Beantwoorden
Takcha29
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Datasimkaart als eSIM activeren?

hey weters,

Ik heb een datasimkaart bij telenet die bij bij mijn One-abbonement inbegrepen was. Is het mogelijk de datasimkaart als esim te laten activeren op Galaxy watch 4? Of is dit alleen mogelijk op een simkaart die een nummer heeft? Online kon ik er niets over vinden.

 

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: esim met Datasimkaart?

 

9 reacties
Ex-Netweter
 

Datasimkaart als eSIM activeren?

Dat is niet mogelijk bij Telenet, de datasimkaart die je krijgt is steeds een fysieke simkaart. Bij andere operatoren (Orange, Mobile Vikings, Proximus) kan je wel een eSIM data-only formule krijgen.
De eSIM voor smartwatches die Telenet aanbiedt, moet steeds aan een bestaand gsm-nummer gekoppeld worden.

zie https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/mobiel/one-number.html

Takcha29
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Datasimkaart als eSIM activeren?

Is het dan mogelijk om de watch alleen in te stellen voor Data? Als ik de nummer van mijn familielid eraan koppel (ikzelf heb namelijk geen one number, echter een prijs per verbruik nummer), en alleen de dat die zijn nummer heeft verbruik. Ik wil niet dat als hij gebeld wordt, ik ook op mijn watch gebeld word. Ik wil alleen data op smartwatch, niets meer, miets minder. 

En hoe zal het dan met roaming gaan? is roaming mogelijk, zonder de watch verbonden te houden met de telefoon?

Ex-Netweter
 

Datasimkaart als eSIM activeren?


@Takcha29  schreef:

Is het dan mogelijk om de watch alleen in te stellen voor Data?


Dat is niet mogelijk met de eSIM van Telenet (Telenet One Number).
Met een eSIM van een andere operator is dat mogelijk. Bijvoorbeeld Mobile Vikings heeft een data-only eSIM voor 15 euro met 8 GB.


@Takcha29  schreef:

En hoe zal het dan met roaming gaan? is roaming mogelijk, zonder de watch verbonden te houden met de telefoon?


De eSIM van Telenet (Telenet One Number) ondersteunt geen roaming via 4G op de Apple Watch. https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/simkaart-en-toestellen/alles-ov...

Met de eSIM van andere operatoren is dat geen probleem.

Takcha29
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Datasimkaart als eSIM activeren?

Is er dan iets dat telenet heeft, wat de andere operatoren niet aanbieden? Proximus rolt samen met fiberklaar Fiber uit, maar Telenet is blijkbaar al snle genoeg. Enfin, dat is off topic.

Bedankt voor het antwoord.

Ex-Netweter
 

Datasimkaart als eSIM activeren?

Het unieke bij Telenet is dat de eSIM van de smartwatch gekoppeld is aan het telefoonnummer van de smartphone.
Andere operatoren bieden zo'n formule momenteel niet aan. Maar jij wil uitdrukkelijk niet dat de eSIM aan een telefoonnummer van een smartphone gekoppeld is en voor die specifieke behoefte heeft Telenet geen aanbod.

Wat Fiberklaar of de snelheid van vaste netwerken met eSIM-aanbiedingen of mobiele 4G-netwerken te maken hebben, ontgaat me volledig. 🙄

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1184
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Datasimkaart als eSIM activeren?

Ik heb even online gezocht en zowel Mobile Vikings, Proximus en Orange zeggen uitdrukkelijk dat hun simkaarten (vandaag) niet werken op smartwatches. Ik ga er dan vanuit dat datasims evenmin ondersteund worden.

Kan ik een eSIM enkel gebruiken in een gsm of kan ik die ook installeren op mijn router, tablet, of…... 

Bestel nu je eSIM - Alles over deze volledig digitale SIM-kaart | Proximus (Zie Kan ik een Proximus eSIM gebruiken met een Apple of Samsung smartwatch? bij Veelgestelde vragen)

Opgelost: Esim voor Smartwatch - Orange Tribe  

 

Dus even alles samenvatten:

  1. Vandaag is Telenet de enige die eSIM voor Smartwatches aanbiedt in België (helaas niet probleemloos)
  2. Vandaag heeft Telenet (in tegenstelling tot de andere grote providers) geen eSIM voor Smartphones (komt normaal begin 2024).
  3. Bij Telenet is eSIM voor Smartwatch altijd gekoppeld aan een bestaand telefoonnummer via One Number.

  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Datasimkaart als eSIM activeren?

Test het uit, er is geen enkele technische reden waarom een eSIM van Mobile Vikings niet zou werken in elk technisch compatibel toestel. (Zogenaamd gebruik als "second device" en koppeling met een andere simkaart op een smartphone is niet mogelijk)

Als je 500 euro uitgeeft aan een slim horloge heb je toch ook 15 euro over om eens iets uit te testen?

De marketeers die scripts opstellen voor klantendiensten begrijpen die techniciteit natuurlijk niet. Laat staan dat ongeschoolde telefonisten begrijpen wat ze aan de klant vertellen.

Maar eSIM als "first device" werkt op elk compatibel toestel.

Proximus, Mobile Vikings, Orange en hey! telecom bieden eSIM aan als "first device".

Telenet biedt eSIM aan als "second device".

The proof of the pudding is in the eating.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Datasimkaart als eSIM activeren?

@Ex-Netweter zou je niet beter zwijgen als je niet weet waarover je spreekt.

Je kan een esim in een apple watch enkel koppelen met een bestaand gsm abo op je smartphone.

Ex-Netweter
 

Datasimkaart als eSIM activeren?

Ik weet dat zwijgen goud is en spreken zilver.
Maar ik wil toch nog twee zaken zeggen:

  1. De topicstarter heeft een Samsung Galaxy watch 4.
  2. Je kan de Apple Watch wel gebruiken zonder smartphone: https://support.apple.com/nl-be/HT211768