Beantwoorden
Ragdd
Freshman Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader!

Locatie via Samsung S20FE nauwkeuriger bij Telenet?

Ik en een vriend gaan vaak wandelen in de natuur of in de stad.

We hebben beide een Samsung S20FE met mobiele data aan, GPS aan, WIFI aan en bluetooth aan.

Als wij met elkaar wandelen is in Google maps het wandel parcour nadien veel nauwkeuriger bij hem dan bij mij.

Precisie bepaling staan aan op beide smartphones in Android.

Enigste verschil is (volgens mij) dat hij Telenet heeft als mobiele provider en vaak 5G en ik Proximus met 4G.

Ik heb Proximus Mobilus Full Control S omdat ik zeer weinig bel en Proximus zou in België een betere dekking hebben dan de rest.

De rest zoals vast lijn, digitale tv en vast internet zit ik bij Telenet.

Zou het te maken kunnen hebben dat ik 4G heb en dus mindere antennes dan vb 5G waardoor locatie minder nauwkeurig kan worden bepaald?

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Locatie via GSM 

0 Likes
12 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

geen idee sorry maar kan wel suggereren wissel eens van sims van voor tot na de wandeling en kijk het dan nogeens na of het issue zich dan verplaatst naar het andere toestel mee met de sim of niet. of zet die in airplane mode of werkt de maps gps dan niet meer

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Ragdd

Misschien is dit een vreemde vraag, maar is de "exacte locatie" optie  ook ingesteld in je maps-app?

Je kunt wel Wi-Fi en Bluetooth aan hebben staan, maar als de app deze functie niet toestaat, verandert er niets.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

de lokatie wordt toch door de GPS van je GSM bepaalt. Draag je allebei de gsm op dezelfde plaats. Borstzak of broekzak kan een verschil geven.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Ik vermoed dat de plaatsbepaling gebeurt door de locatie van de masten en hoe verder de masten uiteen staan hoe minder nauwkeurig de bepaling. Plaatsbepaling gebeurt normaal altijd door het combineren van de afstanden van het toestel naar 3 verschillende punten. Zoals @thomasdb eens van sim wisselen, die van jou in zijn toestel en omgekeerd en je zal direct het resultaat zien.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Er worden meerdere technieken tegelijk gebruikt om een zo precies mogelijke te krijgen.

Via GPS satellieten, gekende locaties van Wi-Fi netwerken in de buurt (NLP) & locaties van GSM alle (ogneacht provider) zendmasten in de buurt (SUPL).

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Als Locatienauwkeurigheid verbeteren op uit staat, dan wordt enkel het gps- en gsm-signaal gebruikt. Beide signalen zijn sterk onderhevig aan de omgeving.  Hoge bomen verstoren het GPS signaal. Een GPS ontvanger gaat voor een grotere nauwkeurigheid ook het signaal gebruiken van een aardse gps-zender. De smartphones (toch de meeste) doen dat niet, maar verbeteren met de signale van de GPS-masten

0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Ragdd Android-apparaten met Google Play-services hebben een service Locatienauwkeurigheid om de apparaatlocatie te verbeteren. Deze service gebruikt informatie van draadloze signalen, zoals wifi-toegangspunten, mobiele-netwerkmasten en gps, samen met gegevens van apparaatsensoren, zoals de versnellingsmeter en gyroscoop, zodat je apparaat de apparaatlocatie sneller en nauwkeuriger kan schatten, vooral in gebieden waar gps misschien niet beschikbaar of geblokkeerd is, zoals binnenshuis of in de buurt van grote gebouwen. Dus daarom moet ook wifi en bluetooth aanstaan. Het kan ook zijn dat de andere persoon A-GPS heeft en jij niet. Zoals je kan zien kan het aan verschillende dingen liggen. Uitproberen en vergelijken. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
Ragdd
Freshman Weetjesweter

Is zelfde toestel dus GPS erin is zelfde.

Zal eens simkaart swappen met Telenet Onemore die nu in mijn tablet zit als backup.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Precisie verbeteren staat op beide toestellen aan. Bij mij (oudere versie van Android) heb ik dan nog twee opties die elke afzonderlijk aan te zetten zij: Scannnen via Wif en Scannen vie Bluetooth. Is dat ook zo op beide toestellen? 

0 Likes
Ragdd
Freshman Weetjesweter

Klopt, staat aan op beide.

Ik ga komende weekend weer wandelen met deze vriend.

Ik zal simkaart van Telenet Oneup die nu in m'n tablet zit als backup (omdat bij Oneup je toch een simkaart krijgt) in m'n GSM steken.

Iemand zei ook dat waar GSM zit belangrijk is, ga dit na test met Telenet simkaart ook eens testen.

Bij vriend zit GSM los in broekzak afgesloten met klepje op de broek, bij mij in een dikkere heup tas.

Ragdd
Freshman Weetjesweter

Een update.

Ik ben vandaag gaan wandelen en heb mijn Proximus simkaart geruild voor Telenet Oneup simkaart die normaal in mijn tablet zit.

Met Telenet simkaart wordt mijn parcour perfect weergegeven in Google Maps terwijl met Proximus er soms bokkensprongen in het parcour zit.

Ligt het omdat Proximus abonnement maar voor maximum 4G is of Telenet 5G en daardoor meer zendmasten.

Ik hou Proximus simkaart omdat Proximus normaal de beste dekking in België heeft.

Ook heb ik backup voor thuis werk als Telenet internet uit ligt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter

De enige conclusie die ik hieruit zou trekken is dat op die plaats Telenet nauwkeuriger is dan Proximus. Het enige waar ik zeker van ben is dat gps minder nauwkeurig is tussen hoge bomen en hoge gebouwen.

0 Likes