Beantwoorden
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Onze mobile extender is kapot en helaas zijn er geen meer te krijgen. In huis dus geen ontvangst.

Wij hebben in ons gezin 3 huawei 20 mate lite toestellen en willen daarmee bellen via wifi. Die mogelijkheid is echter niet aanwezig onder instellingen (we hebben android 10). Volgens Huawei.be moet Telenet dat activeren, maar Telenet verwijst naar de Netweters.

De aanwijzingen op de site van Telenet gaan uit van een ander instellingen menu.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Bellen via wifi

0 Likes
36 reacties
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Ik vrees dat je gelijk hebt Patrick. Telenet heeft inmiddels aangegeven ook niets voor mij te kunnen doen. Dat Huawei mate 20 lite als compatibel wordt aangemerkt is waarschijnlijk achterhaald.

Kortom, er zit eigenlijk niets anders op dan naar een andere provider over te stappen - of als tussenoplossing alleen overstap voor de 3 Huawei's. Moet dat provider zijn die wel ondersteuning biedt of een mobile range extender aanbiedt. Als iemand suggesties heeft, hou ik me aanbevolen (niet Proximus).

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal  

Je weet welke simkaart ik gisteren heb getest voor je maar de vraag is ook weer hoelang ondersteunen die dat nog ? 

 

Je kan nooit zeker zijn hoe lang een ondersteuning ergens op is dat is net als met update voor je gsm. Dat kan zomaar ineens gedaan zijn en dan is het ook gedaan. Je kan kiezen Telenet te verlaten maar je kan ook zien of er via de webshop niet een leuk toestel is voor weinig geld waar je ook nog eens je klantenkorting op krijgt. 

 

Het zou jammer zijn moest je om die reden na zo veel jaar je provider te verlaten. Maar het is een keuze die je uiteindelijk zelf maakt daar kunnen wij niet over beslissen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal 

Ik zou het in elk geval proberen. Het is duielijk dat de sim-kaart het verschil maakt. Ook in sim-kaarten zijn evoluties en versies. Het gaat hem niet alleen om het fysiche formaat van de kaart. (Meer info in het Engels vind je hier)

0 Likes
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Mocht het niet lukken met een nw simkaart van telenet. Is dan te overwegen een simkaart van een andere provider bv Orange? Uit de post van Patrick begrijp ik dat die kaart ook gewoon werkt via een wifi netwerk op basis van telenet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal  

Dat is zeker mogelijk want mijn partner gebruikt Orange op zijn tweede nummer. Eigenlijk kan iedereen die deze techniek toepast ( lees de provider ) bellen op eender welk wifi netwerk. Dus als jij ergens in de Ardennen zit waar er bijna geen bereik is en je hebt er wifi kan je zelfs daar gewoon bellen en gebeld worden. Je kan dit dus ook toepassen bij vrienden en familie als je daar op wifi bent verbonden. Dus of jij nu thuis Telenet hebt en je gsm bij Orange is dat dus perfect mogelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal 

Moest je naar Orange overgaan, die hebben ook een FemToCel, hun versie van de MCE. Dus ook al zouden uw foons niet voldoen voor VoWiFi, die oplossing is er dus ook. Let wel, daar is een technisch onderzoek voor nodig (door Orange) maar indien dat positief uitvalt (wil zeggen dat je niet voldoende bereik hebt), dan is die FemToCell helemaal gratis. Werkt uiteraard enkel met Orange sims. Het internet (meer precies de modem/router waarmee het signaal binnenkomst dat de FemToCel nodig heeft) mag van Telenet of nog iemand anders zijn, dat speelt geen rol.

 

Ik wil hier helemaal geen reclame maken voor Orange, maar je vroeg expliciet naar andere mogelijkheden.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Dank voor de reclame😉. Nuttig te weten over de Femtocell!