Beantwoorden
Jw23
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Verander-je-wachtwoord-dag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nummerbehoud simkaarten ONE

Sinds gisteren morgend heb ik one for 2 geactiveerd en wacht op een sms van Telenet , daarna zou ik de nieuwe simkaart in mijn toestel moeten plaatsen .

Als ik die nieuwe simkaart plaats (die een ander gsm-nummer heeft) behoud ik dan mijn gsm-nummer en mijn vrouw dat van haar ?

Wat is de bedoeling van deze nieuwe simkaart , kan er iemand me de volledige werking van One for 2 beschrijven want de medewerkster van Telenet was me onduidelijk hierover .

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: One for 2

0 Likes
8 reacties
RaL
Ex-Moderator
Ex-Moderator
Berichten: 11
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nummerbehoud simkaarten ONE

Hi! 🙂 Zou het kunnen dat het hier om een datasimkaart gaat? Hiervoor kan je best even contact opnemen met Telenet via Facebook Messenger, zodat dit nagekeken kan worden. 


Rani | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nummerbehoud simkaarten ONE

@Jw23  

Als je besluit om over te gaan naar een andere provider met je gsm dan heb je de keus om een nieuw nummer te nemen of je oude nummer te behouden. 

Nu heb je een nieuwe simkaart gekregen maar niet met je eigen nummer erop dus je hebt geen nummerbehoud aangevraagd. Beste is eens terug te gaan naar een Telenet center en daar opnieuw de twee gsm nummers om te zetten naar Telenet. Het Telenet center zal het betreffende nummer aanvragen bij je oude provider en omzetten. Dit kan dan tot 48 uur duren voor alles bij Telenet staat maar dan is het wel in orde. 

 

Betreft dit een data simkaart zoals @RaL heeft gezegd dien je de klantendienst te contacteren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jw23
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Verander-je-wachtwoord-dag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nummerbehoud simkaarten ONE

Beste wij zijn bij Telenet met de 2 gsm . We willen onze nummer behouden .

Maar waarom dan een nieuwe datasimkaart ?

Ben nog aan het wachten op sms van Telenet voor activering 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nummerbehoud simkaarten ONE

@Jw23 

Nummerbehoud staat los van de simkaart. Nummerbehoud is voor de klant een administratief proces. Van provider veranderen betekent altijd een ander simkaart.

0 Likes
Jw23
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Verander-je-wachtwoord-dag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nummerbehoud simkaarten ONE

Voor alle duidelijkheid wij zijn niet veranderd van provider en zijn nog steeds geabonneerd bij Telenet . Van Wigo naar One for 2 gegaan en daar is een extra Datasimkaart inbegrepen die ik nu in mijn smartphone heb geplaatst . Maar wat doe ik daar nu mee ?

Alvast bedankt voor jullie reacties .👍

0 Likes
Jw23
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Verander-je-wachtwoord-dag A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nummerbehoud simkaarten ONE

Ook de informatie gevraagd via Whatsapp ....lees verder ....

 

Beste wij zijn al Jaren bij Telenet ook met onze gsm verbinding 2 nummers , dat blijft dus zoals het is veronderstel ik .....en die datasim dat verstaan wij niet in onze iPad kan dat niet in , in de iPhone 11 ook niet in de laptop ook niet .....in mijn Motorola gsm kan ik er 2 kwijt ..... Maar wat doe ik met 2 gsm-nummers ??

 

Antwoord : 

 

De datasimkaart is enkel voor mobiele data, bijvoorbeeld voor in een Tablet of mini-modem. Deze data simkaart zit gratis inbegreten in jullie pakket. Dus je mag deze gebruiken, indien mogelijk. Maar het is natuurlijk geen verplichting 🙂. Groetjes

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nummerbehoud simkaarten ONE

je kan de kaart aan familie geven of vrienden voor te gebruiken is zoals bij Wigo daar werden de kaartje ook uitgedeeld

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nummerbehoud simkaarten ONE

@Jw23 

Doe zoals ik en neem een One for 1 + 1 SIM "prijs volgens verbruik" (bij Telenet).

Gewone SIM-kaart in de smartphone van mijn echtgenote.

Data SIM en "prijs volgens verbruik"-SIM in mijn dual SIM smartphone.

Ik bel nauwelijks en ben steeds bereikbaar. In kan ook nog (gratis) bellen via Whatsapp.

Besparing: 20 euro/maand!

Je moet wel 1 keer in 3 maanden met je PVV-SIM naar je voicemail (gratis) bellen om je nummer te behouden.