24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ter info
Gisteren overgestap naar OneUp hierbij werd een datasim aangevraagd. Netjes een mail gekregen om te activeren en vandaag zat het kaartje reeds in de bus.
Toen ik echter op de button voor activatie in de mail klikte kreeg ik de melding dat het nummer reeds actief was. Echter in de tablet "No service". Toen ik in "Mijn telenet" ging kijken, leek het er op dat ik deze optie nog moest aanvragen.
Telefoontje naar de klantendienst gedaan en daar heeft men geprobeerd het manueel te activeren. Dit lukte maar de medewerker vertelde dat niet het ganse proces doorlopen was. Er is hiervoor een dossier aangemaakt om de allerlaatste stap in de activatie af te ronden door de achterliggende diensten.
Mobiele data sim is ok, mijn telenet geeft netjes de data sim aan maar blijkbaar moet er nog iets achterliggend vervolledigd worden.
Wou dit gewoon meegeven mochten er nog andere mensen dit probleem hebben. Men was blijkbaar op de hoogte dat er gisteren een aantal zaken mbt de datasims voor ONE(up) niet goed gelopen waren.
/Tom
Opgelost! Ga naar oplossing.
Daarnet telefoon gekregen dat de resterende stappen van het activatie proces door de achterliggende diensten manueel afgewerkt zijn en alles nu in orde is. De stap om het verbruik te laten zien in Mijn Telenet of app was blijkbaar niet gelukt. Netjes opgelost binnen 24 uur ondanks de drukte.
/Tom
@XTbe schreef:Daarnet telefoon gekregen dat de resterende stappen van het activatie proces door de achterliggende diensten manueel afgewerkt zijn en alles nu in orde is. De stap om het verbruik te laten zien in Mijn Telenet of app was blijkbaar niet gelukt. Netjes opgelost binnen 24 uur ondanks de drukte.
/Tom
Hier ook een nieuw overgezet nummer, maar volgens mijn telenet geen mobiel abo actief. Visual voiemail werkt ook niet... Wat een knoeiboel is dat daar bij jullie! Kan jij mij helpen @Suzy ???
Beste XTbe,
Ik heb mogelijks een vergelijkbaar probleem maar de klantendienst vindt niets abnormaal:
- nieuwe OneUP datasim, reeds een week geleden geactiveerd
- geïnstalleerd in TP-LINK M7350 mobiele router, met APN juist geparametriseerd (telenetwap.be, PAP, ...)
- connection status is 'connected'. De router ontvangt een extern IP adres (100.91.xxx.xxx).
- maar onmogelijk een dataconnectie te maken: zelfs 'ping 8.8.8.8' geeft geen response.
Antwoord van Telenet klantendienst: probeer eerst de SIM kaart eens in een smartphone om te zien of het daar in werkt ... Eerlijk gezegd hiervoor niet veel zin: mobile router is met mini-SIM formaat en telefoons allen nano-SIM; echt een gepruts achteraf met adapters en plakkertjes ...
Waren bovenstaande ook jouw 'symptomen'? Of lijkt mijn probleem toch anders?
Bedankt!
Geert