24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
In de Antwerpse metro stations en tunnels heb ik helemaal geen of zeer slechte mobiele ontvangst. Soms staat er wel 4G (meestal H+) maar is er geen internet ontvangst.
Als ik het navraag bij andere reizigers dan blijken de Proximus gebruikers geen probleem te hebben. Kan dat opgelost worden?
Best doorgeven aan telenet via
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Met alle info tijdstip en plaats en datum met foto 's
Ik heb een gelijkaardig probleem enkele maanden geleden opgelost door naar yoin (Proximus) over te stappen. Voor 8 euro/maand onbeperkt bellen en SMS met een datalimiet van 5 GB (zonder cap op de snelheid). Telenet Mobiele 5 GB kost dubbel zoveel. Ik heb een dubbele SIM, dus ik kan nu perfect yoin en Telenet vergelijken. Toon komt er meestal beter uit.
Nu, ik heb geen pakket, dus voor mij was dat makkelijk. Als je in een pakket (internet, mobiel, tv) zit, dan is dat misschien moeilijker, maar prijzen vergelijken kan lonen.
Zou 't misschien aan jou kunnen liggen? Trouwens Antwerpen heeft geen Metro...
H+ klinkt al niet veelbelovend, dat kennen we alleen binnen Android, 5G heb je het niet over, dus recent is je telefoon niet, in de tunnels wordt toch echt maar 1 netwerk geïnstalleerd, waar alle Providers gebruik van maken, dus Proximus gaat echt geen betere ontvangst hebben in de tunnels, probleempje is waarschijnlijk jou telefoon, die niet de juiste frequenties ondersteund, heb je vaak met 'goedkope' telefoons die uit China geïmporteerd worden...
In de tunnels zit maar 1 netwerk, dus ja je hele Yoin verhaal, wat je hier telkens komt posten is fantasie...
@marcel3X schreef:Zou 't misschien aan jou kunnen liggen?
Nee, ik heb hetzelfde probleem. Heeft een tijdje vrij goed gewerkt na de overschakeling van 3G in de tunnels naar 4G. Nu terug een drama. Bij vrienden met Proximus (of Yoin) en Orange werkt het wel perfect. Maar zoals @sb al zei, ik zit in een Unlimited One dus niet per se voordeliger om over te schakelen.
@marcel3X schreef:In de tunnels zit maar 1 netwerk, dus ja je hele Yoin verhaal, wat je hier telkens komt posten is fantasie...
Dus wat de OP vertelt is ook maar nonsens. Dat is toch wat je zegt?
Heb je een website met meer uitleg over dat ene netwerk dat gebruikt wordt? Ik zoek vast op de verkeerde plaats, want ik vind er niets over terug. En wat zijn dan de juiste frequenties? Hoe kan je terugvinden of je telefoon die ondersteunt?
BTW dat de OP 5G niet vermeldt wil niet zeggen dat zijn telefoon het niet ondersteunt. Dat is maar een veronderstelling die jij maakt.
Prox en orange delen hun antenne ze hebben een overeenkomst om de kosten te drukken
Ik heb een S22 Ultra. Dat is dus zeker geen goedkope telefoon. Vroeger werkte het trouwens prima. Aan mijn toestel zal het dus niet liggen.
De Lijn noemt het zelf 'metro'. Op hun site is nergens sprake van 'premetro'.
Zelfde probleem hier, nauwelijks ontvangst ondergronds in antwerpse metro met iPhone 15 en BASE simkaart. Maakt vertrektijden opzoeken in Google Maps heel lastig.
Het zijn misschien wel Metro stations, maar er rijden enkel trams...
Zoals ik al zei, wordt er in principe maar 1 netwerk in een tunnel aangelegd, waar alle providers dan gebruik van maken, ze delen dan de aanlegkosten, gevolg is dat je dan gaan roamen via dat netwerk, als je dus op jou telefoon, roaming uit hebt staan, kan je niet op dat ene netwerk, waarschijnlijk is de Antwerpse tramtunnel een Proximus project..
Groeten uit London, waar ze wel een Metro hebben, en daar hebben ze gewoon helemaal nergens dekking in de tubes, hoogstens WiFi op de perrons..