42237
netweters
|
18637
gesprekken
|
20130
vragen
|
Op bepaalde momenten wordt er mobiele data aangerekend binnen ons Wigo (9 GB) abonnement terwijl deze afstaat.
Gisterenmorgend bvb. om 6u56 zou er 164,3 MB verbruikt zijn maar dat kan niet want dan stond deze met 100% zekerheid af.
We hebben al naar de Telenet helpdesk gebeld maar ze kunnen niets doen of nazien want dit valt binnen de wet van de Privacy...
Enkel een klacht indienen...
Voor dat het pakket One uitkwam hadden wij altijd veel mobiele data over en nu is het steeds kantje boordje.
Je krijgt dan een melding dat er al 80% verbruikt is en daar staat dan onder dat je met het One pakket onbeperkte mobiele data krijgt.
Zijn er nog mensen met dit probleem en reeds een oorzaak gevonden hebben?
Best eens het paswoord aanpassen kan helpen zeker dat jij zeker bent van verbruik
dan sluit je dat uit
Je zegt dat je mobiele data uit stond maar is dat ook effectief uit ? Want ik ga de deur uit en heb mobiele data maar als ik dan thuis kom en ik ben terug op wifi dan is de mobiele data niet uit dan maakt mijn toestel automatisch die switch. En als ik dan thuis blijf en zit op de wifi is mijn mobiele data nog aan.
Daarnaast is het ook belangrijk te weten dat je toestel ingesteld kan worden dat als de wifi slecht is of onbereikbaar is dat je toestel automatisch over gaat naar mobiele data , dus die instelling kan je ook eens nazien of die aan of uit staat. En ook voor je apps , als je dat hebt ingesteld dat die een update mogen doen via mobiele data als de wifi niet goed of correct werkt dan zal dat ook gebeuren.
Ok dat zal ik eens proberen.
De mobiele data stond met zekerheid af want we zijn dit al een tijdje in het oog aan het houden dus hebben we er extra aandacht voor.
Ik heb ook de instelling "automtisch oversch. naar mobiele gegevens" gecontroleerd en deze stond af.
Een koppel dat ik kende had ook zo iets voor
Een weekend naar de Ardennen modem uitgetrokken in de Ardennen geen ontvangst
terug thuis wel data verbruik meteen paswoord vervangen en elke dag een toestel ingelogd om data in de gaten te houden
na 10 dagen en alles terug verbonden geen rare data tegen gekomen meer
Vroeger werd op de modem paswoord geplakt (origineel paswoord toestel ) geplakt doen ze dat nog
ze denken dat iemand foto gemaakt heeft denk ze ze weten het nog altijd niet of iets anders of oude toestellen recupel
best altijd na een tijd vervangen paswoord
Ik ga dit proberen en opvolgen daarna.
Alvast bedankt.
Ik heb dit ook aan de hand, welk paswoord moet er precies veranderd worden dan?
@luc55 schreef:Vroeger werd op de modem paswoord geplakt (origineel paswoord toestel ) geplakt doen ze dat nog
ze denken dat iemand foto gemaakt heeft denk ze ze weten het nog altijd niet of iets anders of oude toestellen recupel
Ik begrijp niet zo goed
Dit gaat hier toch over GSM gebruik???
Kan je dit eens verduidelijken?
a.paswoord voor free wifi elke telenet internet klant heeft free wifi overal en ook op sommige plaatsen in buitenland
b.vroeger werd de code op de modem geplakt een witte sticker niet veilig wel gemakkelijk
c.vanaf hij ontvangst heeft schakelt hij automatisch over overal zeer gemakkelijk
gsm gebruik is bijzaak niet iedereen zit bij 1 aanbieder of bij de zelfde
@luc55, dat is allemaal interessant, maar de vraag betreft verbruik van mobiele data (binnen het Telenet Wigo 9 abonnement), niet het verbruik over wifi. Wifi zou je inderdaad kunnen beveiligen tegen gebruik door anderen door een ander wachtwoord in te stellen.
@JonasS, met welke setting heb je mobiele data uitgeschakeld? Betreft het wel echt de mobiele data zelf, of heb je misschien enkele mobiele data roaming uitgezet (iets wat hier in Belgie zelf natuurlijk geen invloed heeft).
Bij mijn Samsung Android GSM kan ik mobiele data uitgeschakelen via de setting "SIM card manager", en daar bij mboile data de optie off selecteren (ipv sim1 of sim2)
Aanvullende opmerking nog; als ik me goed herinner waren bij het wigo 9 abonnement 2 sim kaarten inbegrepen. Het is misschien mogelijk dat je mobiele data op één apparaat afgezet hebt, maar niet op het ander?