24755
netweters
|
152384
antwoorden
|
20698
vragen
|
Een kennis had een nieuwe Android spartphone nodig.
Aangezien ze binnenhuis totaal geen GSM ontvangst hebben, had ik een Samsung A34 aangeraden.
Vanmorgen geïnstalleerd, inclusief laatste Android update. Helaas is de optie "Bellen via Wifi" niet beschikbaar.
De optie "Bellen via wifi" zoals beschreven op deze pagina is er gewoon niet.
Is dit iets wat Telenet nog moet activeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor zo ver ik weet wordt de benodigde software automatisch geïnstalleerd en dan is de optie 'bellen via wifi' beschikbaar.
Kijk eens via:
Netwerk en internet > Simkaarten > Telenet > Versie van providersinstellingen
Wat staat daar?
Via hetzelfde menu zou je daar ook Bellen > Bellen via wifi moeten zien.
Kan zijn dat Samsung een andere menu toont. Gebruik dan de zoekfunctie op de instelling terug te vinden.
Hier kan je (in het Engels) de stappen vinden die moeten gedaan worden.
Wat ik wel eigenaardig vind, is dat er in de handleiding van A34 5G geen icoon te zien is voor bellen over Wifi (telefoon hoorn met daarboven wifi signaal).
Die stappen had ik gevolgd, maar de relevente opties voor bellen via wifi komen niet tevoorschijn, ondanks meerdere keer herstarten en sim verwijderen en weer insteken.
Vanmorgen naar Telenet gebeld. Daar stond de optie "bellen via wifi" op postponed. Ze hebben dit in de backened gecorrigeerd, helaas zonder verbetering op het toestel, ook niet na een herstart of sim removal.
Vervolgens is mijn kennis naar de Telenet winkel in Leuven gestapt, waar ze het ook niet aan de praat kregen.
Uiteindelijk kwam het volgende advies via SMS: "Bij nazicht in onze systemen staat alles juist. Gelieve uw instellingen na te kijken en uw toestel te herstarten. Indien het daarna nog niet werkt, gelieve een crosstest uit te voeren waarbij u de simkaart van uw gsm gaat testen in een ander gsm-toeslel en daar probeert vowifi instellen. Mvg Telenet"
Vervolgens het volgende geprobeerd:
Dit is voor mij voldoende bewijs dat er nog iets scheelt bij Telenet. Morgen nog maar eens bellen.