Beantwoorden
geldweggegooid
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid

Extra volume bijgekocht, dit wordt getoond in de telemeter en toch blijf ik op verlaagde snelheid. Wat is dan precies het nut van extra volume bij te kopen? Metertje decoratief langer maken? De router ookal 2x gereset zonder enige verandering. Oh ja en ik zit momenteel zogenaamd tijdens de daluren maar blijkbaar is de snelheid dan ook vertraagd. Best die boodschap aanpassen naar "Je surft tijdelijk 24/7 trager?"

telenet.png

0 Likes
7 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid

Omdat je na het kopen van extra volume nog altijd op verlaagde snelheid zit neem je beter contact op met de klantendienst via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.

 

I.v.m. het trager surfen na het bereiken van je volume is het normaal dat je altijd tegen verlaagde snelheid surft. Bij een abonnement met een vast volume is dit inderdaad zo.

 

Bij een abonnement met "onbeperkt" surfen wordt je bij intensief gebruik (> 750GB in piekuren) op verlaagde snelheid gezet tijdends de piekuren, maar heb je terug de volledige snelheid in de daluren.

 

Zie hier en hier.

 

Bij een abonnement met een vast volume telt je verbruik in de piekuren maar voor de helft. Moet je dus veel downloaden dan doe je dit best tijdens de daluren. Zie hier.

 

@SuzyOp de gewone pagina staat dat daluren tot 10u zijn en op de businesspagina tot 12u.  Zover ik weet is dit toch 12u he? Of is er sinds kort echt een verschil?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid


@Wheng  schreef:

...

@SuzyOp de gewone pagina staat dat daluren tot 10u zijn en op de businesspagina tot 12u.  Zover ik weet is dit toch 12u he? Of is er sinds kort echt een verschil?


@Wheng ik heb dit even nagevraagd voor je. Het is blijkbaar altijd zo geweest dat er een verschil is tussen de dal- en piekuren voor klanten met een vast volume of klanten met een ongelimiteerd (FUP) internet. 

 

De info in het Telenet artikel klopt dus effectief. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid

@Suzy 

Als ik de link: "gewone pagina" uit de post van @Wheng aanklik op mijn pc krijg ik andere info dan wanneer ik dezelfde link selecteer op mijn smartphone. Op de smartphone komt o.a. het zinnetje: "je surft altijd onbeperkt tegen volledige snelheid" voor.

2019_11_07_18.34.52.jpg

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid

@louishufk Ik heb het eens bekeken. Op de layout na staat er hetzelfde. Met pc heb je een lijn met daluren en een volgende met piekuren. Op de smartphone zijn er twee kolommen: de eerste kolom daluren en de tweede kolom piekuren.

 

Edit: Ik stel vast dat ik een ander layout heb op mijn smartphone dan jou afbeelding toont.Screenshot_20191107-232650_Chrome.jpg

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid

@janne_man 

De foto is genomen voor abo met vast volume. Daar komt dat vreemde, laatste zinnetje tevoorschijn. Als men schrijft dat het altijd onbeperkt volledige snelheid is mag men er bij zeggen "tot het op is". Of zoals de pc versie: niets zeggen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid

@louishufk Ik heb nu de andere tab bekeken en heb inderdaad hetzelfde als jij hebt. Bij het neerleggen van mijn smartphone kwam het beeld in landschap mode. Nu krijg ik andere informatie.

@Suzy Daar is toch wel wat mis met de info. Informatie verschilt door de manier van mijn smartphone vast te houden (Android 9). Onderstaande afbeelding is dezelfde webpagina als de afbeelding van  @louishufk 

 

Screenshot_20191108-110533_Chrome.jpg

Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra volume, nog steeds verlaagde snelheid

@janne_man @louishufk bedankt voor de feedback! Ik merk het zelf nu ook op wanneer ik het test via mijn smartphone. Liggend geeft de pagina andere info dan staand. Volgens mij wordt de info van 'Abonnement met onbeperkt surfen' gewoon foutief onder de info van 'Abonnement met vast volume' weergegeven.

 

Ik geef het alvast door! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes