Beantwoorden
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Wanneer iemand zijn afspraak bij de dokter niet kan nakomen dan telefoneert de dokter zijn patiënt administratie automatisch een lijst op van eventuele wachtenden, die dan mogen komen, dat gebeurt via een computer systeem die de lijst af belt, Ik krijg dan op mijn gsm van die administratie een telefoontje en verschijnt er op mijn scherm " anonieme oproep" het oproep nummer verschijnt NIET! Daar ik geen anonieme oproepen beantwoord blijf ik eeuwig op de wachtlijst staan! 

is dat eigenlijk wettelijk in orde? Dat je word gebeld en het nummer niet ziet! Het is een erkende organisatie, als die zo werken met anonieme oproepen heb ik daar toch grote vragen bij! Diegene die dan wel reageert op anonieme oproepen komt dan aan de beurt! Beetje absurt niet? 

RB

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Anonieme oproepen via gsm.

0 Likes
33 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1123
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

@catmen 
Het geval in Nederland is toch wat genuanceerder. Als mijn informatie klopt, gaan die regels over telemarketing (verkoop aan de telefoon), daar valt jouw situatie niet onder.

Bron: rijksoverheid.nl


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?


@janne_man  schreef:

+880, +881, +882, +883, +886, +888 zijn allemaal landcodes die beantwoorden aan 0088.


Inderdaad, maar dat zijn geen "speciale nummers" of "betaalnummers", maar gewoon "dure" nummers (dure bestemmingen).

En geen enkel waar je 50 EUR kwijt bent om één minuutje te bellen, zoals werd gesuggereerd.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?


@catmen  schreef:

Waar deze discussie na mijn oorspronkelijke vraag (is het wettelijk in orde wanneer je van een erkende organisaties een anonieme oproep krijgt) nog over gaat begrijp ik al helemaal niet meer. 


Jouw vraag was inderdaad aanleiding om een discussie te starten over "anonieme nummers" 😊.

Maar ik denk dat je al antwoord hebt op jouw vraag:

  1. In België kan iedereen zelf zijn uitgaand nummer "onderdrukken", dat is (gelukkig) niet onwettig.
  2. Jij hebt blijkbaar het nodige gedaan en het probleem aangekaart bij die organisatie, die aangeeft dat dit hun manier van werken is.

Meer kan je niet doen. Vervelend voor jou, maar zo is het.

Door bewust geen anonieme oproepen te beantwoorden, sluit je jezelf uit van een vrije plaats op de wachtlijst...

catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Doktersadministratie belt via een anonieme nummer?

Ka is dat blijkbaar.

0 Likes