Beantwoorden
Stefke1974
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Apple Watch activatie en Bellen via Wifi

Ik ben sinds paar dagen klant bij Telenet. (kom van Orange)

 

De reden dat ik naar Telenet ben overgestapt is de snelheid van internet, maar vooral omdat ze Apple Watch eSim ondersteunen.

Heb een Apple Watch series 8 die dit ondersteund.

Alles is actief van telenet, internet, tv, en 2 mobiele telefoons(iphone)

Heb gekozen voor OneUp 2 abbo

 

Echter, indien ik de Apple Watch wil activeren, krijg ik enkel een grijze balk met Configureer netwerk met de tekst eronder, je telenet account is niet geschikt voor dit type abbonement. Echter, deze is het wel.

 

Ook Bellen via Telenet Wifi werkt niet. (wanneer verbonden met wifi, staat er enkel Telenet, niet Telenet Wifi als netwerk)

 

Meerdere keren contact gehad met klantendienst en telenetshop, maar word steeds van kastje naar de muur gestuurd. ze begrijpen niet waarom het niet werkt.

 

ook TV app kan ik niet aanmelden met mijn account.

 

begin beetje spijt te krijgen van mijn overstap. het is toch niet aan de klant dit op te lossen en steeds moeten bellen etc.. om dit in orde te brengen??

 

Enige dat wel goed werkt is Tv en Internet, alleen maakt die nieuwe modem veel lawaai, maar is gekend probleem en neem ik er wel bij.

 

Maar vind het wel erg dat ze je zeggen, iemand van technische dienst zal u contacteren, maar dit doen ze dus niet.

Heb zo de indruk dat de mensen van klantendienst ook niet echt op de hoogte zijn van hoe esim werkt.

 

Iemand idee aan wat het kan liggen? kennis van mij kon toen zijn mobiel abbo actief was, instant apple watch activeren. Waarom bij mij niet?

 

Ik betaald dus momenteel voor een dienst waar deel niet van werkt.

 

 

0 Likes
5 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Apple Watch activatie en Bellen via Wifi

Momenteel super druk bij klantendienst omdat ze overschakelen naar nieuw IT systeem, al mag dit uiteraard geen excuus zijn. Kan je wel inloggen op mijn.telenet.be?

Voor de zekerheid geef ik ook even hier het gedetailleerd stappenplan mee. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefke1974
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Apple Watch activatie en Bellen via Wifi

ja, dit werkt. echter staan al mijn diensten nog in wacht op activatie, terwijl alles reeds werkt.. 

ze hebben dossier open gedaan.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Apple Watch activatie en Bellen via Wifi

Dan zal bij die 'activatie' inderdaad allicht het schoentje knellen, zijn veel problemen met het nieuwe IT systeem. Hopelijk geraakt het snel opgelost en krijg je een gepaste compensatie (zowel TV app & One Number niet kunnen gebruiken)!

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefke1974
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Apple Watch activatie en Bellen via Wifi

Vind het wel erg, zijn een week verder, en Apple Watch werkt nog steeds niet.

 

Ze antwoorden zelfs niet op berichten van Whatsapp.

 

Enige dat ze hebben geactiveerd is Telenet Wifi op 1 van de 2 nummers.

 

Als ik ga kijken in mijn telenet, staat alles nog steeds 'in afwachting activatie'

 

Ze hebben reeds 2 dossiers open gedaan.

 

Sorry, druk of niet, of naar een ander IT systeem gaan, de klant moet hier de dupe niet van zijn.

Ik vraag dan een compensatie, dan krijg je wel een antwoord in whatsapp met de melding 'hier is geen compensatie voor'

 

Indien het volgende week niet opgelost is, ga ik terug naar Orange.

Erg dat een bedrijf als Telenet hun klanten niet serieus neemt.

 

Oh, en by the way, 5 medewerkers wisten niet eens wat eSim was, en begrepen maar niet dat je dit kan activeren op een Apple Watch. Dus heb echt wel mijn bedenkingen over de info en opleidingen die er bij Telenet gegeven worden aan hun personeel!

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple Watch activatie en Bellen via Wifi

@Stefke1974 

Ik ga de manier van doen van Telenet niet goed praten, maar ze zitten blijkbaar wel in de SHlT. Door zeer ernstige softwareproblemen kunnen ze op dit ogenblik niet beter. Dus wachten of weggaan zijn de twee mogelijkheden.

Er is geen recht op een vergoeding, er is wel recht op creditering. (in sommige gevallen zijn de gebruikte woorden heel belangrijk).

Als je van de diensten van Telenet gedurende een langere tijd niet kan genieten, heb je recht op compensatie. Je berekent zelf de schade die je hierdoor had. De schade is het gemis aan genot gedurend de bepaalde periode. De schadeperiode begint vanaf de eerste melding aan Telenet (dat je kan bewijzen). Persoonlijk zou ik de eeerste 24 uur niet meetellen, Telenet moet immers een redelijke termijn hebben om het euvel te herstellen. Pas als het herstelt is ken je de lengte van de schadeperiode. Nu komt er allicht een moeilijke rekenoefening. Iemand die enkel een internetabonnement heeft en zijn internet heeft tien dagen niet gewerkt, heeft het gemakkelijk, die rekent de prijs van negen dagen van het interneteabonnement. Maandprijs gedeeld door het aantal dagen van de maand en vermenigvuldigd in dit voorbeeld met negen.  Iemand met een bundel waarbij de de afzonderlijke elementen op de rekening staan, zal eerste de korting moeten verrekenen op de verschillende delen (dit zijn dus de oude bundels die nu niet meer verkocht worden). Iemand met een bundel met een globale prijs moet zelf een (berekende) schatting maken van hoeveel hij betaalt per maan voor het deel dat niet werkt. Finaal dat terug omrekenen ,aar de periode van derving.

Als je uw rekening krijgt, betwist je ze (dat mag best met een maand vertraging). Je laat Telenet weten dat je die dienst heb moeten missen van datum tot datum, zijn X dagen, op basis van de tarieven van Telenet stel je vast dat de gemiste dienst(en) Y per maand is. Je rekent daarom (X-1) x Y aan als schade en zegt tevens dat je het betwiste bedrag inhoud op de rekening. Je verwijst hierbij ook naar artikel 5.2 van de Algemene voorwaarden. Zorg ervoor dat je de eventuele permanente opdracht stop zet (te melden aan Telenet, niet aan je financiële instelling). Doet Telenet toch nog een afhaling van je rekening, dan ga je naar je bank en eist die volledige betaling terug. Zodra je het volledig bedrag terug hebt betaal je het niet betwiste gedeelte.

Dus bezint eer je begint, want uiteindelijk gaat het zeer waarschijnlijk over een klein bedrag van enkele euro's.

Op de website van Telenet kan je zoeken naar Algemene voorwaarden.

Hier een extract uit deze voorwaarden:

5. Verplichtingen van Telenet
5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best

mogelijke kwaliteit te verstrekken, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant

zich naar beste vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.

5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij voortdurende storingen of onderbrekingen de Overeenkomst

kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde

onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.

Mijn interpretatie van korte termijn: 24 uur voor iets in te geven in de software (dat die niet werkt is niet uw schuld, maar die van Telenet).

Drie werkdagen als er een interventie nodig is buitenhuis (men moet de tijd laten voor inplaten werkzaamheden) (als dat egenzit, zit je wel een week zonder, 3 werkdagen plus een weekend plus een wettelijke feestdag).