Beantwoorden
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Ik heb sinds kort een 0467 nr bij telenet, maar het lukt mij niet om whatsapp aan de praat te krijgen en ik kan mijn nr ook niet toevoegen aan mijn microsoft account.

 

Microsoft geeft op zijn website aan: Unfortunately, we can't send a code to that phone number. Please try a different one.

 

En whatsapp meld dat het een sms met code verstuurd heeft, maar ik krijg niets toe.

 

Een controle op mijn andere Iphone 8 bij Proximus leert mij dat ik binnen de 10 seconden een sms met code ontvang.

 

De TN klantendiens zegt mij dat het niet aan TN ligt en kan mij niet helpen.

 

Aan wat kan dit liggen?

(ergens een kleine instelling?)

0 Likes
49 reacties
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Gsm herstart

imessage uitgezet op beide gsm’s 

opnieuw een sms gestuurd en ontvangen op beide gsm’s 

 

beide gsm’s hebben een andere Apple id, en ander e-mail en logon. 

En gebruiken een ander tel nr voor de registratie. 

 

 

- we praten over sms-en met codes die u toegestuurd worden om uw Microsoft account en Whatsapp account te activeren (= sms van X naar u) en payconiq

 

KLOPT

 

-  dat u een sms van uw Px IPhone naar uw Tnt IPhone en vice versa gestuurd hebt om te testen (geen Imessage) AFGEZET

 indien ja zijn uw instellingen mijns inziens ok

 

 

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Ik stel voor dat u morgen op de Tnt IPhone de Whatsapp verwijderd, opnieuw installeert en een nieuwe activatiepoging doet

Voor vandaag geef ik het op (sorry) maar eerlijk op basis van bovenstaande vermoed ik nog altijd problemen gekoppeld aan de 0467 prefix  (pas recent in gebruik voor Telenet?) , t.t.z. een verkeerde afwikkeling door een telecomoperator x in binnen of buitenland

Eventueel schriftelijk (per e-mail) contact opnemen met Tnt om uw probleem te kunnen voorleggen aan een technisch competent persoon vooronderzoek (vanaf maandag)

Misschien kunnen andere forum-nauten andere ideeën aanbrengen of kan @Suzy hulp bieden om "backend Telenet" in te schakelen

En hopelijk komt er reactie van Microsoft en/of Whatsapp in de loop van de volgende dagen

Ref.:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/

https://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/nummering/databanken/databank-gereserveerde-en-toegewezen-...

xls-file sheet  4pq

0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Allen al dik bedankt voor het meedenken en geven van suggesties. 

 

Net WA verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar met zelfde resultaat.

Bericht: sms versturen naar uw nr is mislukt. Controleer uw nr en probeer het opnieuw over 1 uur. 

0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Mail WA:

Hi,

Thanks for your message.

If you are trying to activate your number abroad, you will need to have roaming turned on so you can receive SMS or calls. There is no other way to receive a code.

If you believe roaming is turned on and have not received a code, please contact your carrier.

Molly
WhatsApp Support Team

 

Voor alle duidelijkheid, roaming staat aan. 

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Heb je Premium-nummers toegestaan op jouw abonnement ?
Kijk op: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/oproepblokkering-mobiele-diensten/

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft


@Area57_1  schreef:

Heb je Premium-nummers toegestaan op jouw abonnement ?
Kijk op: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/oproepblokkering-mobiele-diensten/


Voor zo ver ik weet is WhatsApp geen premium dienst; de sms die ze sturen is gratis.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wilma
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Hallo, ik kampte met hetzelfde probleem. Ben uren bezig geweest en het lukte maar niet. Erg frustrerend!

 

Vanmiddag ten einde raad een prepaid Proximus nummer geïnstalleerd en alles werkt nu naar behoren. Kortom, ik verwacht dat het probleem echt ligt bij het Telenet 0467 nummer. 

 

Hoop dat uw probleem ook snel opgelost is.

 

Bel me gerust als je nog vragen hebt. 

 

Groet Wilma

0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@Area-57  alles staat aangevinkt

0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@Wilma dank u voor de info. was dat al lang geleden? 

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@Wilma  Dit is een openbaar forum. Persoonlijke info zoals je gsm-nummer post je hier best niet. Je kan dit eventueel via een privébericht doorgeven moest dat nodig zijn.

 

@Suzy  Kan jij het nummer verwijderen?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@Wilma

 

Jouw uitleg bevestigt dat het om de instellingen gaat, niet per se het nummer.

 

Het toestel is ingesteld voor Proximus, dus logisch dat dit werkt. Met een Telenet kaart werkt het niet, omdat het toestel nog is ingesteld voor Proximus.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wilma
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Afgelopen donderdag kreeg ik mijn 0467 nummer. Vanaf die tijd bezig geweest met het zoeken naar een oplossing. Zelfs een tweede iphone aangeschaft, nwe Apple ID aangemaakt, omdat ik dacht dat Whatsapp mij steeds linkte aan mijn eerdere nummer. Werd er radeloos van. En niet alleen ik. Ook de beste meneer van de Telenetshop waar ik het nummer van kreeg is samen met mij uren aan het zoeken geweest. Mijn zus en partner, allebei Iphone-kenners kwamen er ook niet uit.

Toen ik dit forum las kon ik niets anders doen dan geloven dat het aan het 0467 nummer lag en daarom een Proximus nummer aangevraagd. DAT GING METEEN GOED!!!

 

Ga volgende week kijken hoe ik mijn 0467 nummer ongedaan kan maken bij Telenet.

 

0 Likes
Wilma
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

Beste Bjorn,

 

Mijn Iphone had een Nederlands KPN-nummer. Omdat ik in België een bedrijf ga starten, wilde ik mijn oude nummer vervangen naar een Belgisch nummer. Mijn toestel was dus niet ingesteld op proximus.

 

Ik heb zelfs een tweede nieuwe iphone aangeschaft. Het Belgische 0467-nummer ingeplugd, maar wederom zonder resultaat. 

 

Denk nog steeds dat het aan het 0467 nummer ligt. Hopelijk wordt het probleem voor iedereen snel opgelost, want het kost heel veel tijd en vooral frustratie.

 

Groet Wilma

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

@Wilma 

 

Als je het nummer echt wil uitsluiten, dan kan je het eens proberen met een ander Telenet-nummer. Tenminste, als dat voor jou een mogelijkheid is (even een andere SIM-kaart proberen).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kan geen sms ontvangen van whatsapp en Microsoft

MIJN WHATSAPP WERKT !!

Deze ochtend nogmaals getracht een code aan te vragen en binnen de 10 sec kwam hij binnen.

Ik heb niets aangepast sinds gisteren avond.

 

Ik had nog wel op het 1e antwoord van whatsapp geantwoord dat het 0467 netnummer nieuw was is België/TNT. Zonder antwoord tot op heden.

 

Microsoft website geeft nog steeds aan niet te kunnen sms-en / bellen naar mijn nummer

En ook bij Payconiq krijg ik de melding "Er ging ietsmis. Gelieve later opnieuw te proberen."