24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste,
Wij waren klant bij Mobile Vikings en hebben ons GSM nummer overgedragen naar Telenet. Sinds het nummer overgezet is loopt de batterij letterlijk heel snel leeg. Zijn er bepaalde instellingen die hiervoor zorgen? Als ik de data (4G) uitschakel werkt de batterij zoals het hoort. De oorzaak is dus de mobiele verbinding. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is echt het eerste wat ik hier lees dat iemand dit probleem heeft. Zelf ben ik nog niet lang geleden naar Telenet terug gegaan ivm de OneUp maar dit probleem heb ik totaal niet. Mijn gsm instellingen staan nog altijd hetzelfde als daarvoor.
De enige instellingen die ik me kan voorstellen is de updates van je apps of achtergrond taken van je apps. Maar dat mag geen verschil maken ten opzichte van MV.
Laten we ervan uitgaan dat je gebruik van de gsm hetzelfde gebleven is. De enigste verklaarbare reden dan kan zijn dat op je vertrouwde plek de ontvangst bijzonder zwak is of alleszins zwakker dan bij Mobile Vikings.
Door dit zwak ontvangstsignaal zal je batterij sneller leeg gaan. Het uitzendvermogen van je GSM moet namelijk hoger zijn om de verbinding in stand te houden. Dat kost jammer genoeg meer batterij vermogen dan wanneer het signaal veel sterker is.
Je kan het beste in die situaties gebruik maken van VoWiFi. Meer informatie daarover vind je op deze pagina van Telenet.
Misschien in de settings eens nagaan of je de optie "updates enkel via WiFi" niet heb afgezet (al dan niet per ongeluk).
Bedankt voor jullie feedback! @BillyX we wonen idd in een gebied waar we de gsm toestellen aan het raam moeten leggen om ontvangst te hebben. Is er een manier om de signaalkwaliteit te raadplegen? Gebruiken Telenet en Mobile Vikings dan andere zendmasten? Mvg
Nee, alles staat zoals het was.
We hebben alle apps gesloten maar dit maakt geen verschil.
Telenet gebruikt zijn 'eigen masten' dat wil zeggen die van BASE wat ze hebben overgenomen. Mobile Vikings gebruikt de masten van Proximus aangezien Proximus Mobile Vikings heeft overgenomen.
@KennethDG Je mag er gerust vanuit gaan dat het sneller leeglopen van je batterij te maken heeft met de gebrekkige ontvangst. Het hoeft niet altijd aan je locatie te liggen. Een nieuwbouw woning heeft hier door de goede isolatie ook snel last van.
Het beste dat je kan doen is om VoWiFi te activeren als je toestel dit ondersteunt. Meer informatie daarover vind je op deze pagina van Telenet.
Wil je toch een kaart bekijken met wat informatie over de zendmasten dan kan je deze van de BIPT gebruiken. Wil je nog meer informatie inclusief attesten dan kan je op deze website van de Vlaamse overheid terecht.
@patrick37 Momenteel zitten de gebruikers van Mobile Vikings nog steeds op het netwerk van Orange. Zo'n 3 weken geleden is Mobile Vikings gestart met een proefproject waarbij zeer beperkt enkele Vikings binnenkort worden overgezet naar het Proximus netwerk om te zien of alles vlot verloopt.
Bedankt @BillyX Volgens BIPT heb ik bij de 3 providers allemaal lichtgroene ontvangst.
@KennethDG schreef:Bedankt @BillyX Volgens BIPT heb ik bij de 3 providers allemaal lichtgroene ontvangst.
Het is een leuke indicator. Maar dat zegt in feite nog niets over je ontvangst binnenshuis. Het kan bv. zijn dat deze een pak minder goed is door de goede isolatie van je woning.
Daarvoor kan je dus de technologie VoWiFi gebruiken. Je gebruikt dan in feite thuis het WiFi signaal ipv het mobiel netwerk. Alles blijft gewoon werken. Je moet enkel een geschikt toestel hebben. Bovendien lost het je probleem op. Want je smartphone gaat door de betere ontvangst dankzij WiFi het zendvermogen beperken wat weer resulteert in een betere batterij prestatie.
Zoals ik al eerder zei, meer informatie over VoWiFi kan je op deze pagina vinden. Laat maar iets weten als het is gelukt.