24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Net dat soort scenario’s dat alle andere providers al lang hebben ingezien en waarvoor Telenet blind blijft …
@jk1001 schreef:Andere opties zijn niet echt een optie voor mij, omdat ik ook vaak het lokale nummer nodig heb om te bellen/sms'en. Dus toch twee telefoons, tot ik eindelijk mijn Telenet sim in een eSim kan veranderen en mijn slotje in mijn iPhone gebruiken voor een lokale sim kaart...
Kijk dan eens naar Holafly, da’s een esim met een telefoonnummer, beschikbaar voor vrijwel alle landen.
Echt wel ongelooflijk dat Telenet op vandaag nog altijd geen eSIM voor smartphones aanbied. Klantvriendelijkheid en service staan op een laag niveau hedendage. Ware het niet dat ik meerdere tv's heb was ik al lang vertrokken bij Telenet. Ook omdat hun 4g ondermaats is op heel veel plaatsen. Beschamend!
Klagen dat je de verkeerde operator gekozen hebt, is gemakkelijk. Maar een abonnement kiezen dat bij jouw behoeftes past, is blijkbaar te moeilijk?
Wat hebben tv's trouwens met 4G te maken?
Je kan je mobiele diensten vandaag al overzetten als je niet tevreden bent over de dienstverlening.
Ik kan niet overschakelen naar andere provider omdat bij andere providers zoals Proximus naar maximum 2 tv’s op hetzelfde moment kan kijken wat bij Telenet wel kan. Ik stel gewoon vast dat op gebied van eSim en 4g hopeloos achterloopt op de concurrentie. En goedkoper is Telenet niet, integendeel.
Je bent toch niet verplicht om een bundel te nemen? Als je tevreden bent met tv dan blijf je toch bij Telenet voor tv. Wil je graag e-sim, schakel dan enkel mobiel over naar MV of zo.
Ik krijg maandelijks korting via mijn werkgever maar enkel op een bundel. Ik ben dus verplicht om bij Telenet te blijven. Helaas!
hebben jullie nog iets opgevangen ?
Neen niets meer gehoord zal nog eens uitgesteld worden
Er zijn nu dringende zaken die eerst moeten afgehandeld worden
En de lijst van toestellen is nog klein
Ooit vervangt de esim wellicht de fysieke sim, maar dat is nog niet voor morgen. Momenteel zijn vooral duurdere smartphones uitgerust met een esim, zoals Apple iPhone vanaf XS, Samsung Galaxy vanaf S20, Google Pixel, Fairphone 4 5G, Motorola vanaf Edge en Oneplus 11 5G. Betaalbare smartphones die compatibel zijn met esim zijn onder andere Google Pixel 6a, Nokia X30 5G en Samsung A54 5G. Apple iPhone SE (2020) en Google Pixel 4a zijn vandaag de goedkoopste modellen met een esim.
https://www.standaard.be (Hoe gebruik ik een smartphone met virtuele simkaart? )
We hebben al een tijdje geen concrete update meer gegeven over de lancering van eSIM voor smartphones. Dit omdat we ook gewoon niets nieuws konden vertellen. Afgelopen week hebben we daarom eens uitgereikt naar de collega's die hierop werken. Met als resultaat dat we jullie een update kunnen geven!
De collega's van eSIM hebben ons laten weten dat de initiële lancering van einde 2023 een beetje zal opschuiven, meer specifiek naar eind januari 2024. De hoofdzakelijk reden? Ze willen dit grondig testen. Het is dus een uitstel van slechts enkele weken.
We beseffen dat dit waarschijnlijk niet het nieuws is waar jullie op aan het wachten waren, maar wilden dit toch proactief met jullie delen. We weten namelijk dat er heel wat Netweters hierop aan het wachten zijn en informeren jullie liever op voorhand dan last minute.
Laat ons hopen dat het niet dezelfde miserie word als de esim van de smartwatchen
Ik ben in blijde verwachting!
Nu hebben mensen een datum blij voor mensen die dit gaan gebruiken
@luc55 was normaal voor eind dit jaar met testen vanaf september, met de veranderingen bij telenet intern is er veel opgeschoven, ook de problemen met het nieuwe systeem doen er niet goed aan dat dit nog steeds niet opgelost is, is volgende maand een jaar.
ik weet het niet, mensen beginnen telenet niet meer te vertrouwen....