Beantwoorden
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Oproepen op vaste lijn blokkeren

Kan er me iemand soms melden op welke wijze men op een vaste lijn de oproep van een bepaald nummer kan blokkeren? Wij krijgen namelijk de laatste weken voortdurend een oproep van het nummer 09/xxx.xx.xx. Als men opneemt wordt er telkens niets gezegd door de oproeper, erg irritant. Of dient men hiervoor een telefoontoestel te hebben die zelf een blokkeer functie bezit?

 

Mvg, Vic

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oproepen op vaste lijn blokkeren

@Vic55  het apart blokkeren van nummers is niet mogelijk , tenzij je toestel dit zelf kan doen. Moest je toch hinder ondervinden hiervan kan je beste het door geven aan telenet zelf. 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-te-doen-tegen-ongewenste-oproepen/


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Oproepen op vaste lijn blokkeren

@Vic55   Als dat nummer belt gewoon opnemen, niets zeggen en laten open liggen voor een half uurtje. Kostelijk voor hen en na een paar keer zijn ze het beu.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Oproepen op vaste lijn blokkeren

@Vic55 ik heb de telefoonnummer in je topic onherkenbaar gemaakt. Misschien is deze wel van iemand en wordt deze misbruikt zonder dat de persoon er weet van heeft. Daarom kiezen we ervoor deze onherkenbaar te maken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Oproepen op vaste lijn blokkeren

@Suzy  Mocht het een geheim nummer zijn dat zie je het niet op het scherm en als je controleert via 1207.be is het niet gekend. Dus geen medelijden. Maar ik vrees dat het wel de bedoeling is dat je terug belt en dan kom je misschien in de problemen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Oproepen op vaste lijn blokkeren

Thx Suzy sorry hiervoor, dat ik misschien wel de privacy van iemand had geschonden, maar de vele oproepen van dit nummer is wel enorm irritant.

 

Vic 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Oproepen op vaste lijn blokkeren

@Vic55 

Ik heb het niet zelf geprobeerd en weet dus niet absoluut zeker dat het werkt.

Je moet dan ook nog zin hebben om die omweg te volgen.

 

Als je de optie oproepdoorschakeling neemt (1,79 euro) kan je alle oproepen doorschakelen naar uw smartphone. Daar kan je dan dat nummer blokkeren (als dat daar aankomt onder het nummer van de originele beller). Buiten de kost voor de optie betaal je dan nog wel de gesprekskost van uw vast toestel naar het mobiel nummer. Als dat gratis is, is er geen extra kost.

Knipsel1.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Oproepen op vaste lijn blokkeren

Thx voor de tip. Maar eerlijk gezegd is er toch wel geen haar op men hoofd die er zou aan denken nog extra kosten te maken voor zo een irritant probleem hoor. Dat TN een dergelijk probleem niets kan of wil doen dat vind ik eigenaardig. 

Mvg, Vic

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Oproepen op vaste lijn blokkeren

@Vic55   Een provider kan en mag geen individuele nummers blokkeren. Iedereen is vrij om u te proberen te bellen en jij bent vrij om al dan niet op te nemen. Alleen bij stalking kan je wel eerst een klacht indienen bij de politie en dan?????? Is ergens een VOIP nummer die ze gebruiken in ik weet niet welk land.

Zoals reeds gezegd kan je de truuk met doorschakelen proberen? Als je een pakket hebt zijn je gesprekken in België toch gratis, het kost je dus niets.

Maar probeer toch maar eens het opnemen en open te laten liggen. Heeft bij mij al een paar keer gewerkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Oproepen op vaste lijn blokkeren

Ik doe hetzelfde als @igvfer zegt (laten open liggen) en na een paar keren is het telkens gestopt.

Ook met oproepen van zogenaamde Microsoft medewerkers.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Oproepen op vaste lijn blokkeren


@igvfer  schreef:

Mocht het een geheim nummer zijn dat zie je het niet op het scherm en als je controleert via 1207.be is het niet gekend. Dus geen medelijden. Maar ik vrees dat het wel de bedoeling is dat je terug belt en dan kom je misschien in de problemen.


Ik denk dat er toch enkele dingen rechtgezet moeten worden

 

Zoals @Suzy terecht opmerkte, bellen deze scammers veelal uit met random Belgische telefoonnummers, dit om geen argwaan te wekken. Het zal jouw telefoonnummer maar zijn! Dus wél medelijden voor diegene waarvan zijn nummer gebruikt wordt ...

 

En of dat nummer nu een geheim nummer is of niet maakt toch geen verschil.

En of dat nummer nu op 1207.be staat of niet, maakt ook geen verschil (nummers die niet op 1207.be staan zijn niet noodzakelijk geheime nummers).

 

Een ander misverstand dat terugbellen naar zo'n nummer "veel geld" kan kosten.

Bellen naar een Belgsich (vaste lijn) nummer kost evenveel als bellen naar gelijk welk ander Belgsich (vaste lijn) nummer, ook zit hierachter een oplichtersbende.

Als je je natuurlijk laat oplichten, dan kan het wel eens geld kosten 😊.

 

PS.

Om je te beschermen tegen telefoontjes van Belgische bedrijven, kan je je best inschrijven op de bel-me-niete-meer lijst: https://www.dncm.be/nl/