24761
netweters
|
152496
antwoorden
|
20714
vragen
|
Ik heb sinds kort een 0467 nr bij telenet, maar het lukt mij niet om whatsapp aan de praat te krijgen en ik kan mijn nr ook niet toevoegen aan mijn microsoft account.
Microsoft geeft op zijn website aan: Unfortunately, we can't send a code to that phone number. Please try a different one.
En whatsapp meld dat het een sms met code verstuurd heeft, maar ik krijg niets toe.
Een controle op mijn andere Iphone 8 bij Proximus leert mij dat ik binnen de 10 seconden een sms met code ontvang.
De TN klantendiens zegt mij dat het niet aan TN ligt en kan mij niet helpen.
Aan wat kan dit liggen?
(ergens een kleine instelling?)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ter info:
https://www.whatsapp.com/contact/?subject=messenger
Vermits de sms wel van Px -> Tnt wel aankomt vermoed ik dat het probleem noch bij Tnt en noch bij u ligt
Ik vermoed dat +32467 er iets mee te maken heeft
Voor zover de BIPT database up to date is zie ik enkel 0467 nrs voor Lyca Mobile en Febo Telecom (dus betreft het normaal een naar Tnt geporteerd nr)
De vraag stelt zich in op welke wijze (via welke netwerken) Whatsapp & Microsoft de betrokken sms naar u sturen, ik vermoed dat het of bij origine of in transit fout loopt en dat u best Microsoft en Whatsapp support aanspreekt voor controle/oplossing
Heb je SMS wel correct ingesteld voor TN?
Sb: na ingave *#5005*7672# en dan “telefoon” gebeurd er niets.
Ik krijg het beeld 4/7 niet
Dan gaat u verder met stap 5 ...
P.S.
Kunt u vooraf kijken of u een sms kunt sturen van Tnt -> Px? Indien niet ligt het probleem inderdaad bij uw lokale instellingen zoals door @ SB aangestipt
M_016. Heb net een bericht naar de helpdesk van Microsoft gestuurd.
Ik ben benieuwd
Idem whatsapp
TNT - Px = ok
PX - TNT = ook ok
Stap 5: **5005*7672*0032468146810#
doet ook niets, ik krijg geen ander scherm om dan te sluiten zoals in stap 6
Eigenaardig maar vermits u sms-en kunt sturen en ontvangen moeten uw lokale instellingen mijns inziens ok zijn (en ligt de fout bij oorsprong/transit Microsoft/Whatsapp)
Misschien kan @sb of iemand anders met een iPhone het vastgestelde probleem **5005 bekijken/toelichten (op het 1e zicht geen verschil tussen ios 11 en 12 op site Tnt support ...
Nu ook vastgesteld dat ik hetzelfde probleem bij Payconiq heb 😒😒😒
Vraag: Het 0467-nr is dit een van oorsprong Telenet-nr of is het een van X naar Tnt overdragen nr (cfr. mijn 1e bericht)?
Ik ben de Telenet winkel binnen gestapt om mij whoppa (zonder gsm nr) om te zetten naar Wigo (met gsm nr) en ik heb dit nummer gekregen.
Dus voor mij is dit een nr van Telenet (??)
ok - dan is de database van het BIPT niet up to date voor 0467- en is een eventueel "porting" probleem uitgesloten
@BertD schreef:TNT - Px = ok
PX - TNT = ook ok
Stap 5: **5005*7672*0032468146810#
doet ook niets, ik krijg geen ander scherm om dan te sluiten zoals in stap 6
Heb je dan na sluiten (stap 6) ook stap 7 gedaan (iphone uitzetten en daarna terug aanzetten)?
Mag ik ervan uitgaan dat:
- we praten over sms-en met codes die u toegestuurd worden om uw Microsoft account en Whatsapp account te activeren (= sms van X naar u)
- dat u een sms van uw Px IPhone naar uw Tnt IPhone en vice versa gestuurd hebt om te testen (geen Imessage) = indien ja zijn uw instellingen mijns inziens ok
Indien we praten over 2 Iphones maar over hetzelfde Microsoft of Whatsapp account (= voor dezelfde persoon), moet dat account dan nog geactiveerd worden op de 2e IPhone? Ik kan mij vergissen maar ik vermoed van niet of praten we over een 2e account voor u (of een ander persoon)
In het laatste geval (een 2e account) kan overwogen worden de app te deleten en opnieuw te installeren op uw Tnt Iphone?