Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

Beste forummers,

 

Even een vraagje in naam van mijn ouders...

 

Zij zijn al sinds mensheugenis klant bij Proximus voor hun vaste lijn. Internet en televisie hebben ze (gelukkig) van Telenet. Belachelijk natuurlijk, zeker voor wat de facturen betreft, maar goed, andere discussie.

 

De laatste maanden zitten ze enorm verveeld met diverse privénummers die hen opbellen. Veelal publiciteit, maar het begint gewoon de spuigaten uit te lopen. Opvallend: telkens zijn dat privénummers.

Hun oproepnummer veranderen is niet te doen na 45 jaar. Proximus wilt er niet van weten om alle inkomende privé nummers te weren.

 

Mijn pa vraagt zich af of dit bij Telenet wel mogelijk zou zijn. Mocht dit zo zijn heeft Telenet meteen weer een Wigo pakket extra verkocht, want dan gaat de vaste lijn meteen in handen van Telenet. (En dan mag ik een kabel gaan ingraven...)

 

Kan iemand me zeggen of dit kan en zo ja, hoe?

 

Bedankt alvast!

Gert

0 Likes
8 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

Ik zie niet direct een dergelijke optie bij Telenet, anderen en/of Telenet klantendienst kunnen u zeker hierbij verder helpen

Wat Proximus betreft cfr. website:

Elke oproep die niet geïdentificeerd wordt op het scherm van je telefoon wordt automatisch geweigerd. De anonieme beller ontvangt dan een melding dat zijn oproep geweigerd werd en dat hij je kunt terugbellen als hij de functie waarmee hij zijn nummer verbergt, uitschakelt. Je kunt deze dienst activeren als je de dienst Weergave Oproeper of Weergave Naam hebt.

Neem de hoorn op en vorm het nummer *933# om de dienst te activeren en #933# om deze uit te schakelen.

2,99/maand (incl. btw)

Concreet dient zich misschien de vraag te worden gesteld of de "bel mij niet meer lijst" geen mogelijke oplossing biedt

 https://www.dncm.be/nl/

Immers meer en meer wordt naast "geheime/privé-nummers" door call centers ook gebruik gemaakt van lijnen waarvan het nummer wel zichtbaar is (om bv. blokkering te voorkomen)

Misschien is nog de beste oplossing gewoon een telefoon waarop naast inkomende geheime nummers en oproepnummers (en/of reeksen van oproepnummers) gewoon kunnen geblokkeerd worden (zonder dat het belt), diverse bv. DECT-telefoons ondersteunen dit, bv.

https://www.coolblue.be/nl/product/664733/philips-d2301b-22.html

zie handleiding op bovenstaande webpagina p.30

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

Bij telenet kan je alle anonieme nummers laten blokkeren.

 

Hier lees je er alles over: (klik op Oproepen blokkeren).

Je kan hen dan via een contactforumilier laten weten dat je dat wil.

Je kan je ook nog altijd inschrijven op de bel-me-niet-lijst zoals ook in dat artikel vermeld staat.

 

En je zal geen kabel moeten graven als ze al tv en internet bij telenet hebben. Gewoon de telefoon  activeren bij telenet, telefoonkabeltje in de modem pluggen en je bent vertrokken.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

Dat laatste moest ik weten. Mijn pa zal blij zijn dat te lezen; het is precies wat hij wou.

Ik heb de Telenet website aan het doorspitten geweest om dat te vinden. Niet gelukt. Kan aan mij liggen, maar hun site, en zeker de zoekmachine, is alles behalve mijn beste vriend...

 

ivm die kabel... We leven in 2018, maar mijn pa is enkele jaren geleden blijven steken in de tijd... Hij wilt persé zijn vaste telefoontoestellen blijven gebruiken en die staan her en der in huis opgesteld.

Kabeltje van de modem, die naast hun televisietoestel staat, via de kruipruimte naar het centrale aansluitpunt van Proximus moet volstaan. Maar goed, dat is wat wring en bochtenwerk 🙂

 

Bedankt voor jullie hulp!

Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

Wil je dan zo v


@raverke95schreef:

Dat laatste moest ik weten.

 


Wil je dan zo vriendelijk zijn om het antwoord van @Wheng als oplossing aan te duiden?

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

Je kan je ook inschrijven op de lijst om geen commerciële oproepen meer te ontvangen:

http://www.bel-me-niet-meer.be

0 Likes
Ex-Netweter
 

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

Sommige toestellen hebben een optie om anonieme oproepen te weigeren.

Mijn toestel een Panasonic  KX-TGP500 kan dit! Maar het werkt enkel als "Ken Je Beller" actief is. 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn


@Area57_1schreef:

Je kan je ook inschrijven op de lijst om geen commerciële oproepen meer te ontvangen:

http://www.bel-me-niet-meer.be


Ik heb me al herhaalde malen op die lijst gezet. Haalt niks uit, ze blijven bellen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Inkomende privé nummers blokkeren op vaste lijn

0 Likes