Beantwoorden
Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Sinds mijn vrouw haar S24 Ultra heeft , heeft ze nog geen 1 keer een 5G netwerk gekregen op haar gsm. Ikzelf heb een S22 Ultra en zelfs als we de 2 toestellen naast elkaar leggen heb ik 5G terwijl zij 4G + heeft. De instellingen op haar toestel staan net hetzelfde als bij mij. Dus ze kan normaal verbinden met alle netwerken. Bij samsung zeggen ze dat ik telenet moet contacteren omdat er een 5G sim kaart erin moet? Maar ikzelf heb dat nooit moeten doen. 

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Samsung S24 Ultra en 5G van telenet

43 reacties
Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Inderdaad, bij mijn vrouw werkt het ook nu. Zelfs zonder de nieuwe simkaart die ik had besteld. Het probleem lijkt hiermee opgelost . 

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?


@Dirk1967  schreef:

Daar dacht ik ook aan maar het probleem is dat je maar 1 esim kunt installeren. En als je daarna naar het buitenland gaat en je hebt een esim nodig is er geen plaats voor een 2de. Dus ik geef liever de voorkeur aan een fysieke sim kaart . Daarvan kan ik er zelfs 2 plaatsen. 


Een beetje off-topic, maar toch even hierop reageren. Ben je daar zeker van? Ik heb een S23 en heb daar al de mogelijkheid 2 fysieke SIM, en meerdere ESIM te gebruiken. Let wel; er kunnen maar 2 (E)SIM's gelijktijdig in gebruik zijn. Als ik een 3de SIM wil aktiveren, vraagt de GSM mij welke van de 2 op dat moment in gebruikzijnde SIM's ik wil deaktiveren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2769
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Je kan meerdere opslaan maar niet gelijktijdig gebruiken 

dus altijd goed afspreken

Dirk1967
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Ik zou het eigenlijk niet weten hoeveel Esims je kunt toevoegen? Er is wel plaats voor 2 fysieke sim kaarten. Je kunt inderdaad maar 2 sims tegelijkertijd gebruiken. Die esims hou ik voor het buitenland. Dat is handig als je buiten de EU bent of in Zwitserland. 

Hiluca
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Ik heb een nieuwe sim kaart geplaatst maar mijn S24 zit nog steeds op 4g+ enig idee wat voor mij de oplossing kan zijn ? 

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 160
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Zoek eens op welke banden de S24 aankan in 5G

Sommige toestellen  kunnen bvb alleen 3500 MHZ aan

Op de meeste plaatsen zenden we 5G uit op 2100 MHZ.

smedtje10
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Hallo,alles al geprobeerd om 5g te laten werken,maar het lukt niet..iemand hetzelfde probleem?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5886
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

@smedtje10 

Hier is al een topic over het betreffende topic lees je hier . 

Ga dit topic dan ook afsluiten dan kan je het betreffende topic volgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HastilyAskew
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Ik ben net overgestapt van Orange naar Telenet met een Galaxy S24, en nu heb ik ook geen 5G. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en ze vertelden me dat het toestel te nieuw is en daarom nog niet op het 5G netwerk mag totdat ze het hebben uitgetest. Ik vind dit een vreemd antwoord, aangezien het toestel al twee maanden op de markt is, prima werkt bij hun concurrenten en ze het zelf als 5G verkopen zonder te vermelden dat ze het niet op het 5G netwerk toelaten. 🤔

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2769
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Kan ook zijn dat je in een zone ziet waar nog geen 5g van telenet beschikbaar is

HastilyAskew
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Ik heb gecontroleerd met de NetMonster-app en 5G NSA is beschikbaar, maar er is nooit verbinding gemaakt met mijn telefoon met het bericht "connection failed, carrier restricted".

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 160
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Op Netmonster kan je zien met welke band die je verbonden bent  op 5G NSA 

Vaak is 2100 MHZ  staat er 5G NSA DISCONETED  kan twee oorzaken hebben 5G  is wel geactiveerd op de antenne maar tijdelijk niet beschikbaar

of je ontvangt op 3500 MHZ terwijl de operator   op 2100 MHZ uitzend

 

HastilyAskew
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

De S24 ondersteunt de 2100 MHz-band. Als ik de SIM-kaart in een andere (model) telefoon plaats, ontvang ik 5G. Ik heb dit ook op meerdere locaties rondom regio Brugge getest, dus het is niet afhankelijk van één enkele zendmast of zwak signaal.

HastilyAskew
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Geen 5G op nieuwe S24 Ultra, wat nu?

Eindelijk 5G gekregen vandaag op mijn S24.