DNS-probleem ?
Beste netweters,
Ik ondervind sinds enige tijd problemen om op 2 websites te geraken, resp. joomlanl.nl en wned.nl. Met andere websites geen probleem tot dusver.
Dit is mijn configuratie:
HGW-modem - digicorder
en
HGW modem - Eigen router met vast IP - laptop vast bekabeld, krijgt IP via DHCP van de router.
en
HGW modem - Access Point - wifi toestellen ( laptop, phone, 2e laptop, receiver, enz.. ), krijgen allemaal IP via DHCP van de HGW-modem.
De HGW modem heeft als DNS uiteraard de standaard-DNS servers van Telenet ( 195.130.131.4 en 195.130.130.4 ), en als ik op mijn router dezelfde DNS'en instel, geraak ik met mijn vast bekabelde laptop niet op die websites.
Als ik op mijn router andere DNS'en instel ( 81.83.14.63 - overigens ook van Telenet - en 8.8.8.8 - van Google ) dan kan ik die sites probleemloos bereiken.
Als ik de laptop rechtstreeks aansluit op de HGW-modem: zelfde probleem.
Het Access Point staat vooralsnog ingesteld om de DNS'en van de provider (Telenet) te gebruiken. Zelfde probleem. Ik durf het voorlopig niet om in het Access Point andere DNS'en in te voeren om niet het risico te lopen om voor al mijn toestellen al mijn wifi-instellingen te moeten gaan resetten.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn ?
- een probleem met de standaard DNS-servers van Telenet ? die ik overigens niet zelf kan wijzigen..
- een probleem met andere nameservers, in casu van die 2 sites ? Wned is een hosting-bedrijf en joomlanl.nl is daar toevallig gehost ?
- een ander probleem ?
Ik heb al dnsflush gedaan, maar zonder resultaat.
Dank voor uw mening(en)
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
Windows