Beantwoorden
maxviper
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Ik heb nieuwe Apple Watch 7 Cellular gekocht voor mijn vriendin. Het betreft geen aankoop via Telenet, wel eentje rechtstreeks via de Apple Online Store.

Ik slaag er echter niet in om het mobiel netwerk in te stellen voor de Apple Watch. De Watch is gekoppeld aan de iPhone 11 van mijn vriendin. Het mobiel abonnement van de iPhone is deel van Telenet ONEup for 2 abonnement. De iPhone 11 (15.3.1) en Apple Watch 7 Cellular (8.4.2) draaien de laatst beschikbare software versie.

 

De Telenet One Number (eSIM) - Activeer Telenet One Number wizard legt stap voor stap uit wat moet worden gedaan. Ik loop echter vast op stap 5: Kies Configureer mobiel netwerk.

Dan krijg ik op het scherm de melding dat de Telenet account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch: Je Telenet-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Telenet.

 

Bij mijn eerste contact met Telenet helpdesk werd gezegd dat de SIM kaart van de iPhone te oud was en deze moest worden vervangen. De SIM kaart werd inmiddels vervangen (waarvoor ze waarschijnlijk 5€ zullen factureren), maar het resultaat is nog steeds hetzelfde. Ik heb inmiddels ook even geprobeerd met mijn SIM kaart, maar de melding blijft dezelfde.

Ik probeer te begrijpen wat de oorzaak is van dit probleem. Want helaas zijn de Telenet helpdesk medewerkers niet altijd even goed op de hoogte.

Ze hebben een dossier geopend omdat ze me telefonisch blijkbaar niet kunnen helpen. 

 

Ik heb reeds deze zaken geconsulteerd:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/apple-watch-series-7-watchos-8/telen...

https://support.apple.com/nl-be/HT207578

 

De aanbieder versie van Telenet is 49.1 

Ik denk dat deze versie voor 5G is. Moet ik de instellingen (Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data) aanpassen naar 4G? Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik kan dit momenteel niet proberen.

Bellen via Wi-Fi staat wel aan.

 

Graag hoor ik jullie ervaring en tips ter zake. Wat kan ik zelf nog doen, naast wachten en hopen 😉

Alvast bedankt.

0 Likes
18 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

@maxviperDenk dat er een probleem bij Telenet is, er zijn nog meldingen op dit forum de laatste 2 dagen van dit probleem, hopen dat dit snel in orde komt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tommyke76
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn iwatch 6.Ze heeft een jaar zonder problemen gewerkt en ineens werkte dat dus niet meer😏

maxviper
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Telenet heeft deze morgen per SMS laten weten dat er een algemeen probleem is met onenumber activatie:

TELENET INFO
Op dit moment is er een algemeen probleem voor onenumber activatie. We laten u weten wanneer u kan activeren.
Onze excuses.

Mvg,
Telenet

0 Likes
axam
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Hier hetzelfde, apple watch 7lte en samsung watch 4lte hebben beide hetzelfde probleem.

Ik kan ze wel gebruiken via bluetooth of wifi maar niet de lte functie. Er was mij gezegd dat ik een uitzondering was maar dit is blijkbaar toch niet waar.

Ook probeer ik als weken om een bijkomende mailbox te maken, werkt ook niet.

Bij het eerste probleem een stuk of 3 mensen aan de lijn gehad die totaal geen kennis hadden en bij de 4de had ik geluk dat die meer wist en ook actie ondernam. Ben nu twee weken aan het wachten maar blijkbaar kunnen ze het niet vinden. Ik vind wel als er een probleem is haal dan de reclame van de website.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Momenteel is het door een technisch probleem inderdaad niet mogelijk om je Telenet One Number (e-sim) te activeren. Hiervoor staat een IT-ticket open. 

 

@axam Het aanmaken van een extra mailbox is momenteel ook niet mogelijk via Mijn Telenet, maar de klantendienst kan dit achterliggend wel in orde brengen voor je. 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

8540
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Heb ook problemen met Telenet One Number te heractiveren.  Net naar Telenet gebeld maar persoon aan de telefoon kent dat blijkbaar niet en begreep mijn vraag niet!

Mondo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Zelfde probleem hier. Aan de telefoon waren ze wel behulpzaam en wisten ze mij te vertellen dat ze bij Telenet blijkbaar een probleem hebben om in het programma te raken dat de koppeling maakt tussen je GSM en je Watch. 

Het zou de hoogste prioriteit hebben. Ze hebben me aangeraden om volgende week nog eens terug te bellen. 

maxviper
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Het is ondertussen een week dat er een probleem mee is. Donderdagavond 17 februari werkte de dienst al niet meer.

Ik heb deze morgen nog eens gebeld. Geen update behalve dat het nog niet werkt en dat ze mij niet meer konden melden dan dat, geen uitzicht op een timing of status.

OneNumber is een extra dienst ... 

Dat vind ik zwakke dienstverlening. Ook eens gevraagd of er ergens een pagina is met de service status maar dat blijkt ook niet te bestaan, of toch niet een die OneNumber omvat. Laat de mensen maar sukkelen en naar de service desk bellen. Jammer, jammer, ...

Dit gebruikersforum is toch niet de plaats om een status te vermelden.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

@maxviper 

 

Daar heb je zeker een punt. De Netweters is inderdaad niet het geëigende medium voor zoiets.

 

Je kan uw ongenoegen hierover zeker uiten via messenger, WA of Twitter, dan kom je bij Telenet zelf terecht en daar moet je wezen.

 

En die tip is voor allen die hier last van hebben. Hoe meer leden zich via die kanalen melden, hoe groter de kans dat er iets aan gedaan wordt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bietsie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Zelfde probleem hier. Meerdere malen via verschillende kanalen Telenet aangesproken. 

Heb de indruk dat men in mijn file niet ziet dat ik reeds contact heb opgenomen hiervoor - een simpele status update blijft dus meestal achterwegen. 

 

Verder lijkt het personeel niet erg op de hoogte te zijn van het feit dat OneNumber er momenteel uit ligt. Dit zou toch intern gecommuniceerd mogen worden. 

0 Likes
Mondo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Bij mij is het ondertussen opgelost. Ik kon daarnet gewoon inloggen en alles werkt prima. 

Hopelijk bij jullie ook… 

 

Succes ermee. 

Bietsie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Yes! Hier ook terug up and running! 

Tommyke76
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Kan je terug je one number activeren?

0 Likes
Mondo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Apple Watch 7 Cellular One Number activatie

Yep. Alles terug in orde. 👍

0 Likes