Beantwoorden
JonasS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

Op bepaalde momenten wordt er mobiele data aangerekend binnen ons Wigo (9 GB) abonnement terwijl deze afstaat.

Gisterenmorgend bvb. om 6u56 zou er 164,3 MB verbruikt zijn maar dat kan niet want dan stond deze met 100% zekerheid af.

We hebben al naar de Telenet helpdesk gebeld maar ze kunnen niets doen of nazien want dit valt binnen de wet van de Privacy...

Enkel een klacht indienen...

Voor dat het pakket One uitkwam hadden wij altijd veel mobiele data over en nu is het steeds kantje boordje.

Je krijgt dan een melding dat er al 80% verbruikt is en daar staat dan onder dat je met het One pakket onbeperkte mobiele data krijgt.

Zijn er nog mensen met dit probleem en reeds een oorzaak gevonden hebben?

0 Likes
12 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

Best eens het paswoord aanpassen kan helpen zeker dat jij zeker bent van verbruik

dan sluit je dat uit

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

@JonasS 

Je zegt dat je mobiele data uit stond maar is dat ook effectief uit ?  Want ik ga de deur uit en heb mobiele data maar als ik dan thuis kom en ik ben terug op wifi dan is de mobiele data niet uit dan maakt mijn toestel automatisch die switch. En als ik dan thuis blijf en zit op de wifi is mijn mobiele data nog aan. 

Daarnaast is het ook belangrijk te weten dat je toestel ingesteld kan worden dat als de wifi slecht is of onbereikbaar is dat je toestel automatisch over gaat naar mobiele data , dus die instelling kan je ook eens nazien of die aan of uit staat. En ook voor je apps , als je dat hebt ingesteld dat die een update mogen doen via mobiele data als de wifi niet goed of correct werkt dan zal dat ook gebeuren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JonasS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

Ok dat zal ik eens proberen. 

0 Likes
JonasS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

De mobiele data stond met zekerheid af want we zijn dit al een tijdje in het oog aan het houden dus hebben we er extra aandacht voor.

Ik heb ook de instelling "automtisch oversch. naar mobiele gegevens" gecontroleerd en deze stond af.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

Een koppel dat ik kende had ook zo iets voor

Een weekend naar de Ardennen  modem uitgetrokken  in de Ardennen geen ontvangst

terug thuis wel data verbruik meteen paswoord vervangen en elke dag een toestel ingelogd om data in de gaten te houden 

na 10 dagen en alles terug verbonden geen rare data tegen gekomen meer

Vroeger werd op de modem paswoord geplakt (origineel paswoord toestel ) geplakt doen ze dat nog

ze denken dat iemand foto gemaakt heeft denk ze ze weten het nog altijd niet of iets anders of oude toestellen recupel

best altijd na een tijd vervangen paswoord

0 Likes
JonasS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

Ik ga dit proberen en opvolgen daarna.

Alvast bedankt.

0 Likes
Retro
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

Ik heb dit ook aan de hand, welk paswoord moet er precies veranderd worden dan?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend


@luc55  schreef:

Vroeger werd op de modem paswoord geplakt (origineel paswoord toestel ) geplakt doen ze dat nog

ze denken dat iemand foto gemaakt heeft denk ze ze weten het nog altijd niet of iets anders of oude toestellen recupel


Ik begrijp niet zo goed

  1. over welk paswoord je het hebt.
  2. hoe een oud modem (?) paswoord vanuit recupel kan gebruikt worden op een nieuwe modem?
  3. wat de modem te maken heeft met mobiele data.

Dit gaat hier toch over GSM gebruik???

Kan je dit eens verduidelijken?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

a.paswoord voor free wifi elke telenet internet klant heeft free wifi overal en ook op sommige plaatsen in buitenland

b.vroeger werd de code op de modem geplakt een witte sticker niet veilig wel gemakkelijk

c.vanaf hij ontvangst heeft schakelt hij automatisch over overal zeer gemakkelijk

gsm gebruik is bijzaak niet iedereen zit bij 1 aanbieder of bij de zelfde

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

@luc55, dat is allemaal interessant, maar de vraag betreft verbruik van mobiele data (binnen het Telenet Wigo 9 abonnement), niet het verbruik over wifi. Wifi zou je inderdaad kunnen beveiligen tegen gebruik door anderen door een ander wachtwoord in te stellen.

 

@JonasS, met welke setting heb je mobiele data uitgeschakeld? Betreft het wel echt de mobiele data zelf, of heb je misschien enkele mobiele data roaming uitgezet (iets wat hier in Belgie zelf natuurlijk geen invloed heeft).

Bij mijn Samsung Android GSM kan ik mobiele data uitgeschakelen via de setting "SIM card manager", en daar bij mboile data de optie off selecteren (ipv sim1 of sim2)


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Onterecht verbruik mobiele data aangerekend

Aanvullende opmerking nog; als ik me goed herinner waren bij het wigo 9 abonnement 2 sim kaarten inbegrepen. Het is misschien mogelijk dat je mobiele data op één apparaat afgezet hebt, maar niet op het ander?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes