24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo
Wij hebben sinds kort een vast lijn, maar wanneer we iemand opbellen dan krijgt deze persoon ons telefoonnummer niet te zien.
Kan ik dit zelf via een of andere instelling wijzigen?
Alvast bedankt
Groeten
Titel gewijzigd door: Daan (mod) | Originele titel: telefoonnummer annoniem
@Ex-Netweter
Tenzij je een geheim nummer hebt, zullen de personen waarnaartoe je belt, zelf een extra optie moeten nemen. Als ze bij Telenet zijn is dit de optie: ken je beller.
Zelf kan je er niets aan doen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-ken-je-beller/
Mijn schoonouders hebben de optie 'nummerherkenning' en als ik naar een mobiele lijn bel, dan komt er steevast 'anoniem' tevoorschijn op het telefoontoestel...
@Ex-Netweter op je eigen toestel moet je dit ook actief zetten. Maar heb je ook aan Telenet doorgegeven dat je nummer niet geheim is zoals @louishufk ook heeft aangegeven. Je kan namelijk bij Telenet je nummer geheim zetten en dan komt het niet door. Maar als je het niet geheim hebt staan maar op je telefoon toestel staat de optie niet actief heb je hetzelfde resultaat. Dus dat moet je ook nakijken en kan je je toestel het ook ondersteunen? Want niet elk toestel kan dit ondersteunen en zeker de oudere toestellen is al moeilijk.
Oproep van vaste lijn: drie mogelijkheden
Voor zij die het niet weten voor vaste telefoon. Je hebt niet de optie ken je beller, dan kan mogelijk het nummer van de laatste oproep kennen door te bellen naar 1919.
Om een ander gedrag te bekomen voor je vaste telefoon moet je contact nemen met Telenet.
Oproep met gsm
Dus vaste telefoon kan je zelf niets doen, met gsm heb je alles zelf in handen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Telenet nu standaard het nummer als "niet vermeld in telefoonboek" zet.
Best eens een Center binnenspringen. Die kunnen bij uw nummer zien als CLI aan staat en ook de andere opties zoals geheimnummer, enz. staan. Als ze er zelf niet aan uit kunnen dan bellen ze maar naar de dealer helplijn.
Ik denk dat het standaard niet vermelden in de telefoongids enkel geldt voor gsm-nummers.
Hallo iedereen
Ik nam intussen contact op met de klantendienst (via Whatsapp).
De medewerkers konden dit zonder problemen snel aanpassen.
Bedankt voor de tips
Grts