Beantwoorden
Davy4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bellen via wifi werkt niet

Bellen via wifi werkt gewoon niet! We hebben hier thuis weinig tot geen bereik. Bellen via Whatsapp of vergelijkbare apps werkt wel prima maar als we gewoon bellen via wifi lukt dit niet of hebben we een zeer slechte verbinding. De problemen doen zich voor met al de toestellen thuis. De modem is al vervangen omdat dit een oud model was en ik heb een wifi-powerline-set geïnstalleerd maar nog steeds problemen. 

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi werkt niet

@Davy4  

Heb je normaal met wifi wel een goed bereik dus om op internet te gaan ? Doe ook eens een volgende test :

 

Zet op je toestel de vliegtuig stand aan , alles zal dus worden uitgeschakeld. 

Schakel enkel je wifi terug in en start een telefoon gesprek. Als dit lukt en je hebt een goed gesprek gehad dan werkt je bellen via wifi perfect.

 

Het kan zijn dat je toestel verbonden is met het gewone netwerk van Telenet maar dat je denkt dat jij belt via wifi. Het ligt er maar ook net aan welk toestel je hebt want ik weet dat een Samsung S10 bijvoorbeeld pas belt via wifi als die volledig geen signaal meer heeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Davy4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bellen via wifi werkt niet

Dag Patrick37, 

Ik heb de vliegtuigstand aangezet en wifi daarna opnieuw aangezet. 

Bellen lukt niet maar whatsapp lukt wel prima. Bellen via wifi werkt dus helemaal niet, net zoals ik dacht. 

Mijn toestel zou dit wel moeten ondersteunen (Galaxy A52 5G) en ook het toestel van mijn vrouw zou dit moeten ondersteunen. Enig idee waar die wel nog aan kan liggen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi werkt niet

@Davy4  

Kijk eens in je instellingen van je toestel om te zien of bellen via Wifi aanstaat. Ook belangrijk om te weten , heeft dit ooit gewerkt via Telenet? Want je dient wel de klantendienst eens te contacteren om het ook te activeren op je simkaart. Als dit niet actief is op je simkaart kan je er ook geen gebruik van maken. Ik heb toen de klantendienst gecontacteerd en kreeg een sms en het was in orde. Dit alles duurde 5 minuten om het in orde te krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Bellen via wifi werkt niet

@Davy4 Je toestel moet gelanceerd zijn in België is dit bij jou het geval ?

ik veronderstel dat je ook het volgende hebt uitgevoerd : Ga naar Telefoon, tik op de drie stipjes rechtsboven, kies Instellingen en schakel Bellen via wifi in.

Als dit niet werkt, zou ik eerder even naar de Telenet helpdesk bellen. Misschien kunnen zij iets opmerking wat niet juist is.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Bellen via wifi werkt niet


@Davy4  schreef:

Ik heb de vliegtuigstand aangezet en wifi daarna opnieuw aangezet. 

Bellen via wifi werkt dus helemaal niet, net zoals ik dacht. 

Mijn toestel zou dit wel moeten ondersteunen (Galaxy A52 5G) en ook het toestel van mijn vrouw zou dit moeten ondersteunen.

Enig idee waar die wel nog aan kan liggen?


Ja: zoals @patrick37 schreef: Telenet moet VoWiFi activeren voor jouw nummer.

 

Ik vraag mij toch af waarom dat niet standard geactiveerd is voor ALLE Telenet sim kaarten.

Wat een frustratie en ellende zou dat besparen?

En hoeveel tijd verliezen Telenet Helpdesk medewerkers niet, om deze optie manueel te activeren voor al die klanten?

 

Ik begrijp dat Telenet (nog) niet alle toestellen ondersteunt, maar dat heeft niets met de activatie van de sim kaart te maken (want een sim kaart kan je versteken van/naar een ondersteund of niet-ondersteund toestel, toch?

 

 

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi werkt niet

@flip1953 

Daar heb je gelijk want je kan perfect dit actief zetten op je simkaart. Moest je nog een toestel hebben  uit de middeleeuwen dan werkt het gewoon niet heel simpel. Schakel je over naar een modern toestel die dit ondersteund zal je simkaart ook direct actief zijn en heb je deze frustratie niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Davy4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Bellen via wifi werkt niet

Bedankt Patrick,

Het probleem was dus dat dit niet geactiveerd was op onze SIM-kaarten. Ik had de klantendienst al twee keer gebeld om te melden dat bellen via wifi niet lukte en ik was ook al in een telenet verkooppunt geweest. Niemand die me dit kon melden. Wel een nieuwe modem geïnstalleerd, een wifi-powerline maar dit mocht allemaal niet helpen. Ik kreeg meermaals het antwoord van telenet dat ze er niets aan konden doen... na een half jaar eindelijk een oplossing.

0 Likes