Beantwoorden
Niez
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De 3 wijzen! En we zijn vertrokken!

Geheim telefoonnummer

Ik heb een geheim telefoonnummer gevraagd en gekregen.

 

Echter, wanneer ik dit nummer gebruik wordt het ook getoond aan de geadresseerde en dat is nu precies niet de bedoeling.

 

Ik vind in my TELENET niet hoe ik dit zelf kan desactiveren.

 

Iemand een idee?

 

Thx

 

Niez. 

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

Geheim telefoonnummer

@Niez geheim nr op vast toestel of iphone? kan het niet zijn bij iphone dat u daar bij instellingen iets moet uitvinken zodat uw nr niet getoond word, kan natuurlijk zijn dat bij telenet zelf iets mis is gegaan, dan best telenet bellen.

Jos

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geheim telefoonnummer

@Niez

Heb je het over een gsm/smartfoon?  Dat dien je in de settings van uw foon zelf aan te passen, dat heeft niks met de operator te doen.

 

In mijn Galaxy A3 is dat bvb:

 

Kies pictogram  "Telefoon" => rechtsboven de drie verticale puntjes aanklikken => onderste optie "instellingen" => juist boven "voicemail" het item "Meer instellingen" aanklikken => in het menu dat nu verschijnt helemaal bovenaan: "Mijn beller-id tonen"  => aanklikken en dan kiezen "mijn  nummer verbergen".

 

Klaar is kees.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geheim telefoonnummer

Ben je zeker dat ze je een geheim nummer gegeven hebben?

In elk geval: heb ook even op mijn telenet gekeken en daar kan je dat inderdaad niet aanpassen.

 

Vraag even aan de klantendienst om op je vaste lijn CLI onderdrukken op ja te zetten.
Hier vind je alle mogelijke contactmanieren

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geheim telefoonnummer

Los van uw probleem wil ik wel even vermelden dat ik op mijn foon alle nummers "onbekend" of "privé" standaard blokkeer, die nummers kunnen mij niet bellen. 

 

De reden is dat veel telemarketeers dat gebruiken en ik ben die mensen hun gezanik beu. De lijst "Bel mij niet", dat werkt voor geen meter.

 

Ik heb familieleden en vrienden die "privé" bellen, maar die weten intussen dat ze een seintje op mijn voicemail moeten laten en ik bel hen wel zelf terug.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geheim telefoonnummer

@StefaanH goeie tip, ik deed het zo nooit opnemen en nadien terug bellen als ik ze kende, zal da rap instellen, bedankt.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geheim telefoonnummer

Voor de volledigheid: wat gebeurt er eigenlijk wanneer je een nummer blokkeert:

 

Wanneer ik opgebeld wordt door een door mij geblokkeerd nummer dan:

  • Gaat mijn foon niet over. Ik weet het dus niet eens dat ik gebeld wordt.
  • De beller krijgt geen beltoon te horen, mijn foon gaat niet over.
  • De beller wordt onmiddellijk doorgeschakeld naar mijn voicemail.
  • De beller heeft dan de keuze: zich bekend maken en iets inspreken of gewoon ophangen. Je mag drie keer raden welke keuze de telemarketeers ALTIJD maken Smiley Tong

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geheim telefoonnummer

@StefaanH dat is nog beter dan ik verwachte, op mijn vast toestel was het altijd 1919, op gsm en iphone heb ik eigenlijk nog geen last gehad of niet gemerkt ik heb die nooit bij.

Jos

0 Likes

Geheim telefoonnummer

als ik alles zo lees heeft een geheim nr aanvragen enkel nut voor een vast toestel, op i phone kan/moet je het zelf blokkeren.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geheim telefoonnummer

@Niez een geheim telefoonnummer is enkel dat u een nummer vraagt en dat niet bij 1202 bekend wordt en andere zoek centrale's waar men nummers kan op vragen. Als u het nummer van de vaste lijn geheim aanvraagd kan u wel aan de klantendienst vragen dat ze ook de doorzending van het nummer stopzetten. Een geheim nummer krijgen en dat als u naar iemand belt en die ziet uw nummer is niet hetzelfde dus nummer herkenning moet u bij de klantendienst ook laten uitzetten. Moest het een geheim nummer zijn voor een gsm dan dient u bij uw instellingen nog wel even nummer herkenning uit te zetten. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5246
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geheim telefoonnummer

@Ex-Netweter

 

1202? Bedoel je niet 1207? In elk geval, mijn gsm-nummer is nergens opgenomen en ik heb nooit om een privénummer gevraagd.

 

Of heb je het enkel over vaste nummers?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geheim telefoonnummer

@sb inderdaad 1207 🙂 U kan een geheim gsm nummer maar ook een geheim vast nummer vragen 

0 Likes