Beantwoorden
Christl
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

King surf vs Telenet mobile 5GB

Beste allen,

Voor mijn Ipad heb ik sinds dag en dauw een simkaart die origineel enkel diende voor data-toegang (kunnen surfen en mailen met de Ipad). Destijds had ik daarvoor een King surf abonnement afgesloten. In Mijn Telenet staat er ook een annotatie bij deze sim-kaart zijnde : e-sim geconnecteerd.

Ik merk nu dat dit King surg abonnement eigenlijk niet meer bestaat en via Mijn Telenet is er blijkbaar een mogelijkgeid om gratis (0€) over te schakelen naar een ander abonnement 'Telenet Mobile 5G'

Ik vind evenwel nergens nog info terug over dat oude King surf abonnement, noch over wat de gevolgen zijn van een eventuele overschakeling. Blijft alles dan werken zoals vandaag? Is dat inderdaad gratis? Of zit er toch ergens een addertje onder het gras?

Wie kan mij hierin wat inzichten brengen aub?

alvast bedankt hiervoor.

0 Likes
10 reacties
Ex-Netweter

Je kan je bestaande formule King Surf blijven gebruiken. King Surf wordt alleen niet meer verkocht aan nieuwe klanten. De voorwaarden die je destijds gekregen hebt, en in jouw aankoopbevestiging staan, blijven geldig.

Ik dacht dat King Surf een formule is van 5 euro/maand voor 500 megabyte mobiele data.
Elke extra verbruikte megabyte kost je 10 eurocent.
Wat je precies betaalt, zie je op je aanrekening.

Met King surf je aan de maximumsnelheid die je iPad en de mobiele antennemast van Telenet aankan. Dat is een voordeel ten opzichte van de nieuwe formules.
Als je overstapt op de nieuwe formules van Telenet Mobile beperkt Telenet je snelheid tot 30 Mbps download en 5 Mbps upload.
bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-bepaalt-de-snelheid-van-je-internetverbinding/

Met de nieuwe formule krijg je wel 1 gigabyte data voor 5 euro/maand, wat dubbel zoveel data is als met King Surf.

Als je vaak thuis via Wifi surft, heb je natuurlijk niet zoveel mobiele data nodig. Mobiele data verbruik je alleen maar als je geen Wifi-ontvangst hebt, dan schakelt de iPad over op mobiele data via het gsm-netwerk.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Volgens de huidige infofiche van prijs volgens verbruik zijn er de opties surf 1 Gb en surf 4 gb die respectievelijk 5 en 10 euro per maand kosten. Op de Telenetwebpagina van mobiel vind ik deze opties niet meer terug. Mogelijk worden ze niet meer aangeboden aan nieuwe prijs volgens verbruik abonnementen. Indien wel da kan je deze opties overwegen. Let wel met de sims van dit abonnement moet je minstens één keer per X dagen ofwel bellen ofwel een sms versturen. Bellen naar de gratis 5555 is voldoende.

0 Likes
Christl
Freshman Beetjesweter

dag Rafb,

dank voor je uitleg.

Telenet biedt in Mijn telenet een omvorming aan naar Telenet mobile 5GB, waarbij ik blijkbaar voor dezelfde prijs (die 5€, en dus geen bijkomende kost) zelfs 5Gb volume zou hebben en niet 1Gb.

Lijkt een goede investering, van de huidige 500 Mb is soms, vooral op reis, wat krap.

Alleen heb ik een beetje schrik van een addertje onder het gras en kan ik moeilijk de impact van die snelheden inschatten. Voor gewoon surfen (facebook, krant, google search,..) en mailen vermoed ik dat het wel voldoende zal zijn, voor filmpjes via youtube waarschijnlijk ook?

alvast bedankt

0 Likes
Ex-Netweter

Telenet Mobile 5 GB is een abonnement met onbeperkt bellen, onbeperkt sms'en en 5 gigabyte mobiele data voor 16 euro/maand.
Ik betwijfel dat je dat voor 5 euro/maand gaat krijgen. En ik weet niet of je onbeperkt bellen en sms'en nodig hebt op een iPad.
Het lijkt me eerder aannemelijk dat Telenet je naar een duurdere formule lokt.

zie https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile

De lagere snelheden zijn wel een stap terug, maar zeker voldoende om te surfen op het web. Mogelijks merk je wel dat een Youtube-filmpje of videobellen iets trager opstart of de videokwaliteit in het begin wat minder scherp is.

0 Likes
MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Zou je een screenshot kunnen posten van deze pagina op Mijn Telenet (waarop je mobiel nummer niet te zien is)?

Lijkt me te mooi om waar te zijn. Ook de vermelding van "e-sim geconnecteerd" is raar, Telenet biedt helemaal nog geen e-sim aan voor smartphones/tablets.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@Christl 

Ben ook eens benieuwd naar een screenshot in verband met de E-sim vermelding die je krijgt. 

Heb eens gekeken op 'mijn Telenet' en heb deze vermelding niet gevonden.

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christl
Freshman Beetjesweter

Beste MartijnS,

bij deze een stukje van de gevraagde screenshot met de e-sim connectie notatie :

esim.PNG

en dan na klikken op de knop aanpassen krijg ik volgend scherm met de 5Gb en de 0€

na klikken op aanpassen.PNG

0 Likes
Christl
Freshman Beetjesweter

screenshots gepost bij de boodschap van MartijnS.

Ik heb blijkbaar weer iets 'speciaals' aan de hand 🙂

0 Likes
MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Ik zou het niet riskeren, is volgens mij een fout op de website.

Je kan het altijd proberen, maar volgens mij ga je dan de normale prijs van 16 euro aangerekend worden. Om dan terug over te schakelen naar het product dat je daarvoor had (King Surf): dat gaat een lijdensweg worden met de huidige problemen bij de helpdesk.

0 Likes
Ex-Netweter

@Christl 

Als je overstapt van King Surf en/of van King Supersize naar de nieuwe Telenet Mobile-abonnementen ga je de vroegere abonnementen nooit meer kunnen terugkrijgen.

Dus goed nakijken hoeveel data je vandaag krijgt voor welke prijs en of de nieuwe formule van 16 euro/maand voor jou interessanter is.

Ik zie ook dat je een abonnement op King Supersize hebt, dat is een heel voordelige formule met heel veel data inbegrepen. Geen idee of dit ook aan je iPad gekoppeld is of aan een ander toestel.

0 Likes