Beantwoorden
PDe
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Plots zeer hoog mobiel data verbruik in Spanje

Even een lange uitleg: Ben met vakantie in Spanje van begin februari en heb een Wigo S 6GB abonnement. Tot 18 maart geen problemen met mobiel internet wat ik gebruik op mijn telefoon voor mail en af en toe voor Google maps in de auto dus normaal meer dan voldoende volume beschikbaar.

Tot ik op 18 maart op ons appartement ben waar alle toestellen op de wifi staan (overal fiber trouwens hier) en ik plots smsen krijg dat mijn mobiel dataverbruik eerst 80% is en even later alles op? 

Ik ben dan gaan kijken op Mytelenet om detail te zien en wat blijkt: tussen 17:43 en 17:47 dus op 4 minuten zou ik 4,2 GB verbruikt hebben terwijl ik geconnecteerd was op wifi ?

Dag nadien gebeld met Telenet dat dit onmogelijk is maar geen enkel deftig antwoord: Verbruikt is verbruikt zegt men.

Nog iemand dergelijk probleem gehad en de reden kunnen achterhalen?

Bovendien kan je met mijn abonnement geen extra data kopen want je wordt dan naar formule ONE depusht...

3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Normaal kan je ook op je smartphone zien hoeveel je verbruikt hebt. Kijk dat eens na.

PDe
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Bedankt Jan. Dat heb ik geprobeerd maar blijkbaar zie ik mijn iPhone alleen een gecumuleerd verbruik van een heel lange periode. Detail per datum vind ik niet.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@PDe Toevallig geen update dat is geïnstalleerd onlangs, er was een update dat verscholen zit in apple op de niet normale plek, misschien dat deze het data verbruik heeft gebruikt op de iPhone.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400