Beantwoorden
AB62
Professional Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen verificatiecode SMS op buitenlandse website?

Ik kan geen verificatiecode sms ontvangen uit het buitenland

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Ik kan geen verificatiecode sms ontvangen uit het buite

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Verificatiecodes in het buitenland ontvangen gaat niet.

14 reacties
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

De originele vraag was "Ik kan geen verificatiecode sms ontvangen uit het buitenland".

Als ik het goed begrijp bedoelt de TS dat hij geen verificatie SMS kan ontvangen dat gestuurd is vanaf een buitenlands nummer .

De Mod wijzigt de titel in "verificatie codes in het buitenland ontvangen gaat niet".

Dat zou willen zeggen dat hij geen verificatie SMS kan ontvangen als hij in het buitenland is.

Dat is dus iets helemaal anders.

Wat is nu de echte vraag?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@flip1953  Probleem was hierbij dat er enkel een titel stond en geen test in het grote tekst vak, ik heb diezelfde tekst dan in het grote veld gezet om toch iets van tekst te hebben zodat de topicposter dit kon aanvullen of iemand de vraag kon stellen voor meer uitleg te geven, 

kennelijk heeft de mod de vraag aangepast, dus is dit een raadsel voor iedereen wat nu de vraag is en wat topicstarter wil melden of vragen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
AB62

De echte vraag is:

Ik ontvang geen verificatiecode SMS, als ik me wil registreren op een buitenlandse website. Hoe kan dit opgelost worden? Instellingen op de telefoon staan naar mijn weten goed.

Ik ga de vraag even opnieuw stellen.... 

AB62

Als ik me wil registreren (account aanmaken) op buitenlandse website, sturen ze vaak een SMS met verificatiecode. Deze komt nooit bij mij binnen en ik kan de registratie niet afronden. De telefooninstellingen heb ik meermaals gecontroleerd. Kan het zijn dat het geblokkeerd wordt bij telenet? Ik heb gelezen dat het probleem soms bij de provider ligt. 

Santa
Experienced Bijna Allesweter
Volop in the game! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? De race is begonnen!

Niet dubbel posten aub!

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Kijk eens in mijn telenet daar kan je zakken uit en aan zetten 

Kan zijn dat je even moet wachten dat deze zaken worden uitgevoerd 

Wie weet een dag later  kan ook zijn 

AB62

Ik heb dit gedaan omdat de titel was aangepast door de moderator. En ik heb het tegelijkertijd duidelijker uitgelegd. 

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

De berichten werden samengevoegd.

Een duidelijke reply op het originele bericht had volstaan.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Notificaties worden doorgaans verstuurd met een verkort nummer (een nummer van vier cijfers). Deze nummers zijn land gebonden en kan je internationaal niet bereiken. Zo lijkt het me ook mogelijk dat er problemen zijn bij de ontvangst van dat nummer of dat de dienst enkel in een bepaald land gegeven wordt en enkel verstuurd wordt naar een nummer in datzelfde land. Het kan ook dat als je uw nummer opgeeft niet begonnen ben met +32 en dan je gsmnummer zonder de leidende nul.

AB62

Bij deze website (kleinanzeigen.de), staan de landen in een keuzelijst en moet je zelf je land kiezen. Daarachter moet je het nummer invoeren. Ik heb met en zonder de nul getest. Bij beide wordt het naar het juiste zonder de nul gestuurd. 

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Best de website contacteren, die kunnen het dan nakijken met hun sms-dienst provider.

Het is ook mogelijk dat het gebruikte (buitenland) afzendernummer

- hier als verdacht/spam gelisted staat (en dus geblokkeerd wordt).

- niet het formaat heeft van een internationaal nummer (zoals verkorte nummers, die alleen nationaal werken in het land van afkomst)?

AB62

Dank je. Ik heb de vraag ook bij de website neergelegd, ik wacht nog op antwoord. 

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

AB62

Opgelost!

In de berichten app van Google heb je een map "Spam en geblokkeerd". Daar stonden de SMSen in. Je bereikt die map door rechtsboven op de profielfoto te klikken.