Beantwoorden
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kleine hick-up bij overgang naar ONEup met datasim

Ter info

 

Gisteren overgestap naar OneUp hierbij werd een datasim aangevraagd. Netjes een mail gekregen om te activeren en vandaag zat het kaartje reeds in de bus.

 

Toen ik echter op de button voor activatie in de mail klikte kreeg ik de melding dat het nummer reeds actief was. Echter in de tablet "No service". Toen ik in "Mijn telenet" ging kijken, leek het er op dat ik deze optie nog moest aanvragen.

 

Telefoontje naar de klantendienst gedaan en daar heeft men geprobeerd het manueel te activeren. Dit lukte maar de medewerker vertelde dat niet het ganse proces doorlopen was. Er is hiervoor een dossier aangemaakt om de allerlaatste stap in de activatie af te ronden door de achterliggende diensten.

 

Mobiele data sim is ok, mijn telenet geeft netjes de data sim aan maar blijkbaar moet er nog iets achterliggend vervolledigd worden.

 

Wou dit gewoon meegeven mochten er nog andere mensen dit probleem hebben. Men was blijkbaar op de hoogte dat er gisteren een aantal zaken mbt de datasims voor ONE(up) niet goed gelopen waren.

 

/Tom

6 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kleine hick-up bij overgang naar ONEup met datasim

Bedankt om te delen hier, @XTbe!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Kleine hick-up bij overgang naar ONEup met datasim

Daarnet telefoon gekregen dat de resterende stappen van het activatie proces door de achterliggende diensten manueel afgewerkt zijn en alles nu in orde is. De stap om het verbruik te laten zien in Mijn Telenet of app was blijkbaar niet gelukt. Netjes opgelost binnen 24 uur ondanks de drukte.

 

/Tom

0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Kleine hick-up bij overgang naar ONEup met datasim


@XTbe  schreef:

Daarnet telefoon gekregen dat de resterende stappen van het activatie proces door de achterliggende diensten manueel afgewerkt zijn en alles nu in orde is. De stap om het verbruik te laten zien in Mijn Telenet of app was blijkbaar niet gelukt. Netjes opgelost binnen 24 uur ondanks de drukte.

 

/Tom


Hier ook een nieuw overgezet nummer, maar volgens mijn telenet geen mobiel abo actief. Visual voiemail werkt ook niet... Wat een knoeiboel is dat daar bij jullie! Kan jij mij helpen @Suzy ???

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kleine hick-up bij overgang naar ONEup met datasim

@Ostberg neen, helaas niet. Ik heb geen zicht op individuele dossiers en kan ook niet in dezelfde systemen als de collega's van de klantendienst. Neem zeker contact op met hen op dit opgelost te krijgen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Kleine hick-up bij overgang naar ONEup met datasim


@Suzy  schreef:

@Ostberg neen, helaas niet. Ik heb geen zicht op individuele dossiers en kan ook niet in dezelfde systemen als de collega's van de klantendienst. Neem zeker contact op met hen op dit opgelost te krijgen! 


Uiteindelijk opgelost...

0 Likes
Gaman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Kleine hick-up bij overgang naar ONEup met datasim

Beste XTbe,

 

Ik heb mogelijks een vergelijkbaar probleem maar de klantendienst vindt niets abnormaal:

- nieuwe OneUP datasim, reeds een week geleden geactiveerd

- geïnstalleerd in TP-LINK M7350 mobiele router, met APN juist geparametriseerd (telenetwap.be, PAP, ...)

- connection status is 'connected'. De router ontvangt een extern IP adres (100.91.xxx.xxx).

- maar onmogelijk een dataconnectie te maken: zelfs 'ping 8.8.8.8' geeft geen response.

 

Antwoord van Telenet klantendienst: probeer eerst de SIM kaart eens in een smartphone om te zien of het daar in werkt ... Eerlijk gezegd hiervoor niet veel zin: mobile router is met mini-SIM formaat en telefoons allen nano-SIM; echt een gepruts achteraf met adapters en plakkertjes ...

 

Waren bovenstaande ook jouw 'symptomen'? Of lijkt mijn probleem toch anders?

 

Bedankt!

Geert

  

0 Likes