24770
netweters
|
152551
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb sinds vandaag een nieuwe smartphone. Mijn vorige werd volledig gerest.
Nu wil ik opnieuw mijn E-sim installeren ... maar dit lukt blijkbaar alleen als ik de code kan ingeven, die verstuurd werd naar mijn mobiel nummer....
Welk dus niet meer actief is.
Waar vind ik de qr code terug om deze opnieuw te scannen?
Bekijk zeker eens de "Help!" sectie van deze pagina: eSIM voor smartphones (telenet.be)
Ik heb een nieuw toestel gekocht. Wat met mijn eSIM?
Je eSIM wordt niet automatisch overgezet naar je nieuwe toestel. Daarom moet je je eSIM-profiel opnieuw installeren op je nieuwe toestel. Dat doe je eenvoudig via de MyTelenet-app of MyTelenet.
Lukt het niet dan kan je terecht bij de klantendienst of een Telenet winkepunt.
Bedankt,
Enig idee waar ik mijn QR-code zou kunnen vinden?
Lijkt me de enige manier om e-sim ter herinstalleren.
Telenet shop is vandaag totaal niet mogelijk - en ben onbereikbaar ....
@KdS schreef:Bedankt,
Enig idee waar ik mijn QR-code zou kunnen vinden?
Lijkt me de enige manier om e-sim ter herinstalleren.
Telenet shop is vandaag totaal niet mogelijk - en ben onbereikbaar ....
In MyTelenet onder producten je mobiele abonnement selecteren, daar zou je de nodige opties moeten vinden om een nieuwe eSIM en bijhorende QR code aan te vragen
Je krijgt normaal geen QR code, je download jouw eSIM direct op uw gsm via de app of website. Dat is wat op mijn iPhone gebeurde. Je kan de QR code niet scannen als dat op uw scherm van jouw smartphone staat.
Bestelde je je eSIM via onze website? Dan installeer je je eSIM door de QR-code te scannen die je per e-mail ontving. Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Open je deze e-mail op je mobiele toestel? Dan kan je een screenshot nemen van de QR-code. Daarna ga je naar de optie eSIM toevoegen in je mobiele toestel en scan je de QR-code door de screenshot te selecteren.
Goed om te weten, eens je van toestel wijzigt, moet je altijd een nieuwe eSIM aanvragen. Je kan een actieve eSIM niet overdragen van het ene toestel naar het andere. Dus opnieuw de flow doorlopen via de MyTelenet-app bijvoorbeeld om terug één aan te vragen voor je nieuwe toestel.
In je e-mail box zit hij zeer gemakkelijk