Beantwoorden
Moesie
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Binnenkomende nummer met automatische berichten

Na installatie van een tweede sim-kaart (werk) krijg ik telefoons binnen die een automatisch gegeneerd bericht inspreken of vragen om een call te accepteren. De meeste nummers heb ik geblokeerd maar ze worden nu afgeleid naar mijn voice mail. Dagelijks krijg in nog voice mails met een automatisch gegeneerd bericht à la "Your incoming call etc.". Wat is er aan de hand? Hoe kan ik beletten dat deze nummer ondansk blokkering toch op de voice mail komen?

0 Likes
3 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Vrees ervoor. Telenet heeft in principe geen nummer blokkering voor gekende nummers (wel voor privénummers), je hebt de blokkering ingesteld op je smartphone waarna Telenet deze automatisch doorstuurt naar voicemail.

Telenet zegt dat je hiervoor een klacht kan indienen bij Ombudsdienst voor Telecommunicatie en/of contact opnemen met de politie. Maar weet niet of dat veel zal uithalen; zeker niet als het om buitenlandse en/of gespoofde nummers gaat. Info: Ongewenste oproep? Dit kan je doen! 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuw nummer aanvragen.

Als ik het goed begrijp is dit een recent nieuw nummer (2de sim), dus nog niet goed gekend bij klanten of collega's. Nummer wijzigen vind ik hier de meest logische en minst pijnlijke oplossing.

Het nummer dat je nu kreeg is waarschijnlijk een "gerecycleerd" nummer, dat in de dabase zit van spmmers en spoofers 🤔

Nummers blokkeren, bel-me-niet-lijst, politie, BIPT zal allemaal niets uithalen (spoofers gebruiken toch telkens andere nummers, blokkeren is dus nutteloos).

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Als dat een simkaart is van uw werk, dus gekregen van je werkgever, moet je u tot uw werkgever richten. De meest waarschijnlijke reden is dat iemand anders binnen de organistatie dat nummer had. Dus aandringen bij uw werkgeven op een nieuw nummer te krijgen.