Beantwoorden
KennethDG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

Beste,

 

Wij waren klant bij Mobile Vikings en hebben ons GSM nummer overgedragen naar Telenet. Sinds het nummer overgezet is loopt de batterij letterlijk heel snel leeg. Zijn er bepaalde instellingen die hiervoor zorgen? Als ik de data (4G) uitschakel werkt de batterij zoals het hoort. De oorzaak is dus de mobiele verbinding. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

@KennethDG 

Dat is echt het eerste wat ik hier lees dat iemand dit probleem heeft. Zelf ben ik nog niet lang geleden naar Telenet terug gegaan ivm de OneUp maar dit probleem heb ik totaal niet. Mijn gsm instellingen staan nog altijd hetzelfde als daarvoor. 

 

De enige instellingen die ik me kan voorstellen is de updates van je apps of achtergrond taken van je apps. Maar dat mag geen verschil maken ten opzichte van MV. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

Laten we ervan uitgaan dat je gebruik van de gsm hetzelfde gebleven is. De enigste verklaarbare reden dan kan zijn dat op je vertrouwde plek de ontvangst bijzonder zwak is of alleszins zwakker dan bij Mobile Vikings. 

Door dit zwak ontvangstsignaal zal je batterij sneller leeg gaan. Het uitzendvermogen van je GSM moet namelijk hoger zijn om de verbinding in stand te houden. Dat kost jammer genoeg meer batterij vermogen dan wanneer het signaal veel sterker is. 


Je kan het beste in die situaties gebruik maken van VoWiFi. Meer informatie daarover vind je op deze pagina van Telenet. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

@KennethDG 

 

Misschien in de settings eens nagaan of je de optie "updates enkel via WiFi" niet heb afgezet (al dan niet per ongeluk).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KennethDG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

Bedankt voor jullie feedback! @BillyX we wonen idd in een gebied waar we de gsm toestellen aan het raam moeten leggen om ontvangst te hebben. Is er een manier om de signaalkwaliteit te raadplegen? Gebruiken Telenet en Mobile Vikings dan andere zendmasten? Mvg

0 Likes
KennethDG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

Nee, alles staat zoals het was.

0 Likes
KennethDG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

We hebben alle apps gesloten maar dit maakt geen verschil.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

@KennethDG 

Telenet gebruikt zijn 'eigen masten' dat wil zeggen die van BASE wat ze hebben overgenomen. Mobile Vikings gebruikt de masten van Proximus aangezien Proximus Mobile Vikings heeft overgenomen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

@KennethDG Je mag er gerust vanuit gaan dat het sneller leeglopen van je batterij te maken heeft met de gebrekkige ontvangst. Het hoeft niet altijd aan je locatie te liggen. Een nieuwbouw woning heeft hier door de goede isolatie ook snel last van.

 

Het beste dat je kan doen is om VoWiFi te activeren als je toestel dit ondersteunt. Meer informatie daarover vind je op deze pagina van Telenet. 

 

Wil je toch een kaart bekijken met wat informatie over de zendmasten dan kan je deze van de BIPT gebruiken. Wil je nog meer informatie inclusief attesten dan kan je op deze website van de Vlaamse overheid terecht.

 

@patrick37 Momenteel zitten de gebruikers van Mobile Vikings nog steeds op het netwerk van Orange. Zo'n 3 weken geleden is Mobile Vikings gestart met een proefproject waarbij zeer beperkt enkele Vikings binnenkort worden overgezet naar het Proximus netwerk om te zien of alles vlot verloopt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

@BillyX 

Dacht al dat het gedaan was die overzetting maar blijkbaar dan toch nog niet. Weten we dat ook weer 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KennethDG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet

Bedankt @BillyX  Volgens BIPT heb ik bij de 3 providers allemaal lichtgroene ontvangst. 
proximus.pngorange.pngtelenet.png

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Batterij snel leeg na overschakeling naar Telenet


@KennethDG  schreef:

Bedankt @BillyX  Volgens BIPT heb ik bij de 3 providers allemaal lichtgroene ontvangst. 


Het is een leuke indicator. Maar dat zegt in feite nog niets over je ontvangst binnenshuis. Het kan bv. zijn dat deze een pak minder goed is door de goede isolatie van je woning.

 

Daarvoor kan je dus de technologie VoWiFi gebruiken. Je gebruikt dan in feite thuis het WiFi signaal ipv het mobiel netwerk. Alles blijft gewoon werken. Je moet enkel een geschikt toestel hebben. Bovendien lost het je probleem op. Want je smartphone gaat door de betere ontvangst dankzij WiFi het zendvermogen beperken wat weer resulteert in een betere batterij prestatie.

 

Zoals ik al eerder zei, meer informatie over VoWiFi kan je op deze pagina vinden. Laat maar iets weten als het is gelukt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes