Beantwoorden
Solutionx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

Hallo,

 

Ik heb een alarmcentrale op het oog die ik zelf wil installeren. Ik moet kiezen tussen 2 types van centrale, beide hebben een SIM kaart slot maar het ene type ondersteund enkel GPRS en het andere type enkel 3G/4G. Prijsverschil is toch een 100€ .. (GPRS goedkoper).

 

De alarmcentrale kan bij een alarm bellen naar een vooringesteld nummer en dan speelt die een vooraf opgenomen bericht af.

 

Ik ben van plan om zo'n 'prijs volgens verbruik' abonnement te nemen. Ik moet dan wel minstens 1x per 3 maanden de centrale testen, om de SIM kaart actief te houden, maar dat is geen probleem.

 

Nu is de vraag, zal die SIM kaart nog GPRS ondersteunen? Ik ga liever voor dat model gezien het prijsverschil, en de centrale alleen zal bellen via SIM, geen data verbruik. 

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

Het maakt in jouw geval niets uit of je sim kaart GPRS of 3G/4G ondersteunt. Dat zijn standaarden voor data, maar jouw installatie zal alleen voice gebruiken, dus via een gewoon telefoongesprek.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

Is de GPRS of 3G/4G misschien bedoeld om de centrale te kunnen beheren vanop afstand?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Solutionx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga de SIM kaart enkel gebruiken voor telefoon notificaties bij een event, niet om de centrale te beheren.

 

Binnen de 3 maanden moet er wel activiteit geweest zijn op de SIM kaart of die wordt gedeactiveerd. Is het ook voldoende om een SMS te sturen naar het nummer van die SIM kaart? Wat gebeurd er met die SMS? Gaat die opgeslagen worden op de SIM kaart? De centrale kan wel commando's aanvaarden via SMS. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

Minstens één keer bellen per drie maand (mogelijk volstaat het verzenden van een sms ook). Ontvangen oproepen tellen niet mee.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

@Solutionx 

Zelfs gratis bellen naar 5555 is al voldoende.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Solutionx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

Akkoord maar mijn alarmcentrale is geen telefooncentrale 🙂 Kan dus niet zomaar zeggen dat die 1x per maand naar 5555 moet bellen.

 

Ik dacht dat 'activiteit' voldoende was, dus ook een SMS ontvangen?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

GPRS of 3G/4G voor alarmcentrale

Er zal niets anders opzitten dan het simkaarten even in een gsm te steken en eens te bellen naar uw voice mail. 

 

Een niet gratis oplossing bij Telenet is een abonnement King surf of Kong surf aan 5,09 of 10,18 euro per maand. Met deze formule en bijhorende simkaart hoef je niet te bellen.

0 Likes