Beantwoorden
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

 

Ik en mijn vrouw zijn sinds kort klant geworden met een One-pakket.

Thuis internet en TV lopen heel vlot, maar op gebied van mobiele telefonie is het toch wat huilen met de pet op… Onze beide toestellen ondersteunen VoLTE en VoWifi (en staan in de lijst van Telenet) en wij hebben opgemerkt dat dit niet geactiveerd staat op onze simkaarten. Whatsapp naar de klantendienst met de vraag of dit geactiveerd kan worden, blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing” en dat er een heel proces moet gebeuren om dit te activeren. Kan iemand mij uitleggen waarom? Heb nogal eens dit probleem gehad bij een andere provider en daar was dat op 5 minuten gefixt.

 

We zijn anno 2023, telenet adverteert het op hun website dus verwachten we wel dat het werkt…

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoLTE + Vowifi

0 Likes
61 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Jammer dat ok niets ken van iphone of waar alles zit of hoe exact noemt. Wanneer heb je het hun gevraagd dat te checken?

Maar bv in google play store (android) is er appje Volte check genaamd (je hebt er nog andere)

Hier kan je bv zien op zoon appjes of je vowifi en volte geprovisioneerd zijn en/of de functie uitstaat op je gsm.

@m-jan20 

Vraagje, sinds ze het voor je gefixt hebben, heb je nu ander of extra toegangspuntnamen bijgekregen bij netwerk? Heb jij enig idee of info hoe ze kan checken ofze nu wel of niet alles heeft aanstaan of welke app ofzo om te kijken ofze echt is goed gezet door telenet. Ken geen snars van iphone instellingen sorry

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?


@DeLLiAnO  schreef:

 

Laat je niet gek maken door @Ex-Netweter , zelfs base en proximus komen op veel plekken amper tot in living.


Wat voor redenering is dit nu weer? Woont heel de Belgische bevolking in jouw living misschien?


Iedereen moet de dekking op zijn thuisadres maar nakijken en zelf een weloverwogen keuze maken, ik geef alleen tips om het VoWifi-probleem op te lossen.
Proximus ondersteunt VoWifi op veel meer toestellen, net als Orange en de virtuele providers hey telecom en Neibo op hun netwerk.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Zie je links boven op je scherm Telenet en woord wifi? (Niet te verwarren met wifi signaal rechts op je scherm)

Heb je gsm eens op vliegtuigmodus gezet, wifi aan en dan eens proberen te bellen?

@Ex-Netweter 

Ik heb gezegd dat er nog providers op andere plekken ook niet in huis kunnen, en dat ALLE providers elk merk en type moet goedkeuren.

Ik ben niet bezig over ikke ikke ikke, dat laat ik aan jou en nog een paar over.

Trouwens telenet, base, px geraken hier ook niet deftig binnen, alleen aan voorraam in heel brede straat. Vroeger voor de smartphones nooit problemen gehad. En nee ligt zeker niet aan toestellen dat kan ik met 1000%zekerheid zeggen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

 

Neen, zoals je kan zien op onderstaande afbeelding, gewoon “Telenet”.

45B2CDC9-7018-4C71-9F1A-41A746E22473.jpeg

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Ik kan maar pas je fotos zien na goedkeuring van mod.

Ik heb liggen zoeken op google naar of een code die je ingeeft op iphone dat je kan nagaan of je wel signaal krijgt, of een app die je dat zegt.(is bij android toestellen het geval) Maar vind alleen maar 1000+ artikels terug over hoe het aan te zetten. (Of vind het mss niet ??) Als je dat al gedaan hebt en nog niet lukt, moet je echt iemand aan lijn of social media krijgen die dit voor je in orde zet langs hun kant

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Kun je dit eens nakijken aub? Mss geeft dit soelaas? 

https://apn.how/belgium/telenet/apple/1665026325-iphone-xr 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2248
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Geen idee of je kan nakijken in je instellingen of Telenet dit al dan niet geactiveerd heeft. Je ziet dit inderdaad wel links bovenaan: 

Schermafbeelding 2023-02-28 om 13.11.01.png

Staat er gewoon "Telenet", dan heb je geen VoWifi, staat er "Telenet WiFi", dan is VoWifi geactiveerd. 

En over VoLTE: ik merk gewoon dat indien ik bel/gebeld word, nu niet meer naar 3G switch. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@m-jan20 

Heb je andere apn erbij gekregen? Zoals bv te zien is in de link die ik naar @Niki1991 stuurde of heb je nog ander?

"En over VoLTE: ik merk gewoon dat indien ik bel/gebeld word, nu niet meer naar 3G switch. "

Bedoel je dit positief of negatief?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2248
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Over VoLTE: dit bedoel ik positief.
De APN instellingen zijn bij mij hetzelfde als in de link die je postte.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

 

Ondertussen ook naar het dichtstbijzijnde Telenet Center gereden omdat ik iemand fysiek wou aanspreken over het probleem Volte/Vowifi, daar hebben ze het proberen oplossen en verzekerden mij dat het zeker ging werken… Niets is minder waar, nog altijd hetzelfde probleem, geen Vowifi/Volte te bespeuren. Ik wordt er moedeloos van om telkens buiten een gesprek te moeten gaan voeren…

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Pfff geloof je toch niet.

Hebben ze je al eens een nieuwe simkaart gegeven met dezelfde nr op?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Misschien zagen we dit over het hoofd, maar op oudere iOS-versies zal VoWifi zeker niet werken.

Je kan best je iPhone updaten naar de nieuwste versie iOS 16.3.1

Apple heeft ook een prima handleiding voor het instellen van VoWifi die je best eens dubbelcheckt: https://support.apple.com/nl-be/HT203032

Je kan hier moeite blijven in steken, maar wanneer Telenet je steeds van het kastje naar de muur stuurt, is het tijd om eens aan te kloppen bij een andere mobiele operator.

0 Likes
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Ex-Netweter 

 

Mijn iPhone is geüpdated naar de nieuwste versie dus daar ligt het zeker niet aan. Dit euvel mag inderdaad niet te lang blijven aanslepen, binnenshuis geen oproepen kunnen ontvangen en buiten moeten gaan staan om te kunnen bellen is zeker alles behalve fijn.

 

Waar ze wel snel genoeg in zijn is om de factuur op te sturen… En dat voor diensten die niet eens deftig werken terwijl het wel op hun website geadverteerd staat.

0 Likes
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

 

Neen een andere simkaart hebben ze mij nog niet gegeven, maar denk eerlijk gezegd niet dat dit het probleem gaat oplossen. Het probleem ligt 100% zeker bij Telenet. Feit is dat ze in het Telenet Center Volte/Vowifi geactiveerd hebben op mijn simkaart (heb het zelf kunnen meevolgen via hun pc),maar dat er achterliggend iets mis gaat. Wat precies dat gaan ze toch dringend eens mogen uitpluizen want dat is nu al 3 weken dat ik thuis “Geen Service” op mijn toestel zie verschijnen…

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Niki1991 

Dan "denk ik/gis ik" dat de doorvoeringen in systeem niet aangenomen zijn mss net zoals invoeren van tvboxen en modems?

Anders zou ik het echt niet weten

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes