Beantwoorden
Svde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

Hello,

Onlangs kocht ik een TP-LINK M7650 Mifi-router.
Werkt perfect, als ik mijn Proximus SIM kaart inplug. Dan maakt het onmiddellijk verbinding met het internet. (na bevestiging PIN)

Echter wil ik het gebruiken met een SIM-kaart van telenet / base. 
Ingeplugt geeft het geen internet verbinding. (na bevestiging PIN)
Het genereert geen Network type & ipv4 address.

APN connecteert  met Base Mobile (gprs.base.be).

Schermafbeelding 2021-03-03 om 18.16.35.png

Ook getest ; telenetwap.be 
Geen resultaat. 
Schermafbeelding 2021-03-03 om 19.47.05.png
Gebeld met Telenet dienst, maar onmiddellijk afgeblokt; telenet ondersteunt geen externe hardware.

 

TP-Link M7650 werkt (met een Proximus SIM)
De Telenet SIM valt onder abonnement Wigo 35GB, functioneert op smartphone
Maar geeft als APN telenetwap.be aan...
Unknown-2.png

Iemand ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt. 

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Geen internet mogelijk met telenet/base via Mifi-router

 

Tags (2)
0 Likes
22 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

@kurtvdw 

 

Het gemakkelijkste is om uw 2,4 GHz en 5 GHz netwerken een apart SSID te geven. Alzo kun je per toestel beslissen op welk netwerk ze kunnen/mogen aanloggen.

 

Op toestellen die beide probleemloos aankunnen kun je dan natuurlijk beide netwerken configureren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router


@StefaanH  schreef:

Het gemakkelijkste is om uw 2,4 GHz en 5 GHz netwerken een apart SSID te geven. Alzo kun je per toestel beslissen op welk netwerk ze kunnen/mogen aanloggen

Ik heb zelf geen M7650, maar juist even de user manual doorgebladerd. Ik denk niet dat deze router die mogelijkheid biedt om twee afzonderlijke SSID's te gebruiken.

 

@kurtvdw 

Is het eigenlijk wel een probleem? Heb je het al getest? De meeste apparaten die enkel 2.4GHz ondersteunen kunnen zich probleemloos connecteren met een access-point welk twee frequenties (2.4 GHz en 5GHz) ondersteundt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kurtvdw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

@Arnie ja, blijkbaar kan het product van Smart Home Beveiliging daar toch niet automatisch naar overschakelen. Dat moet echt 2.4 zijn. Maar het is in orde! Ik heb op TPlink instellingen de Smart Connect uitgezet. Dan verschijnen de 2 opties (2.4 en 5) apart en kan ik de 5 disablen. 

Maar dat is dan wel jammer voor als ik via de 5GHz zou kunnen/willen surfen. Zou daar nog een workaround zijn?

Het gaat trouwens om de TP Link Archer MR600. Kan die dat wel, denk je? Of zijn die 2.4 en 5 de SSID's? Sorry, ik ben een leek die ergens de klepel eens heeft zien hangen.. matige kennis dus 😉

0 Likes
rvdsphotography
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

Hey allemaal , ik heb de router M7650 en krijg hem totaal niet ingesteld , zit met een datakaart van Telenet One , je ziet het paswoord er op staan en naam router , maar werkt totaal niet , kan zelfs niet in de app , soms lukt het maar meestal niet , en op de iMac kan ik ook niet om de instellingen zoals hier vernoemd worden , aan te passen , heb deze router zo snel mogelijk nodig , gisteren nodig gehad , en werkt natuurlijk niet , altvat bedankt voor het meedenken 

 

0 Likes
samvdbt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

Afhankelijk van wat je wil doen, heb je andere logingegevens nodig.

 

Om eerst via je iMac met het wifinetwerk (TP-Link...) van de router te verbinden, gebruik je SSID en paswoord zoals vermeld in "device info" (of ook vermeld onder het klepje, op de batterij). Op dit moment maakt het nog niet uit of je SIM kaart effectief met het internet verbonden is.

 

Eens verbonden, en de SIM kaart correct in het toestel zit, surf je op je iMac naar http://tplinkmifi.net/ om de instellingen te kunnen aanpassen. Om hier in te loggen gebruik je gewoon de combinatie admin/admin voor login en paswoord. Het makkelijkst is om te starten met de basis instellingen (Base Mobile, zoals in de eerste post), en om deze settings aan te passen:

- Authentication Type: PAP

- APN Type: Dynamic

 

Meer dan dat was het in mijn geval niet. Volledige handleiding staat ook hier: https://static.tp-link.com/2017/201711/20171114/M7650(EU)_V1.1_UG.pdf

 

Sam

LarsW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Jij bent af! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

Top oplossing. Werkt met succes bedankt.  Zag er al tegenop om morgen tech support te bellen ne. Dan 2 weken te moeten wachten op L2 support pppfff

0 Likes
badwim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

Kristof,
Bedankt voor de oplossing. 
Werkt perfect, maar in het buitenland is het nog steeds een probleem.
Hoe kan ik daar voor voor verbinding zorgen?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen wifi met Telenet/BASE simkaart via Mifi-router

@badwim je kan de netwerkcode op 01 zetten ipv 05.dan zou het moeten lukken. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes