Nee hoor, ik heb dit vooraf gesimuleerd door een bestelling te doen alsof ik nieuwe klant zou zijn (maar op het einde de bestelling niet geconfirmeerd natuurlijk), en het totaal kwam nog steeds 22 euro goedkoper uit. Ik ga nu zelfs wat 2 extra wijzigingen doen door deze simulatie:
1. TV abo (via de Telenet app op tv) stop ik volledig. Tegenwoordig kan je de reclame niet meer doorspoelen, dus waarom zou ik er dan nog voor betalen. Via de gratis apps van VTM, Go Play en VRT kan ik ook kijken (en terugkijken) op Android TV, krijg ik ook reclame, maar betaal ik niets. Opnemen deed ik nooit, dus die functie mis ik niet.
2. Streamz namen we af via Telenet. Deze is natuurlijk gekoppeld aan het TV abo, dus valt tegelijk weg. We willen Streamz wel behouden, en gelukkig kan je hiervoor aan abo afnemen rechtstreeks via de Streamz website. Extra voordeel: via hun website kan je voor een jaar abo gaan, wat een stuk goedkoper is dan wat ik via Telenet betaalde. Ik zou nu zelfs voor een hoger Streamz abo kunnen gaan en nog steeds minder kwijt zijn dan voorheen.