Jouw mening is belangrijk!

We willen begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Help ons en beantwoord 2 korte vragen: Vertel ons jouw mening over het contactformulier.
Beantwoorden
Reservoir_Dog
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-sim swappen wordt aangerekend???

Hallo, ik heb een e sim bij telenet. Ik heb een paar toestellen, en deze maand heb ik mijn e sim moeten overzetten naar andere toestellen.

Nu zie ik in mijn afrekening dat er 5 euro wordt aangerekend voor zo een simswap?? Moest dit geen fout zijn dan ga ik snel terug naar een fysieke sim overschakelen, dit versteek je gewoon gratis....

Mvg

16 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Vanaf de e-sim opgeslagen is in je toestel kan je het uit en aan zetten dit wordt niet geteld anders wordt het absurd 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

@janne_man  schreef:

@ChristofM  Dus dat betekent dat het niet mogelijk is om zelf een e-sim te herinstalleren op de smartphone, dat hiervoor altijd een tussenkomst noodzakelijk is van Telenet?

Ik vergelijk maar (weet niet of de vergelijk opgaat) met een e-sim op een smartwatch. Die kan je toch een oneindig aantal keren herinstalleren.

Ik schrijf zelf dat je de e-sim van een smartwatch een onbeperkt aantal keren kan herinstalleren. Dat hoeft dan ook niet gevraagd te worden.

Ondertussen ben ik ook een zeer klein beetje wijzer geworden in deze materie. Ik ga terug naar de originele vraag van @Reservoir_Dog  (wat het onderwerp is van deze draad):Nu zie ik in mijn afrekening dat er 5 euro wordt aangerekend voor zo een simswap?? 

@luc55 heeft het antwoord gegeven.  Bij een toestel dat twee sim-kaarten ondersteunt kan je kiezen welke kaart voor wat actief moet zijn. Bij een e-sim heb je iets gelijkaardigs. Je verwijderdt geen e-sim maar zet die op niet actief. 

Dat is zeer nuttig voor mensen die regelmatig in een zelfde buitenland zijn en in dat buitenland ook een e-sim hebben.