|
25.566
netweters
|
158.063
antwoorden
|
|
21.332
vragen
|
Ik heb juist het omgekeerde ervaren op "de parking" (Houthalen): slechte dekking van Telenet en beter bij Proximus.
Ik heb een dual SIM op mijn smartphone. Yoin (Proximus) en Telenet, dus ik kan het signaal perfect vergelijken. Ik heb me mijn overstap naar Yoin nog niet beklaagd.
Dekking thuis is sowieso geen probleem, want mijn smartphone is ingesteld om bij voorkeur bellen via wifi te gebruiken, iets wat beide netwerken ondersteunen.
@vbrybe Welk merk en type is je toestel waar je slechte ontvangst mee hebt ??
Als ik met Proximus of orange in Antwerpen rondliep op de meir had ik nergens buiten problemen van ontvangst enz.
enkel in het vroegere sportpaleis wel binnen, maar daar zijn een heleboel toestellen dat dit ook de oorzaak kan zijn.
iPhone 15 Pro, maar het is een probleem dat ook collega's en vrienden bij Proximus ervaren (en ook meer melding op hun forum). Wanneer ik na een sessie op EDGE/2G opnieuw verbonden wordt met 4G/5G blijft de snelheid altijd gecapped op 2 Mbps down / 0.5 Mbps up. Enkel vliegtuigmodus aan/uit herstelt het probleem, maar dit is voor mij geen oplossing. Proximus kan/wil me niet verder helpen vandaar dat ik een alternatieve operator overweeg.
Dit hangt af van je locatie. Vroeger barslechte mobiele ontvangst in Kapellen. Sinds ze een nieuwe mast hebben gezet is het mobiele netwerk van 5G sneller dan de wifi in huis.
Prox en Orange gebruiken de zelfde antennes
Dus bij telenet / base heb je misschien een kans dit zal je moeten testen
Het kan veel verschillen in steden wordt er capped dat zien we bij de 2 grootste spelers zeer duidelijk (foto) 
Of dit nog iets met de straling te maken is niet duidelijk vroeger was dat zo
Bij citymesh / digi lijkt dit niet te bestaan (capped ) het verschild wel van plaats tot plaats
Je kan er moeilijk een vergelijk in maken
In buitenland nog moeilijker ja kan op een plaats perfecte ontvangst hebben en 3 km verder niets
@luc55 Digi is niet aan te raden, daar wordt per mast een beperking gebruikt van gebruik, zit er max 100 connecties op per min en jij bent 101 dan moet je wachten tot er een plekje vrij is op de mast, heb dit zelf meegemaakt toen ik daar klant was, sms’jes komen niet altijd toe op je digi nr, zelf meegemaakt dat een sms nooit bij mij is afgeleverd en het zelf heb gezien bij de persoon dat die het had verstuurd naar mij 2 weken later, sms’je is dus verloren gegaan.
was niet tevreden van digi toen.
Voor data hoor ik geen klachten
Je moet wel geluk hebben dat er een mast al actief staat maar die groeien dag per dag
Anders val je terug op trage 4g snelheid van prox
@luc55 Heeft niks te maken met welke mast je hebt, ik had die problemen met een Proximus mast, en digi heeft nog geen masten, ze gebruiken Proximus masten, ze hebben even digi getest op masten maar hebben dat na een week weer naar Proximus gezet.