25.407
netweters
|
156.713
antwoorden
|
21.187
vragen
|
Beste,
Ik heb een simpel probleem, maar vind geen simpel antwoord 😉
Ik heb een Telenet 'All-Internet + Telenet TV iconic' abonnement. Dus enkel Internet en digitale TV. Onbeperkt surfen en 300Mbps downloaden. So far so good...
Ik zou graag een data sim kaart willen aanschaffen voor mijn ipad. Is dit mogelijk gezien mijn huidig abonnement? Ik wil namelijk geen mobiel nummer bijkopen... Ik zie de optie om een data sim te nemen, maar dan moet ik ook een GSM abonnement nemen met mobiel nummer en dat heb ik niet nodig. Ik heb al een GSM van het werk...
Vind het een beetje vreemd dat deze optie niet bestaat bij telenet.
Alvast bedankt.
Zo te zien is enkel bij een One
Of er nog iets mogelijk is geen idee
Bij Telenet kan je enkel bij ONE en ONEup een gratis datasim krijgen.
Ik zou een simkaart nemen bij de eerste de beste provider waar je veel GB voor weinig geld krijgt, bijvoorbeeld DIGI. Dat hoeft niet perse een data-only sim te zijn.
Ik vermoed dat je toch altijd je smartphone bij hebt als je us tablet gebruikt. In dat geval maak je van je smartphone een hotspot. Je kan dan nog kiezen via bluetooth of via Wifi. Zit je thuis en ben je smartphone al verbonden met Wifi, gebruik dan Bluetooth. Ben je buitenhuis en dus niet verbonden met Wifi, gebruik dan de Wifi en geeft hetzelfde SSID en wachtwoord als thuis. Je tablet verbruikt dan de data van je smartphone. Als je opgeeft welk type smarthone je hebt (ios, android) en versie en voor Android ook merk en model zal een Netweter je allicht kunnen helpen om de exacte instellingen te geven.
@Mobi schreef:Ik zou graag een data sim kaart willen aanschaffen voor mijn ipad. Is dit mogelijk gezien mijn huidig abonnement?
Het antwoord op jouw vraag is dus simpel: Neen dat is niet mogelijk. punt.
Bedankt maar dat wist ik al. En ik wil men GSM net niet als hotspot gebruiken omdat ik mijn gsm nodig heb dus ben echt op zoek naar een apart eSIM data abonnement.
Zoek gewoon op het internet "sim met veel data" en maak je keuze.
Weet dat elke sim ook een data only een gsm nummer heeft. Bij de data only van Telenet (bij One) kan je niet bellen of sms'en maar je kan wel sms ontvangen.