24803
netweters
|
152804
antwoorden
|
20740
vragen
|
Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn nakijken, omdat er deze week best veel telefoons uit onbekende buitenland geweest zijn. Kan dit ergens op mijn telenet ? Mobiel vind ik veel maar vast....
Opgelost! Ga naar oplossing.
Oproepen uit het buitenland (of uit het binnenland) hebben geen invloed op uw verbruik.
@louishufk schreef:Ik heb niet de indruk dat je dat kan vinden op de site. Neem eens contact nemen met klantendienst. Anders wordt het wachten op de volgende rekening.
Best gek want van mijn mobieltjes kan ik elke sms of seconde zien...
@janne_man schreef:Oproepen uit het buitenland (of uit het binnenland) hebben geen invloed op uw verbruik.
Klopt, maar het risico was toch dat er iemand in huis teruggebeld zou hebben ? Dat zou direct euros kosten...
@Theo2 schreef:
@janne_man schreef:Oproepen uit het buitenland (of uit het binnenland) hebben geen invloed op uw verbruik.
Klopt, maar het risico was toch dat er iemand in huis teruggebeld zou hebben ? Dat zou direct euros kosten...
Ik heb geen idee van de tarieven van buitenlandse betaalnummers. Voor Belgische nummers is het hoogste tarief per minuut 2 euro. Daarnaast is er ook een hoogste tarief per gesprek van 31 euro.
In mijn telenet kan je ook voor vaste telefoon oproepen naar betaalnummers (ook buitenlandse) blokkeren.
@Suzy Ik denk dat de pagina voor oproepblokkering vaste telefoon niet correct werkt. Volgens het concept kan men verschillende soorten uitgaande oproepen blokkeren. Als men echter een tweede type aanmerkt, verdwijnt de aanmerking van het vorige. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
@janne_man schreef:
@Suzy Ik denk dat de pagina voor oproepblokkering vaste telefoon niet correct werkt. Volgens het concept kan men verschillende soorten uitgaande oproepen blokkeren. Als men echter een tweede type aanmerkt, verdwijnt de aanmerking van het vorige. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
@janne_man ik heb het eens doorgestuurd naar enkele collega's. Het is me onduidelijk of je hier meerdere opties zou moeten kunnen selecteren. Indien het slechts 1 optie is, zou men de titel moeten verduidelijken.
@janne_man heb feedback terug gekregen. Er is blijkbaar niets mis met de pagina. Wanneer je naar de opties kijkt, kan je zien dat sommige opties combinaties zijn van de alleenstaande opties. Waardoor het aanduiden van 1 optie voldoende is.
@Suzy schreef:@janne_man heb feedback terug gekregen. Er is blijkbaar niets mis met de pagina. Wanneer je naar de opties kijkt, kan je zien dat sommige opties combinaties zijn van de alleenstaande opties. Waardoor het aanduiden van 1 optie voldoende is.
Het klopt inderdaad dat sommige opties zijn van combinaties, maar eigen combinaties zijn uitgesloten. Bovendien is er soms een gebrek aan duidelijkheid. Ik vermoed sterk dat als je deze lijst voorlegt aan een panel en de betekenis vraagt van deze opties dat er geen eensgezindheid zal zijn.
Hier de lijst van de keuzes:
Telefoonnummers met toeslag en maximumtarieven:
070 0,30 €/min.
0900 0,50 €/min.
0901 0,50€/oproep
0902 1 €/min.
0903 1,50 €/min.
0904 2 €/min.
0905 2 €/oproep
0906 1 €/min.
0907 2€/min.
0909 Flexibel (per minuut en/of oproep) maar max. € 31 per gesprek.
Als 'blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn' aangeklikt wordt, is dat een blokkering van al de nummers met toeslag uit deze lijst van het BIPT? Wat met de 1207,1204, 1212, ... , vallen die ook onder de betalende infolijn.