Beantwoorden
Mobi
Freshman Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol! Leesbeest!

Enkel datasim kopen?

Beste,

Ik heb een simpel probleem, maar vind geen simpel antwoord 😉

Ik heb een Telenet 'All-Internet + Telenet TV iconic' abonnement. Dus enkel Internet en digitale TV. Onbeperkt surfen en 300Mbps downloaden. So far so good...

Ik zou graag een data sim kaart willen aanschaffen voor mijn ipad. Is dit mogelijk gezien mijn huidig abonnement? Ik wil namelijk geen mobiel nummer bijkopen... Ik zie de optie om een data sim te nemen, maar dan moet ik ook een GSM abonnement nemen met mobiel nummer en dat heb ik niet nodig. Ik heb al een GSM van het werk...

Vind het een beetje vreemd dat deze optie niet bestaat bij telenet.

Alvast bedankt.

The price of freedom is eternal vigilance...
6 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Enkel datasim kopen?

Zo te zien is enkel bij een One 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/simkaart-en-toestellen/alles-ov...

Of er nog iets mogelijk is geen idee 

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Enkel datasim kopen?

Bij Telenet kan je enkel bij ONE en ONEup een gratis datasim krijgen.

Ik zou een simkaart nemen bij de eerste de beste provider waar je veel GB voor weinig geld krijgt, bijvoorbeeld DIGI. Dat hoeft niet perse een data-only sim te zijn.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Enkel datasim kopen?

Ik vermoed dat je toch altijd je smartphone bij hebt als je us tablet gebruikt. In dat geval maak je van je smartphone een hotspot. Je kan dan nog kiezen via bluetooth of via Wifi. Zit je thuis en ben je smartphone al verbonden met Wifi, gebruik dan Bluetooth. Ben je buitenhuis en dus niet verbonden met Wifi, gebruik dan de Wifi en geeft hetzelfde SSID en wachtwoord als thuis. Je tablet verbruikt dan de data van je smartphone. Als je opgeeft welk type smarthone je hebt (ios, android) en versie en voor Android ook merk en model zal een Netweter je allicht kunnen helpen om de exacte instellingen te geven.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Enkel datasim kopen?

@Mobi  schreef:

Ik zou graag een data sim kaart willen aanschaffen voor mijn ipad. Is dit mogelijk gezien mijn huidig abonnement?

Het antwoord op jouw vraag is dus simpel: Neen dat is niet mogelijk. punt.

Mobi
Freshman Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol! Leesbeest!

Enkel datasim kopen?

Bedankt maar dat wist ik al. En ik wil men GSM net niet als hotspot gebruiken omdat ik mijn gsm nodig heb dus ben echt op zoek naar een apart eSIM data abonnement.

The price of freedom is eternal vigilance...
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Enkel datasim kopen?

Zoek gewoon op het internet "sim met veel data" en maak je keuze.

Weet dat elke sim ook een data only een gsm nummer heeft. Bij de data only van Telenet (bij One) kan je niet bellen of sms'en maar je kan wel sms ontvangen.