Beantwoorden
Kunde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

Slaag er niet in een simkaart online aan te kopen. Krijg steeds het bericht: "Helaas, dit kan niet. Het lijkt erop dat je niet de juiste rechten hebt hiervoor. Meld je aan als beheerder". Beheerder van wat? Moet een nieuwe klant ook beheerder ( van wat?) zijn om iets online te kopen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Aankoop simkaart

0 Likes
11 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

@Kunde als je nog geen klant bent bij Telenet, moet je enkel het online proces volgen om een mobiel abonnement te nemen bij Telenet. Dat kan via deze pagina. Eens je een keuze hebt gemaakt, klik je op Bestellen. Erna zal je jouw persoonlijke gegevens moeten invoeren. Indien het niet lukt, kan je eventueel even contact opnemen telefonisch met Telenet of langsgaan in een Telenet winkelpunt.

Weet dat als je al bent aangemeld op Mijn Telenet en je bent geen beheerder, kan je inderdaad geen mobiel toevoegen. Dit is een actie dat alleen de 'beheerder' van een Telenet-account kan doen, gebruikers hebben deze rechten niet.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Kunde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

Op deze pagina krijg ik hetzelfde antwoord. Ik kan dus niets online bestellen tenzij ik beheerder ben. Hoe wordt ik dat?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

@Kunde maar dat betekent dan toch dat je al ingelogd bent? Anders zou je deze melding niet kunnen krijgen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Kunde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

Inderdaad, ik ben ingelogd en toch krijg ik het bericht dat ik me moet aanmelden als beheerder. Hieronder de 

screenshots. Quid?

 Beheerder1.jpgBeheerder2.jpg

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

@Kunde dan ben je ingelogd met een gebruiker-account. Je zal dan moeten inloggen met een 'beheerder'-account. Meer informatie over het verschil kan je hier vinden. Indien je niet verder kan, zal je contact moeten opnemen met de klantendienst, dat kunnen we via De Netweters niet voor je nakijken.

We hebben trouwens je eerste afbeelding afgekeurd, omdat je volledige naam hierop zichtbaar was bovenaan.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Kunde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

Om een beheerder-account te maken moet je diensten besteld hebben. Maar ik kan ze niet bestellen omdat ik geen beheerders-account heb. Probeer je een beheerder-account te maken en dan krijg je dit: "Er is iets misgegaan met de ontvangen klantgegevens." En als je naar de klantendienst belt, op 8 maart 2023, om ze te bestellen beloven ze om de dienst (simkaart) per post op te sturen. Op 7 april 2023 heb je nog niets ontvangen dus bel je opnieuw waarop ze weer beloven ze per post op te sturen. En een maand later wacht je nog steeds op de beloofde dienst. Ondertussen hebben ze al je gegevens, naam en adres en dat al sinds 8 maart 2023, en ze weten wat je wil bestellen maar je krijgt niks. Toch gemakkelijk om iets via internet te bestellen behalve bij Telenet of Base. Gelukkig is mijn TV en telefoon niet bij hen want gos weet wat voor problemen je dan hebt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

@Kunde 

Heb online nog nooit een enkel probleem ervaren dat is elke keer goed verlopen om iets te bestellen. 

Binnen de paar dagen ( 2 dagen ) was het dan ook allemaal in orde. 

Misschien ervaar je nu een probleem aangezien er intern een paar dingen veranderen. 

Beste wat je kan doen is eens naar een Telenet center gaan dan heb je direct je simkaart en kunnen ze dit ook direct voor je activeren.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

@Kunde dan lijkt het erop dat ze al een klantennummer voor je hebben aangemaakt, de bestelling al hebben geregistreerd, maar dat er daar dan iets misloopt. Dat kunnen via hier niet voor je nakijken. Best nog eens contact opnemen met de klantendienst of stuur eventueel berichtje via Facebook Messenger of WhatsApp indien je liever niet telefonisch contact opneemt.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Kunde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

Dat er iets misloopt had ik al lang door. Bellen helpt niet want steeds beloven ze om de bestelling op te sturen en steeds krijg ik niets. Zelfs al op Trustpilot gezet en nog steeds niets. Ze willen me dus niet als klant.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

off-topic wat betreft simkaart, on-topic wat betreft bestellen.

@Suzy 

Op basis van mijn observaties en vaststellingen meen ik dat bestelproblemen en andere problemen eenzelfde oorzaak hebben.

Ik bestel een toestel op de telenet pagina's. Alles gaat goed tot de bevestiging van mijn adres. Dan krijg ik plots oeps er gaat iets mis, probeer later nog eens. Meerder keren geprobeerd op pc, daarna op tablet en tenslotte op smartphone. Ik heb alle begrip dat er problemen zijn en wil die niet gaan opblazen, dus ga ik naar een Telenet center. Tot mijn grote verwondering komt de medewerker in exact dezelfde webpagina's als is en (niet tot mijn verwondering) doet die dezelfde handelingen als ik gedaan heb tot en met de Oeps er ging iets mis. Hij excuseert zich om even weg te gaan en na een tijdje komt hij terug met een collega. Die probeert ook en doet dan van alles wat ik niet kan volgen (en het gaat mij ook niet aan). Dan komt de conclusie: het gaat niet omdat al mijn tv-toestellen (of lijnen) niet geactiveerd zijn. Er wordt intern een berichtje doorgestuurd naar de achterliggende diensten om het nodige te doen. Wanneer? Dat weten ze niet. Het toestel dat ik wens te kopen is met een cashback van de producent of invoerder. Gaat het tijdig zijn voor de voorrraad en voor de cashback, niemand kan mij dat zeggen.

De voorwaarden om een toestel te kopen zijn administratieve voorwaarden (vereenvoudigd):

  • klant zijn
  • geen openstaande schulden hebben
  • het toegelaten aantal niet bereikt hebben
  • in overeenstemming zijn met de afgenomen producten.

In de plaats zich te beperken tot deze administratieve controles wordt hierbij ook gestruikeld over zaken die hier niets mee te maken hebben. Wat is het belang bij een aankoop dat mijn 2 CI+ (van 3) en mijn nieuw gehuurde Digicorder nog niet geactiveerd zijn in mijn abonnement?

Waar ik me in erger dat is dat Telenet mij belet belet iets aan te kopen. Hiervoor is Telenet verantwoordelijk indien ik het toestel niet kan aankopen of indien ik de cashback zou missen door de onkunde van Telenet. Om deze reden heb ik trouwens een klachtformulier ingestuurd en zal ik hier ook rustig wachten op de reactie van Telenet.

Ik had minstens verwacht dat er in het Telenet center een shortcut was op het kunnen aankopen.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bestellen nieuwe simkaart geeft foutmelding 'beheerder'

@janne_man jouw situatie gaat inderdaad over het bestellen van een toestel, maar lijkt me toch nog altijd off-topic voor deze thread. Wat we kunnen vertellen is dat er dagelijks klanten producten en toestellen bestellen op de website. Hier is zo ver ik weet geen algemeen probleem aan gelinkt.  

Ik kan uit jouw tekst afleiden dat er een dossier is opgemaakt voor je, hopelijk kan het snel in orde gebracht worden! Ben er zeker van dat je klacht behandeld zal worden. 

Niet geactiveerde producten (bijvoorbeeld een digicorder of TV-box) kunnen soms problemen in het systeem veroorzaken (dit was voorheen ook al zo). Het kan ervoor zorgen dat er iets in de weg staat voordat nieuwe orders kunnen gestart of afgerond worden. Maar dit is een heel algemeen antwoord en de impact is vaak per klant anders omdat er ook verschillen zijn in wat er precies nog niet geactiveerd is en in welke status dit zit in het systeem. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes