Beantwoorden
vbrybe
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Ervaringen met Telenet mobiel netwerk

Wegens aanhoudende problemen bij Proximus (onstabiel netwerk, heel vaak 2G/EDGE) overweeg ik over te stappen naar Telenet.
Graag wou ik eens horen wat de laatste ervaringen zijn. Is de algemene dekking beter nu het netwerk wordt geüpgrade en verloopt roaming in het buitenland vlot?
Ik woon in Antwerpen centrum dus dekking thuis zou alvast geen probleem mogen zijn.

10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik heb juist het omgekeerde ervaren op "de parking" (Houthalen): slechte dekking van Telenet en beter bij Proximus.

Ik heb een dual SIM op mijn smartphone. Yoin (Proximus) en Telenet, dus ik kan het signaal perfect vergelijken. Ik heb me mijn overstap naar Yoin nog niet beklaagd.

Dekking thuis is sowieso geen probleem, want mijn smartphone is ingesteld om bij voorkeur bellen via wifi te gebruiken, iets wat beide netwerken ondersteunen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@vbrybe  Welk merk en type is je toestel waar je slechte ontvangst mee hebt ??

Als ik met Proximus of orange in Antwerpen rondliep op de meir had ik nergens buiten problemen van ontvangst enz.

enkel in het vroegere sportpaleis wel binnen, maar daar zijn een heleboel toestellen dat dit ook de oorzaak kan zijn.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
vbrybe
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

iPhone 15 Pro, maar het is een probleem dat ook collega's en vrienden bij Proximus ervaren (en ook meer melding op hun forum). Wanneer ik na een sessie op EDGE/2G opnieuw verbonden wordt met 4G/5G blijft de snelheid altijd gecapped op 2 Mbps down / 0.5 Mbps up. Enkel vliegtuigmodus aan/uit herstelt het probleem, maar dit is voor mij geen oplossing. Proximus kan/wil me niet verder helpen vandaar dat ik een alternatieve operator overweeg.

a167314
Freshman Meerweter
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! π-DAY! Star Wars Day

Dit hangt af van je locatie. Vroeger barslechte mobiele ontvangst in Kapellen. Sinds ze een nieuwe mast hebben gezet is het mobiele netwerk van 5G sneller dan de wifi in huis.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@a167314 

Nochtans zijn die 5G snelheden 'capped' door Telenet, niet dan?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
a167314
Freshman Meerweter
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! π-DAY! Star Wars Day

Ik haal tussen 400@500 Mbps via 5g

luc55
Experienced Meesterweter
Jij alziend oog. ;-) De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Prox en Orange gebruiken de zelfde antennes 

Dus bij telenet / base heb je misschien een kans dit zal je moeten testen 

Het kan veel verschillen in steden wordt er capped dat zien we bij de 2 grootste spelers zeer duidelijk (foto) Screenshot_20251029-133423.png

Of dit nog iets met de straling te maken is niet duidelijk vroeger was dat zo  

Bij citymesh / digi lijkt dit niet te bestaan (capped ) het verschild wel van plaats tot plaats 

Je kan er moeilijk een vergelijk in maken 

In buitenland nog moeilijker ja kan op een plaats perfecte ontvangst hebben en 3 km verder niets 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 Digi is niet aan te raden, daar wordt per mast een beperking gebruikt van gebruik, zit er max 100 connecties op per min en jij bent 101 dan moet je wachten tot er een plekje vrij is op de mast, heb dit zelf meegemaakt toen ik daar klant was, sms’jes komen niet altijd toe op je digi nr, zelf meegemaakt dat een sms nooit bij mij is afgeleverd en het zelf heb gezien bij de persoon dat die het had verstuurd naar mij 2 weken later, sms’je is dus verloren gegaan.

was niet tevreden van digi toen.

Master-Magic | Krak

luc55
Experienced Meesterweter
Jij alziend oog. ;-) De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Voor data hoor ik geen klachten 

Je moet wel geluk hebben dat er een mast al actief staat maar die groeien dag per dag 

Anders val je terug op trage 4g snelheid van prox 

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55  Heeft niks te maken met welke mast je hebt, ik had die problemen met een Proximus mast, en digi heeft nog geen masten, ze gebruiken Proximus masten, ze hebben even digi getest op masten maar hebben dat na een week weer naar Proximus gezet.

Master-Magic | Krak