|
26.496
netweters
|
164.811
antwoorden
|
|
22.122
vragen
|
Hallo iedereen, ik heb vanmorgen in de Telenetshop mijn gsm abonnement laten overzetten van Proximus naar Telenet met nummerbehoud. Volgens de man in de winkel moest ik niks meer doen en gaat de overdracht automatisch gebeuren. Wanneer ik echter in de app kijk van Telenet, zie ik mijn nummer al staan. Maar er staat een knop “activeer simkaart’ . Omdat ik twijfelde om erop te klikken, heb ik gebeld naar de helpdesk van Telenet. Heb de indruk dat ze daar zelf niet 100 % zeker waren of ik zelf nog iets moest doen of niet. Vandaar mijn vraag, iemand hier ervaring mee? Moet ik nog iets doen of gewoon afwachten tot maandag ?
Hoe je fysieke Telenet-simkaart activeren? | MyTelenet
Normaal moet je die activeren (ik zou verwachten dat ze dat in de winkel doen maar misschien is het daar niet juist gedaan). Daarna moet je wachten tot je huidige simkaart stopt met werken. Dan is de overdracht gelukt en moet je de nieuwe simkaart installeren.
Als je zeker bereikbaar moet blijven is wachten tot maandag misschien wel een goed idee, tijdens het weekend is de klantendienst wel bereikbaar maar is het natuurlijk altijd moeilijker om dingen gedaan te krijgen/
Als je in de shop geweest bent is het logisch dat je al een simkaart hebt ontvangen. De shop medewerker dient deze te activeren , daar hoef jij als klant niks meer mee te doen. De activatie knop is enkel als je de simkaart per post opgestuurd krijgt.
Eenmaal de kaart geactiveerd is het wachten op de overdracht tussen Proximus als Telenet , duurt 48 uur maar kan eerder of later zijn. De NMP is dan opgestart tussen de twee providers. Nu is het wachten tot je oude provider weg valt daarna kan je de simkaart van Telenet in je gsm steken. Als je echt bereikbaar moet zijn neem zolang een ander toestel als je dat hebt en steek daar dan je andere simkaart in. Want het bereik kan gedurende heel de dag weg vallen en in eens ben je niet meer bereikbaar.
Dus nee jij moet niks doen meer op dit moment en wachten is de boodschap. Het kan ook zijn dat dit vandaag al in orde is hoor , alles wat voor 16 uur is aangevraagd is de overdracht dezelfde dag wel. Maar dat is met een nuance te nemen.
Dank je wel voor de verhelderende uitleg 🙂
Maandag zal dat wel gebeuren
Als dinsdag niet in orde is neem je nog eens contact