Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf

vandaag had ik toevallig een goede verrassing. Toen ik mijn mobiel verbruik nakeek, zag ik dat ik nu eens zoveel krijg voor mij King surf, nl. 1 Gb. Voor Kong surf is het nu 4 Gb.

https://www2.telenet.be/nl/mobiel/abonnementen/pvv/bestel-pvv/

12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

King en Kong surf

Je zal 1.5 GB bedoelen voor KING; Toch volgens het aanbod op de website en 4 GB voor Kong.Smiley Vrolijk



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf

@igvfer King surf is een  betalende optie bij het gratis mobiele abonnement en moet niet verward worden met het betalende abonnement King dat naast data een aantal gratis belminuten omvat evenals gratis smsen. Zelfde opmerking voor enerzijds Kong surf en anderzijs Kong.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf


@janne_man@  schreef:

@igvferKing surf is een  betalende optie bij het gratis mobiele abonnement en moet niet verward worden met het betalende abonnement King dat naast data een aantal gratis belminuten omvat evenals gratis smsen. Zelfde opmerking voor enerzijds Kong surf en anderzijs Kong.


King Surf en Kong Surf zijn bij mijn weten ook apart verkrijgbare abonnementen. Enkel data, geen belwaarde en sms'en

 

EDIT: even nagekeken en blijkbaar heten King Surf en Kong Surf nu Optie Surf 1GB en Optie Surf 4GB. Maar het blijven apart verkrijgbare abonnementen als ik lees wat er op de Telenet website staat.

 

EDIT 2: @janne_man wat bedoel je met gratis mobiele abonnement? Ik heb nog nooit van een gratis abonnement gehoord ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf

Telenet biedt drie mobiele formules aan:

1. Prijs volgens verbruik: nul euro per maand (= gratis) als vast bedrag, elk uitgaand verbruik is betalend. Hierop is nog één uitzondering, als men ook een vast telefoonnummer heeft van Telenet en als men de Triiing app gebruikt, kan men gratis bellen.

Deze formule kent drie opties: a) sms 5 waar 500 sms'en inbegrepen zijn, b) surf 1 GB de nieuwe benaming van de vroegere optie King surf en c) surf 4 GB de nieuwe benaming van de vroegere optie Kong surf.

2. 16 euro per maand voor King, hierin is een aantal belminuten, sms'en en data inbegrepen

3. 26 euro per maand voor Kong, hierin is een groter aantal belminuten, sms'en en data inbegrepen.

 

Ik geef toe dat je een grotere inspanning moet doen om op de website van Telenet de optie 'Betaal je liever enkel wat je verbruikt' te zien.

https://www2.telenet.be/nl/mobiel/abonnementen/king-en-kong/king-kong/ kijk hier onderaan. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

King en Kong surf

@janne_man@StefaanHIk heb me inderdaad vergist. Het ging over King en Kong surf. Te snel erover gelezen.Smiley Verdrietig



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf

@janne_man

 

De oude King en Kong Surf, dat waren geen opties maar op zichzelf staande abonnementen, maar dan enkel data. Ik weet het zeker omdat ik vroeger enkele zomers er tijdens de vakantie aan zee meermaals van gebruik heb gemaakt. Daar hoorde een aparte simkaart bij. En je moest een usb-dongle (waar dan die simkaart ingestoken diende te worden) aanschaffen om in de laptop te pluggen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

King en Kong surf

@StefaanHJe kon dit inderdaad als alleenstaand product gebruiken. Maar omdat daar een nummer aan verbonden was kon je ook bellen als je dat in een gsm stak. Maar dan prijs volgens verbruik. Maar je kon dit ook als extra optie nemen bij een gewoon King of Kong abonnement als je niet voldoende data had.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf


@igvfer@  schreef:

@.. knip ... Maar omdat daar een nummer aan verbonden was kon je ook bellen als je dat in een gsm stak. Maar dan prijs volgens verbruik. ... knip ...


Da's vreemd ... Ik meen mij nochtans te herinneren dat ik, puur uit nieuwsgierigheid, beide sim's (die van mijn foon en die van mijn dongle) eens omgewisseld heb. Geen van beide toestellen werkte dan nog ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

King en Kong surf


@StefaanH  schreef:

@igvfer@  schreef:

@.. knip ... Maar omdat daar een nummer aan verbonden was kon je ook bellen als je dat in een gsm stak. Maar dan prijs volgens verbruik. ... knip ...


Da's vreemd ... Ik meen mij nochtans te herinneren dat ik, puur uit nieuwsgierigheid, beide sim's (die van mijn foon en die van mijn dongle) eens omgewisseld heb. Geen van beide toestellen werkte dan nog ....


Je hebt gelijk StefaanH: er bestaan/bestonden ook aparte surfabonnementen voor mobiel. En die heetten inderdaad King Surf en Kong Surf. Alleen vind ik ze niet meer terug op de website. Zouden deze niet meer bestaan dan?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf

@Wheng

 

Als ik het juist voor heb dan heten King en Kong Surf nu Surf 1 GB en Surf 4 GB. Op de website vanTelenet staan die te vinden met het woord "Optie" ervoor. Daaruit zou je kunnen afleiden dat het enkel mogelijk is in combinatie met iets anders, maar of dat echt zo is ? Ik weet het niet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

King en Kong surf

@Wheng @StefaanHOptie surf (1GB of 4GB) is de vroegere King en Kong Surf. Je kan deze nog altijd als een apart abonnement nemen voor bijvoorbeeld je tablet. Maar je kan de optie Surf ook nog altijd toevoegen aan bijvoorbeeld je King of Kong abonnement. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

King en Kong surf

Dankuwel voor de verduidelijking @Suzy. Ik vermoedde wel dat het om een pure naamsverandering ging, maar hierbij is dat dus bevestigd Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.