Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gevaarlijke telefoonoproep

Ben daarnet opgebeld geweest door het nummer 015 4875421. Neem in eerste instantie zonder argwaan op omdat het in niets op een internationaal nummer lijkt. Kort en beginnend met 015.

Wat blijkt, een zekere engelstalige Peter (voortreffelijk engels overigens) met de mededeling dat ze iets gevaarlijks ontdekt hebben op mijn PC. Of ik nu voor mijn PC zit en dat ze mij kunnen helpen. NEE dus.

De snoodaards slagen er blijkbaar in om een nummer te laten verschijnen die heel goed lijkt op een lokaal nummer.

Dus oppassen geblazen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
5 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gevaarlijke telefoonoproep

@igvfer, bedankt om het te delen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Gevaarlijke telefoonoproep

Recent ook een oproep gehad, in perfect Nederlands, van Microsoft (volgens de beller). Ook een 015 nummer.

Een kort antwoord gegeven. Iets in de aard van idioot of zo.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gevaarlijke telefoonoproep

De dochter van een achternicht van me (ja, het gaat soms ver) heeft voor de lol eens meer dan een uur aan de telefoon gehangen met zo één van die lolbroeken. Ook een manier natuurlijk... 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Gevaarlijke telefoonoproep

Ik weet niet of je het nu nog kan, maar vroeger kon je via Skype nummers kopen van zowel binnenlandse als buitenlandse oorsprong en daar kon je toen mee bellen, bvb van uit België met een nummer uit Afrika...

Ik kreeg overlaatst een mail dat er iets was met mijn ING bankaccount. Ik heb teruggemaild dat ik geen ING rekening heb en de politie heb verwittigd van het gebruikte e-mail adres.

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gevaarlijke telefoonoproep

Het is nog altijd zo dat je via VOIP providers (wat Skype ook is) lokale nummers kunt aanschaffen. Hier in dit geval was het 015 nummer de reden waarom ik het eerst niet wantrouwde. Ik weet dat dit de regio Mechelen is en had niet zo vlug door dat er 7 cijfers nakwamen in plaats van 6. En Internationaal wordt ik normaal gezien maar van 1 nummer gebeld en dat is van mijn broer.

Geen been gebroken en het gebeurt zelden, de laatste tijd wat meer, maar ik kan me best voorstellen dat mensen kregelig worden als dit dikwijls gebeurt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes