Beantwoorden
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

We zitten momenteel met 4 gezinsleden in het noorden van Italië. Al sinds een paar dagen kunnen we niet met elkaar bellen. Wanneer we dat proberen, gaat de telefoon 3 keer over en dat breekt de verbinding af. De ontvanger krijgt niets te horen of zien op zijn telefoon. Soms krijgt die wel de melding een paar minuten later dat die een gemiste oproep heeft gehad. Een enkele keer lukt de verbinding wel maar komt er op de telefoon van de ontvanger dat er een privé nummer belt, ookal staat de beller tussen zijn contract personen. Bellen of gebeld worden naar of vanuit België gaat ook niet. Het is een heel vervelende situatie. Al een paar keer naar de telenet helpdesk gebeld en die beweren dat het probleem uiteindelijk bij de lokale provider ligt. We komen al jaren naar de zelfde plaats in Italië en dit is nog nooit eerder voorgevallen. Sms'en en mobiele date werkt wel normaal.

0 Likes
36 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

@Riemke  

Je zou eens kunnen kijken of je niet handmatig een andere provider kan kiezen. Het kan soms eens voorvallen dat je tussen twee providers zit en dat de ene net iets sterker is als de andere. Dus ik zou je als advies geven , kijk eens handmatig of er een andere provider beschikbaar is en neem die als als provider om te gebruiken. Doe daarna nog eens de test en kijk of dit een beter resultaat levert.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Dat hebben we allemaal al geprobeerd. Waneer we dit proberen komt er de melding: "Uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe". Ook de simkaart verwijderen en terug plaatsen na 10 minuten en het toestel de hele nacht uitzetten werken ook niet. De helpdesk weet het blijkbaar ook niet echt wat het probleem is. Trouwens, zou het kunnen dat de helpdesk van Telenet zich in het buitenland bevindt? Ze hebben allemaal een Surinaams accent.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

als je terug bent in belgie nog eens doorgeven aan telenet  raar dat de rest wel werkt

met data kan je bellen via whatsapp

spijtig dat er geen free wifi van telenet is italie staat niet op lijst

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

@Riemke  

Ik kan je bevestigen dat er zeker geen klantendienst is van Telenet in het buitenland. 

Is dit het enige land waar je nu problemen hebt of had je toen je onderweg was ook problemen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Blijkbaar kunnen telenet klanten hier enkel verbinding maken met het Italiaanse windtre netwerk (wat hier een slechte ontvangst heeft), overschakelen naar andere provider is niet toegestaan. Dus geen TIM, Vodafone en dergelijke. Andere belgen hier op deze locatie (Gardameer) die geen Telenet klant zijn hebben geen problemen en kunnen aanmelden op andere providers en vlotter aromatisch overschakelen.

 

Over de telenet helpdesk valt het mij op dat ze allemaal een vreemde naam hebben en een Nederlands Surinaams accent. Hun oplossingen zijn niet relevant en hopeloos, het spijt me dat ik dat moet zeggen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

@Riemke  

Wat je eventueel kan doen is nog eens terug bellen morgen naar de klantendienst. Dan zullen ze een case moeten aanmaken en daarin bekijken waarom je er geen ontvangst hebt. Nu weet ik niet hoe lang je daar nog gaat zijn maar je moet er rekening mee houden dat het tot 5 werkdagen kan duren voor ze je terug contacteren hier over. Ze gaan dan achterliggend moeten bekijken wat de oorzaak hiervan is. De tips die we hier hebben aangereikt hebben dus niet veel opgebracht om je probleem op te lossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Ik was van plan om morgen terug te bellen naar de helpdesk. Ondertussen zijn we het zelf aan het uitzoeken, het blijkt dat op dit moment enkel Telenet klanten hetzelfde probleem hebben hier. Tot nu toe 9 afzonderlijke simkaarten. Telenet maakt op die moment geen goede beurt hier in Italië, we worden als het ware uitgelachen door andere Belgische provider gebruikers van Proximus en Orange. Spijtige zaak. 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

@Riemke  

Dan moet dat inderdaad intern bekeken worden om dit opgelost te krijgen. Het is inderdaad voor de Telenet klant dan geen goede zaak als je al bekijkt hoeveel hetzelfde probleem hebben. Waarschijnlijk is dit dan ook niet direct opgelost want je hebt wel contact met een andere provider in Italie. En zal er dus bekeken moeten worden hoe ze dit kunnen oplossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Het probleem is opgelost. Blijkbaar heeft Telenet of WindTre het technische probleem aangepakt. 

Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Het probleem is helaas terug. Meer dan ervoor. Bellen gaat nu helemaal niet en de mobiele date was sneller in de middeleeuwen. We geraken echt gefrustreerd. Ook de klachtendienst van Telenet antwoord niet!

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Zoals je reeds meldt in je eerste bericht: het probleem ligt bij de dekking van de lokale provider, hier kan Telenet niet veel aan doen.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Telenet kan daar wel veel aan doen.

Dat ze alleen roaming akkoorden hebben met een 3de-rangs provider in Italië, en niet met één van de 2 grootse lokale providers (TIM, de vroegere Telefonica, en Vodafone) is gewoon een schande.

 

Dit zou door Europa moeten verboden worden.

Welk nut heeft het dat Europa de roaming kosten binnen de EU hebben afgeschaft, maar de gebruikers beperkt worden welke netwerken ze kunnen gebruiken 🤔...

 

Dit is net alsof een Franse toerist in België alleen het netwerk van Carrefour zou mogen gebruiken 😁

Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Dat zou goed kunnen, maar ik ben niet diegene die een contract heeft afgesloten met een provider die niet aan zijn (gewone) eisen kan voldoen. Ik betaal anders genoeg voor mijn Telenet abonnement. Ik zit opgescheept met een service die niet werkt en daar geven ze bij Telenet blijkbaar niets om. Het enige dat ik er nog kan aan toevoegen is dat er ondertussen veel meer Telenet klanten hier hetzelfde probleem hebben en dat ze er allemaal niet over te spreken zijn hoe ook zij door de klantendienst van het kastje naar de muur worden gestuurd.  

0 Likes
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Niet kunnen bellen of gebeld worden in het buitenland

Data werkt zeker ook NIET goed, één provider die als partner in de roaming lijst staat, namelijk: iliad geeft zelf helemaal geen mobiele data als je er verbinding met maakt! En het telefoon verkeer werkt even slecht.

0 Likes