Beantwoorden
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan ik VoIP toestel op analoge lijn gebruiken?

Een analoog toestel kan op een voip lijn gebruikt worden mits een adapter. Maar kan het ook andersom ? Maw een voip toestel gebruiken op een gewone analoge lijn ? Ik heb al verschillende connectie uitgeprobeerd met de draden van de RJ45 maar dat blijkt niet te werken. Mits een ander soort adapter misschien ?

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan ik VoIP toestel op analoge lijn gebruiken?

@Paul1965  Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je dat doen , een digitaal signaal is altijd beter dan een analoog. Digitaal signaal omzetten naar analoog kan inderdaad niet standaard omdat dit een ander signaal is. Als je een voip toestel hebt moet je deze gewoon in een RJ45 poort insteken en dan configureren bij een voip provider. Meer moet je niet doen. 

Als je een RJ11 connectie hebt is dit niet mogelijk. RJ11 gebruikt standaard maar 2 telefoondraden.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul1965
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Kan ik VoIP toestel op analoge lijn gebruiken?

Dag Kristof, Ik heb dit voip toestel een tijdje gebruikt via Weepee maar ik zou het nu in mijn bureau willen gebruiken op de gewone vaste analoge lijn van Telenet, gewoon omdat het een tof bureautoestel is. Ik heb de draden van de RJ45 alle vier al (per 2 in elke mogelijke combinatie) getest op de analoge lijn en dat werkt niet. Dus dacht ik misschien aan een adapter in de omgekeerde richting. Als het echter technisch niet mogelijk is heb ik 2 mogelijkheden : toestel wegdoen of terug over voip gebruiken uiteraard. Maar ik heb niet echt nood aan een extra lijn.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan ik VoIP toestel op analoge lijn gebruiken?

Een Fritzbox, zelfs de oudste 7050, kan dat.
- je installeert de FB als IP cliënt.
- je sluit de analoge lijn aan op de Fritzbox DSL/FON ingang.
- je configureert een IP telefoon op de FB.
- je sluit je VOIP toestel aan op je netwerk, en je configureert de SIP client om te verbinden met de Fritzbox SIP server.

0 Likes