Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn nakijken, omdat er deze week best veel telefoons uit onbekende buitenland geweest zijn. Kan dit ergens op mijn telenet ? Mobiel vind ik veel maar vast....

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.

@Theo2 

Ik heb niet de indruk dat je dat kan vinden op de site. Neem eens contact op met klantendienst. Anders wordt het wachten op de volgende rekening.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.

Oproepen uit het buitenland (of uit het binnenland) hebben geen invloed op uw verbruik.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.


@louishufk  schreef:

Ik heb niet de indruk dat je dat kan vinden op de site. Neem eens contact nemen met klantendienst. Anders wordt het wachten op de volgende rekening.


Best gek want van mijn mobieltjes kan ik elke sms of seconde zien...

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.


@janne_man  schreef:

Oproepen uit het buitenland (of uit het binnenland) hebben geen invloed op uw verbruik.


Klopt, maar het risico was toch dat er iemand in huis teruggebeld zou hebben ? Dat zou direct euros kosten...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.


@Theo2  schreef:

@janne_man  schreef:

Oproepen uit het buitenland (of uit het binnenland) hebben geen invloed op uw verbruik.


Klopt, maar het risico was toch dat er iemand in huis teruggebeld zou hebben ? Dat zou direct euros kosten...


Ik heb geen idee van de tarieven van buitenlandse betaalnummers. Voor Belgische nummers is het hoogste tarief per minuut 2 euro. Daarnaast is er ook een hoogste tarief per gesprek van 31 euro.

In mijn telenet kan je ook voor vaste telefoon oproepen naar betaalnummers (ook buitenlandse) blokkeren.

@Suzy Ik denk dat de pagina voor oproepblokkering vaste telefoon niet correct werkt. Volgens het concept kan men verschillende soorten uitgaande oproepen blokkeren. Als men echter een tweede type aanmerkt, verdwijnt de aanmerking van het vorige. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.


@janne_man  schreef:

@Suzy Ik denk dat de pagina voor oproepblokkering vaste telefoon niet correct werkt. Volgens het concept kan men verschillende soorten uitgaande oproepen blokkeren. Als men echter een tweede type aanmerkt, verdwijnt de aanmerking van het vorige. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.


@janne_man ik heb het eens doorgestuurd naar enkele collega's. Het is me onduidelijk of je hier meerdere opties zou moeten kunnen selecteren. Indien het slechts 1 optie is, zou men de titel moeten verduidelijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.

@janne_man heb feedback terug gekregen. Er is blijkbaar niets mis met de pagina. Wanneer je naar de opties kijkt, kan je zien dat sommige opties combinaties zijn van de alleenstaande opties. Waardoor het aanduiden van 1 optie voldoende is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik zou graag huidige verbruik van mijn vaste lijn zien.


@Suzy  schreef:

@janne_man heb feedback terug gekregen. Er is blijkbaar niets mis met de pagina. Wanneer je naar de opties kijkt, kan je zien dat sommige opties combinaties zijn van de alleenstaande opties. Waardoor het aanduiden van 1 optie voldoende is. 


Het klopt inderdaad dat sommige opties zijn van combinaties, maar eigen combinaties zijn uitgesloten. Bovendien is er soms een gebrek aan duidelijkheid. Ik vermoed sterk dat als je deze lijst voorlegt aan een panel en de betekenis vraagt van deze opties dat er geen eensgezindheid zal zijn. 

Hier de lijst van de keuzes:

 
Geen uitgaande oproepen blokkeren
Blokkeer alle uitgaande oproepen
Blokkeer alle oproepen naar het buitenland
Blokkeer oproepen naar gsm
Blokkeer oproepen naar gsm - buitenland
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn - buitenland
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn - gsm - buitenland
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn - gsm
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn - gsm - buitenland - andere niet-Telenet nummers
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - buitenland
Blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - gsm
Enkel op basis van uw antwoord kom ik tot de conclusie dat daar waar geen buitenland bij staat betrekking heeft op zowel binnen- als buitenland. Ik geeft toe dat het volledig correct is bij een letterlijke interpretatie, maar de informatie zou hier moeten gegeven worden zodat die moeilijk anders kan geïnterpreteerd worden dan bedoeld is door bijvoorbeeld de toevoeging 'binnen- en buitenland'. 
Wat omvat 'andere niet Telenet nummers' (derde laatste keuze).
Wat omvat 'volwassenlijn': enkel de erotische lijnen of ook horoscopen of andere?
Volgende lijst komt uit deze pagina van het BIPT.

Telefoonnummers met toeslag en maximumtarieven:

070 0,30 €/min.

0900 0,50 €/min.

0901 0,50€/oproep

0902 1 €/min.

0903 1,50 €/min.

0904 2 €/min.

0905 2 €/oproep

0906 1 €/min.

0907 2€/min.

0909 Flexibel (per minuut en/of oproep) maar max. € 31 per gesprek.

Als 'blokkeer oproepen naar betalende volwassenlijn - betalende infolijn' aangeklikt wordt, is dat een blokkering van al de nummers met toeslag uit deze lijst van het BIPT?  Wat met de 1207,1204, 1212, ... ,  vallen die ook onder de betalende infolijn.

0 Likes