24753
netweters
|
152362
antwoorden
|
20694
vragen
|
Ik kreeg een datasimkaart, inbegrepen in mijn ONE Up, en installeerde die in mijn tablet (Samsung).
Voor de activatie van Whatsapp sturen die een code via SMS, maar die komt niet binnen op dat 0480 nummer.
Is hier een oplossing voor?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: whatsapp via datasimkaart 0480 nummer
@StefaanH schreef:@Ex-Netweter en @Steven-E
OK, na het lezen van jullie betoog over "berichten" en "smsjes" ben ik mee in jullie verhaal. Maar als ik het goed gevolgd heb is de data-only simkaart van Telenet dus beperkter dan die van Orange, want met die van Telenet kan je zelfs geen berichten sturen, en ook geen sms ontvangen, hetgeen met die van Orange wel mogelijk is (mits "berichten" van Google geïnstalleerd).
Het enige verschil tussen de datakaart van Telenet en Orange is dat je met de de kaart van Orange blijkbaar wel SMS berichten kan ontvangen, met die van Telenet niet.
Versturen kan met geen van beiden.
Databerichten versturen kan natuurlijk altijd. Dus als jij met je data-only sim (Telenet of Orange) in een Android telefoon een "bericht" stuurt naar een andere Android telefoon, zal dit werken zolang er data beschikbaar is (wifi of 4G). Is dat niet het geval, dan zal je niet kunnen terugvallen op klassieke SMS, zoals bij een gewone SIM.
Er wordt dan niets verstuurd.Ook bij Orange niet, ook niet naar Android telefoons met de Google berichten app.
Wat wel zou kunnen (ik heb geen Android om het te testen), is dat het bericht "gecached" wordt en wordt verstuurd zodra er weer een dataverbinding beschikbaar is.
@patrick37 schreef:Als ik een data only kaart gebruik kan ik wel perfect iMessage versturen via iPhone daar gaat niks via SMS. Enige dat je moet hebben is iCloud account dat geverifieerd wordt en dan kan je sturen via mobiele data.
Dat is het verschil tussen Android en de iPhone
@StefaanH schreef:Maar als ik het goed gevolgd heb is de data-only simkaart van Telenet dus beperkter dan die van Orange, want met die van Telenet kan je zelfs geen berichten sturen, en ook geen sms ontvangen, hetgeen met die van Orange wel mogelijk is (mits "berichten" van Google geïnstalleerd).
Inderdaad
Met de kaart van Telenet kan je geen sms ontvangen. Dat is het enige verschil.
Maar het gevolg is dat je de chatfunctie van de Berichten App niet kan activeren, en hierdoor ook geen (chat) berichten kan sturen/ontvangen.
@Steven-E schreef:Databerichten versturen kan natuurlijk altijd. Dus als jij met je data-only sim (Telenet of Orange) in een Android telefoon een "bericht" stuurt naar een andere Android telefoon, zal dit werken zolang er data beschikbaar is (wifi of 4G).
Neen, dat is ook niet correct.
Data berichten versturen kan niet, zolang de Google Berichten App jouw telefoonnummer niet heeft geverifieerd ...
@StefaanH schreef:OK, na het lezen van jullie betoog over "berichten" en "smsjes" ben ik mee in jullie verhaal. Maar als ik het goed gevolgd heb is de data-only simkaart van Telenet dus beperkter dan die van Orange, want met die van Telenet kan je zelfs geen berichten sturen, en ook geen sms ontvangen, hetgeen met die van Orange wel mogelijk is (mits "berichten" van Google geïnstalleerd).
Leuk te horen dat onze "betogen" enige klaarheid gebracht hebben in de duisternis 😁
Nog eens over de "Berichten" App
Doe eens volgend testje:
Berichetn > Chatfuncties
Eigenlijk een bedenkelijke praktijk:
Zonder enige toelating van de gebruiker wordt in de Berichten App de Chatfunctie automatisch ingeschakeld (meestal bij het eerste gebruik van de GSM, of na inbrengen van nieuwe SIM kaart?)
@janne_man schreef:... knip ...
Moet ik dat lezen als natuur of als voiture ?
Als voiture, dus vwatuur gewoon uitspreken zoals het geschreven staat.
@Ex-Netweter
Klopt helemaal, dat scherm ziet er helemaal identiek uit op de foon met de data-only kaart.
Vermits je zegt dat het risicovol is van dat aan- en uit te zetten heb ik dat maar niet gedaan ..
Enkele interessante links:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/stuur-berichten-via-rcs-met-je-android-smartphone