24748
netweters
|
152298
antwoorden
|
20688
vragen
|
Heb de vaste telefoonlijn die toch gratis bij ONE zit alvast geactiveerd. Maar ik vind nu echt eens nergens de tarieven. De website is een regelrechte ramp met pagina's met oude producten die niet eens meer verkocht worden en dan informatie van nieuwe producten die ontbreekt.
Bvb op Mijn Telenet kan ik extra opties activeren, bvb 'ken-je-beller'. Er is een link 'tarief' maar als ik die volg kom ik op de product-pagina van FreePhone Europe die 100% zeker andere tarieven heeft dan wat in ONE zit (bvb FreePhone is enkel gratis bellen in daluren, terwijl ONE altijd gratis bellen is). Ik dacht eigenlijk ergens gezien te hebben dat al die extra opties in ONE ook gratis zijn, maar blijkbaar moet ik ze dus toch activeren in Mijn Telenet, en heb wat schrik om dat te doen zonder duidelijk de tarieven te weten.
EDIT: ondertussen gevonden waar er staat dat die opties gratis zijn. Als je probeert ONE te bestellen, kan je ook vaste telefonie aanvragen en daar staat er : "Ik wil mijn vaste lijn gratis activeren. Inclusief 4 handige opties zoals Ken-je-Beller, Telenet-berichtendienst, Oproepdoorschakeling en Signaal 2de oproep" . Mijn lijn is nu wel geactiveerd, maar die 4 opties dus niet.
Idem voor internationale tarieven. Het dichtste dat ik kwam was op : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/vaste-telefonietarieven-van-telenet-voor-het-buitenland waar ONE wel expliciet vermeld staat, maar de link erachter werkt niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De gratis vaste lijn bij One is een Top lijn met dus die 4 handige opties. Als je die niet hebt, bel dan naar de klantendienst want je hebt er recht op.
Tarieven vaste telefonie: gratis bellen naar alle vaste en mobiele nummers in België heel de dag door, met uitzondering van speciale nummers en diensten van derde partijen.
Bellen buiten België:
Internationale oproepen
Zone EU (per minuut) € 0,22/min
Zone Extended (per minuut) € 0,70/min
Zone Rest of World (per minuut) € 1,40/min
Zone Cruises, Ferries en Satellieten (per minuut) € 8,00/min
Alle info op onderstaande link. Hier staat ook welke landen tot welke tariefzone behoren.
@Steven-E schreef:De gratis vaste lijn bij One is een Top lijn met dus die 4 handige opties. Als je die niet hebt, bel dan naar de klantendienst want je hebt er recht op.
Op Mijn Telenet voor mijn vaste lijn, zie ik het volgende :
ONE Telephony (ONE for 1)
...
Je extra diensten
Oproepblokkering: Ja
Gesprek met 3: Nee
Ken-je-beller: Nee
Telenet Berichtendienst: Nee
Oproepdoorschakeling: Nee
Signaal 2de oproep: Nee
Die kan ik allemaal wel activeren, maar staan dus niet standaard aan. Nu, ik zal het maar eens proberen en in het slechtste geval rekenen ze het aan en gaan ze het moeten crediteren.
Heb het nu inderdaad ook gevonden van die Top Lijn. Ik vrees dat dat dus niet in orde is, want bij mij staat er : "Je hebt een Basis-lijn met volgende diensten:" en dan die opties die ik nu geactiveerd heb, maar gegarandeerd dat ze die dan gaan aanrekenen. Overigens is er ook een optie bij (Gesprek Met 3) dat niet bij Top Lijn zit. Zal maar eens bellen voor alle zekerheid :).
EDIT: volgens deze link : https://www2.telenet.be/nl/tarieven/telefonie/ zat Gesprek-Met-3 sowieso al gratis in FreePhone Europe (wat we hadden met Whoppa) dus ik ga er maar van uitgaan dat dat met ONE evenzeer gratis is..
Gesprek met 3 is een gratis optie. Als ik me goed herinner, staat het tarief ook vermeld in Mijn Telenet als je de opties wil aanpassen.
@janne_man schreef:Als ik me goed herinner, staat het tarief ook vermeld in Mijn Telenet als je de opties wil aanpassen.
Dat zou je inderdaad denken, maar is dus niet het geval. De tekst doet wel uitschijnen dat het betalend is, maar de link naar Tarief is gewoon dan de link naar de FreePhone Europe pagina die ik hierboven gaf.
Al vermoed ik toch dat het niet zal kloppen en ik in Mijn Telenet eigenlijk zou moeten zien dat ik een Top Lijn heb ipv Basis Lijn met opties.
Zo staat het bij mij: