42579
netweters
|
18930
gesprekken
|
20432
vragen
|
Nu ik op pensioen ben sinds enkele dagen is het de bedoeling dat ik mijn vaste lijn terug meer ga gebruiken nu mijn gsm abonnement van mijn werkgever uiteraard stopt.
Ik heb me dan terug een vast toestel, de Philips XL495 aangekocht. Ander toestel was al een paar jaar geleden afgekoppeld aan mijn modem omdat ik meer verkopers op dat nummer kreeg dan iets anders...
Nu krijg ik echter om de zoveel uren de melding "Nieuwe voicemail" op mijn scherm. Als ik dan bel naar #99 krijg ik te horen dat er geen berichten zijn, dus geen nieuwe en er staan ook geen oude.
Ik krijg wel geen normale kiestoon te horen maar een constante onderbroken kiestoon wanneer ik "de hoorn opneem". Normaal moet deze onderbroken kiestoon ook stoppen na een tijdje maar deze blijft bij mij ook constant aanhouden.
Dit vind ik ook wel vreemd.
Het antwoord apparaat op dat nieuwe vast toestel heb ik ook alvast uitgezet.
Mijn vraag is dus hoe kan ik die Telenet voicemail voor vaste telefoon volledig kan uitschakelen of hoe kan ik er tenminste voor zorgen dat die mij geen meldingen meer stuurt gezien ik die Telenet berichtendienst voor vaste telefoon niet nodig heb.
Als ik bel naar #99 heb ik in instellingen al "berichtenmeldingen" uitgezet maar dit helpt ook niet.
Hopelijk kunnen mensen mij hier helpen want wordt gek van om de zoveel uur die melding van telenet voicemail op mijn scherm te zien terwijl er dus geen berichten zijn. Alvast bedankt.
Dit onderwerp is hier in 2023 ook al eens ter sprake gekomen maar ook toen is er niet echt een concreet antwoord op gekomen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan als je wilt kan je nr behouden van je gsm
Je hebt de telefoon al getest naar gebeld met een andere toestel
Kijk ook eens in mijn telenet dan moet je inloggen
https://www2.telenet.be/residential/nl/mytelenet.html
@luc55 schreef:Je kan als je wilt kan je nr behouden van je gsm
Dat was de vraag niet, hij wil zijn vaste telefoon meer gebruiken.
@luc55 schreef:Je hebt de telefoon al getest naar gebeld met een andere toestel
Wat bedoel je hiermee?
@luc55 schreef:Kijk ook eens in mijn telenet dan moet je inloggen
https://www2.telenet.be/residential/nl/mytelenet.html
En hoe kan inloggen op "Mijn Telenet" de oplossing zijn van zijn probleem?
Kan je eens uitleggen welke instelling op "Mijn Telenet" hij moet wijzigen?
Ik wil inderdaad terug meer vaste lijn gebruiken en zo min mogelijk vanaf gsm bellen.... Een extra data sim heb ik reeds met mijn One en aangezien mijn smartphone een Dual SIM bevat heb ik geen nood aan nog eens 15€ extra per maand voor die paar telefoongesprekjes dat ik doe...
@dusbaba schreef:Hopelijk kunnen mensen mij hier helpen want wordt gek van om de zoveel uur die melding van telenet voicemail op mijn scherm te zien terwijl er dus geen berichten zijn. Alvast bedankt.
Dit onderwerp is hier in 2023 ook al eens ter sprake gekomen maar ook toen is er niet echt een concreet antwoord op gekomen.
Ik denk de enige die je kan helpen is de Telenet Klantendienst.
Welk abonnement heb je? Bij sommige abonnementen is de Telenet TOPLIJN een gratis optie (vb One, OneUp). Bij andere abonnementen is "Toplijn" een betalende optie, die je kan opzeggen. "Toplijn" is een verzameing van 4 verschillende ("handige?") opties van de vaste lijn: Ken-je-beller, Telenet Berichtendienst, Oproepdoorschakeling en Signaal 2e oproep.
Vroeger kon je deze opties één voor één apart aan/uitschakelen, maar nu is dat één pakket.
De melding "nieuwe Vocemail" is het gevolg van de functie "MWI" (message waiting indicator). Dit is een signaal dat Telenet meestuurt op je vaste lijn (en wellicht ook de reden waarom je geen "normale" kiestoon hoort maar een constante onderbroken kiestoon). Zolang deze "speciale" kiestoon blijft, zal ook het lichtje "MWI" terug aangaan 🤔.
Misschien kan de technische Helpdesk de functie "MWI" afzetten op je vaste lijn?
De "speciale" kiestoon kan er ook op wijzen dat er nog een "doorschakeling" actief staat op je vaste lijn. Probeer eens alle mogelijke doorscakelingen uit te zetten. Op een vaste lijn zouden dat volgende codes moeten zijn:
#21 (permanente doorschakeling).
#61 (doorschakeling bij geen antwoord).
#67 (doorschakeling bij bezet).
ter info, hieronder nog eens alle codes voor het instellen van de berichtendienst:
Best dat je iemand naar jouw laat bellen om te zien dat de telefoon wel zeker werkt
Anders kan het nog lang duren de telefoon is al een tijdje niet meer gebruikt
Welke instelling weet ik niet ik zelf heb geen thuis telefoon
Zou gewoon eens alles eens bekijken op mijn telenet wie weet staat er iets tussen
Daarvoor moet je wel inloggen via een pc op de telefoon weet niet of ze deze zaken zoals thuis telefoon nog op zitten
Ik weet daar niets van
Bij die One kaart zitten gesprekken en sms en data inb in de prijs
@luc55
Die One kaart wordt gebruikt door mijn dochter, ik gebruik de data sim in mijn dualsim toestel en betaal gewoon voor verbruik van mijn gesprekken en smsen via de 2e sim daar ik zelf weinig bel via gsm.
@flip1953
Ik contacteer klantendienst (via messenger) of het mgelijk is om eventueel die berichtendienst alleen uit te schalelen want als ik alle opties van Toplijn laat uitschakelen ben ik ook de ken je beller functie kwijt wat me nu wel heel handig is.
Na mijn communicatie met de klantendienst via Messenger en een paar keer heen en weer sturen is het probleem opgelost.
Ik krijg nu terug een normale kiestoon wanneer ik de lijn open leg en dus ook geen voicemail berichten meer te zien op mijn toestel. Prima dus !
Bedankt voor de feedback.
Altijd leuk te horen als er een probleem opgelost is 😊.
De lijn is actief