Beantwoorden
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

Ik heb wat rondgelezen, maar kom er niet helemaal uit, vandaar nog de vraag.

Veel informatie lijkt ook verouderd: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Kan-ik-eSIM-krijgen-van-Telenet-nummer-voor-2e-toes...

 

Als ik de mogelijkheden one number, dual sim en esim bij elkaar optel, dan kom ik op mijn volgende wens uit:

 

Kan ik bij mijn privé Telenet GSM nummer een esim als 2e sim aanvragen, en deze dan in mijn werk-iphone 14 steken, zodat ik hierop ook bereikbaar ben? En ben ik op mijn bestaande privé-gsm dan ook nog bereikbaar?

 

Dat zal wel weer te mooi zijn om waar te zijn, maar tot hoever zou dit kunnen werken, zie ik iets over het hoofd?

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: dual sim esim werk prive

 

8 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1332
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

Neen, je kan geen 2 actieve simkaarten hebben voor hetzelfde nummer (One Number voor smartwatch is hier een uitzondering op, maar is ook niet helemaal hetzelfde)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5943
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

@WG94 

Denk dat @Hampel345 een tweede nummer heeft voor zijn werk waar die op te bereiken is en een ander nummer waarop die privé te bereiken is. Dan kan je perfect een E-sim aanvragen voor de iPhone + een normalen simkaart en die in de gsm steken en gebruiken. 

Maar dit moeten dat wel uiteraard twee verschillende nummers zijn geen één en hetzelfde nummer wat je wil gebruiken op 2 simkaarten dat werkt niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tjappe1
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

Dit kan inderdaad perfect op voorwaarde dat het om 2 verschillende nummers gaat.   Je kan dan instellen met welk nummer je belt voor welk contact.   

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1332
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

De vraag van @Hampel345 lijkt me redelijk duidelijk.

Er zijn 2 toestellen en 2 abonnementen, eentje privé en eentje van het werk. De vraag is of het mogelijk is om een tweede simkaart (eventueel eSIM) te bekomen om tegelijk met privé nummer bereikbaar te zijn op de privé en werk telefoon.

Met (e)SIM kan dit vandaag niet bij Telenet en ik denk ook niet dat andere providers dit doen.

@Hampel345 wat je eventueel wel kan doen, op momenten dat je op stap bent met de werktelefoon de privé telefoon instellen om je oproepen door te sturen naar de werktelefoon. Zo moet je niet altijd 2 toestellen op zak hebben.

Je kan kiezen voor

  • een onmiddelijke doorverwijzing ingesteld op je telefoon
    • werkt alleen als je privé toestel aan staat, staat je toestel uit krijgt men voicemail van je privé nummer
  • een onmiddelijke doorverwijzing ingesteld bij Telenet (info)
    • werkt ook als je toestel uit staat, neem je op het werktoestel ook niet op dan komt men op de voicemail van het werk nummer
  • doorverwijzing wanneer je niet opneemt (info)
    • werkt ook als je toestel uit staat, neem je op het werktoestel ook niet op dan komt men op de voicemail van het werk nummer

Je moet het dan wel telkens aan/uit zetten wanneer je dit wel/niet wenst te gebruiken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5943
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

@WG94 

Heb een tijdje de E-sim met een gewone simkaart getest in mijn iPhone en het werkt wel. Je bent zo wel bereikbaar op het ene nummer als het andere nummer. Je kan ze dan ook labels geven welk nummer waar bij hoort en je kan zelfs de ene of de andere lijn volledig uitschakelen , moest je rust willen of je hebt verlof. 

Mobiele data kan maar op één lijn geactiveerd worden , oplossing je kan een optie activeren via de mobiele data dat ze van de twee lijnen gebruikt mogen worden. Als je dat namelijk niet doet en je belt met het ene nummer waar er geen mobiele data op geactiveerd is dan werkt het ook niet dus ook bellen via 4G werkt dan niet. Maar je kan via die optie dit wel mogelijk maken. 

Maar al met al werkt het perfect aangezien ik een langere tijd getest heb met twee verschillende nummers. Dus een E-sim + simkaart in de iPhone werkt vermits het natuurlijk twee verschillende nummers zijn. 

Hier ook nog eens een uitleg hoe je dit precies kan instellen: 

https://support.apple.com/nl-nl/109317#:~:text=Een%20ander%20mobiel%20abonnement%20configureren%20op...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

Dat is niet wat de OP wil: hij wil 2 SIMs op 2 toestellen voor 1 nummer tegelijk gebruiken. Een SIM voor zijn privé toestel en een eSIM voor zijn werk toestel.

Dat kan voor zo ver ik weet niet. Als je voor een bepaald nummer een eSIM aanvraagt, dan werkt de originele SIM niet meer.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?

dank voor de antwoorden. ik concludeer dat het niet kan..

 

Dual sim op de iphone kan, dat weet ik. jarenlang met dual sim rondgelopen. werknummer bij-in privé telefoon. ging perfect..

Maar bij de nieuwe werkgever moet alles veilig. Dus werkmail enkel op de werktelefoon. En binnenkort ook geen andere apps meer op de werktelefoon..

Beide opties regels maken de wens om met maar 1 telefoon rond te lopen dus onmogelijk. Toen las ik over eSIM en One number..dat leek een oplossing, maar dus enkel voor smartwatches...:-(

Steven-E
Experienced Meesterweter
Berichten: 2600
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Privénummer via een dual eSIM gebruiken voor werkgsm?


@WG94  schreef:

De vraag van @Hampel345 lijkt me redelijk duidelijk.

Er zijn 2 toestellen en 2 abonnementen, eentje privé en eentje van het werk. De vraag is of het mogelijk is om een tweede simkaart (eventueel eSIM) te bekomen om tegelijk met privé nummer bereikbaar te zijn op de privé en werk telefoon.

Met (e)SIM kan dit vandaag niet bij Telenet en ik denk ook niet dat andere providers dit doen.


Ik gebruikte meer dan 15 jaar geleden al Proxiduo, van Proximus. Destijds met twee fysieke simkaarten en 1 telefoonnummer.
De ene simkaart zat in mijn GSM, de andere in de vaste carkit van de auto.
Proxiduo bestaat nog steeds, welliswaar niet gratis. Dat zou imho ook perfect met een esim combinatie moeten lukken.
Er is hier wel de beperking dat er op een bepaald moment slecht 1 sim actief mag zijn.
Dit is volgens mij onvermijdelijk en inherent aan de technologie.  Ik vond het persoonlijk niet zo handig, want ik moest mijn GSM uitzetten telkens ik in de auto stapte 🙄

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_same_nb/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-k...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.