje sturen naar een klassieke gsm, dat lukt dus niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.